Er der koffein i min iskaffe?
Fra : kunstner5.tk

Dato : 27-04-03 16:33

Hej Alle!
Igår drak jeg Brugsens 25 ml. flaske iskaffe, fremstillet for "COOP Danmark"
af Cocio Chokolademælk A/S.

Mit spørgsmål er: Er der rent faktisk koffein i min iskaffe? Og hvor mange
kopper kaffe svarer de 25ml i så fald til (ca.)?

Bagpå står der (udover en masse sukker, mælk, aromaerog E-stoffer):
Frysetørret kaffepulver (0,6%).

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen
Claus

Fra : Mulle's mor

Dato : 27-04-03 17:00

<klip>
> Mit spørgsmål er: Er der rent faktisk koffein i min iskaffe? Og hvor mange
> kopper kaffe svarer de 25ml i så fald til (ca.)?
> Hilsen Claus
</klip>

Hvad med at spørge producenten, Cocio?
Man kan sende spørgsmål fra deres hjemmeside: cocio.dk eller mail:
cocio@cocio.dk
og der står også telefonnumre mv :)

eller Coop Danmarks Laboratorium på tlf. 4386 4386

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 27-04-03 17:45

"kunstner5.tk" <electraum@electraum.com> skrev...
> [...]
> kopper kaffe svarer de 25ml i så fald til (ca.)?
> Bagpå står der (udover en masse sukker, mælk, aromaerog E-stoffer):

Ja, det gør den nok - men meget lidt i forhold til en kop kaffe...

Iflg. Kaffeinfo.dk indeholder en kop instant kaffe på 150 ml 65(% ?)
koffein - din drik var på i alt 25 ml, og heraf var kun 6% kaffepulver, så
kan du selv lave regnestykket

Koffein findes i øvrigt ikke kun i kaffe, men også i te (så kaldes det bare
tein), iste, cola (selvfølgelig...), kakao og ikke mindst chokolade (jo
mørkere, jo mere koffein).

Mvh. Camilla