Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Ombytning af GFX kort Ved RMA ?? Hjælp
Fra : --=Stone=--

Dato : 27-04-03 16:50

Hej,
Jeg har et GF4 TI4600 som ved en RMA blev testet defekt.
Til min store forundring får jeg så et ombytnings kort tilsendt, som meget
øjensynligt er brugt !
Er det normal praksis ?? Jeg vil mene at jeg har et mindste krav på et nyt
kort, el. pengene tilbage... er jeg gal på den ??
Har tjekket forbrugerstyrelsens homepage, og fundet følgende :

>snip fra www.fi.dk <

Ombytning
2003-04-23

Ombytning skal altid ske med en vare magen til den, du oprindeligt købte,
medmindre du og sælger aftaler noget andet.

Hvis fx stellet på din blå barnevogn knækker, har du ikke pligt til at tage
imod en rød barnevogn, selvom den i øvrigt er magen til den blå. Hvis der
oprindeligt er leveret en fabriksny vare, kan sælger ikke ombytte med en
brugt vare - fx en demonstrationsmodel eller en renoveret mobiltelefon. Du
kan omvendt heller ikke forlange ombytning til en anden og nyere model.

At den ombyttede vare skal svare nøjagtigt til den købte betyder derfor, at
der ikke kan ske ombytning, hvis købet angår en unik vare, fx en
udstillingsmodel eller en brugt vare.
>snip<

Er det mig der er gal på den ??

--=Stone=--

Fra : MaRk

Dato : 27-04-03 17:20

> Er det mig der er gal på den ??

Nope det ser ikke sådan ud men den tekst du har fundet der
Ring til shoppen og tag en snak med dem. Husk at snakke pænt.

Mvh
Mark

Fra : Martin K

Dato : 27-04-03 17:21

--=Stone=-- wrote:
> Er det mig der er gal på den ??

Umiddelbart synes jeg ikke du er. Jeg ville også være lidt muggen... men jeg
er ikke jurist, prøv evt. news:dk.videnskab.jura

--
Martin K

Fra : --=Stone=--

Dato : 27-04-03 18:06

> [...]
jeg
> er ikke jurist, prøv evt. news:dk.videnskab.jura

Tak.. har postet i news:dk.videnskab.jura

Fra : Søren C

Dato : 28-04-03 12:09

"--=Stone=--" <caraction@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> der ikke kan ske ombytning, hvis købet angår en unik vare, fx en

Hvordan brugt? Er det fordi det sidder ud som om det har været i en computer
og sidde?
Det kunne måske være butikken havde testet det, inden de sendte et nyt til
dig.
Tag dog og snak med dem. Men husk pæn opførelse når man langt med. ;)

Venligst

Fra : --=Stone=--

Dato : 28-04-03 18:57

> Hvordan brugt? Er det fordi det sidder ud som om det har været i en
computer
> og sidde?

Næ nej det bærer tydelig præg af at have siddet i en pc i minimum 1/2-1 år,
ses tydeligt på de små støvpartikler som klister sig på køler osv.

> Det kunne måske være butikken havde testet det, inden de sendte et nyt til
> dig.
> Tag dog og snak med dem. Men husk pæn opførelse når man langt med. ;)

Har sandlig også talt med dem, også på en pæn måde, blev dog over befust af
den pågældende, som sandlig vidste meget mere end jeg , så jeg skulle bare
være tilfreds med et brugt kort !!

--=Stone=--

Fra : Søren C

Dato : 29-04-03 08:32

> [...]
af
> den pågældende, som sandlig vidste meget mere end jeg , så jeg skulle bare

Ja så er det fandme tid til at finde de hårde toner frem, og evt begynde at
snakke lidt med forbrugerstyrelsen om det!

Venligst