Ind og sidde og elevplads
Fra : Tinybams

Dato : 27-04-03 22:59

Hejsan, hvordan hænger det sammen hvis man skal et smut ind og sidde og man
er i lærer?? det er kun 1 mdr det drejer sig om, har lærerpladsen så ret til
at fyrer en eller kan man ikke bare vælge ferie i den mdr? eller hvordan er
mulighederne for at få det udskudt indtil elev perioden er overstået?

Dommen har intet med arbejdsstedet at gøre

Fra : Sofus

Dato : 27-04-03 23:05

"Tinybams" <Tinybams@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulighederne for at få det udskudt indtil elev perioden er overstået?
>
> Dommen har intet med arbejdsstedet at gøre

Tag du en kontakt til http://www.kriminalforsorgen.dk de er så flinke derinde

så kan du sagtens få en aftale med at udskyde din "Mallorcaferie" til du har aflagt
svendeprøven

Fra : JBH

Dato : 28-04-03 01:26

> [...]
er
> mulighederne for at få det udskudt indtil elev perioden er overstået?

Sikkert ikke noget problem.

> Dommen har intet med arbejdsstedet at gøre

Okay, nu ved jeg ikke hvad du har lavet og hvad du er i lære som, men det
kunne da give problemer hvis det er en dom for tyveri og du er i lære i
f.eks en bank eller hos politi'et og det drejede sig om en en voldsdom. Hvad
siger din lærekontrakt.

mvh
JBH

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-03 08:46

> [...]
er
> mulighederne for at få det udskudt indtil elev perioden er overstået?

Du kan jo afholde al din ferie på én gang. Man behøver ikke holde ferie i
solen - den kan også afholdes i skyggen

/Peter

Fra : Tinybams

Dato : 28-04-03 17:23

Ja, det er også forslået men arbejdspladsen mener at bliver man dømt så er
man fyret :)
Men har de ret til det?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-04-03 18:48

> Ja, det er også forslået men arbejdspladsen mener at bliver man dømt
så er
> man fyret :)
> Men har de ret til det?

Hvad siger din kontrakt?
Min kontrakt har svjh en klausul om at dom efter visse love (jeg må vist
godt køre for stærkt) betyder afskedigelse.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Tinybams

Dato : 28-04-03 18:54

Okai det siger jeg lige videre, altså at han skal tjekke i den

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-04-03 18:57

KLIP

> Hvad siger din kontrakt?
> Min kontrakt har svjh en klausul om at dom efter visse love (jeg må vist
> godt køre for stærkt) betyder afskedigelse.

Mon ikke der står/kræves en *ren* straffeattest....da
hastighedsovertrædelser, parkeringsbøder/afgifter og lignende ikke giver
anmærkning i din straffeattest....?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn - Besøg Dk.Fritid.Bil

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-04-03 19:18

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev
i en meddelelse news:3ead6b69$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mon ikke der står/kræves en *ren* straffeattest....da
> hastighedsovertrædelser, parkeringsbøder/afgifter og lignende ikke
giver
> anmærkning i din straffeattest....?

Jeg kan ikke huske formuleringen men det kunne godt være noget i retning
af:
"skal til stadighed kunne fremvise ren straffeattest"

Fra : Peter G C

Dato : 28-04-03 18:56

In news:3ead5530$0$24698$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Tinybams <Tinybams@hotmail.com> typed:
> Ja, det er også forslået men arbejdspladsen mener at bliver man dømt
> så er man fyret :)
> Men har de ret til det?

Måske. Det afhænger af hvad du beskæftiger dig med og hvad du straffes for.

/Peter

--
http://www.grauslund.com