PCI grafikkort til gammel PC
Fra : Henning Larsen

Dato : 27-04-03 16:02

Jeg har en gammel 233 mhz Pentium PC som skal have et pci grafikkort. Jeg
har set et Creative Geforce 2 MX200 til 245 kr. Nu har jeg downloaded
manualen hos Creative og der står at minimum systemkrav er Pentium II på 266
mhz. Betyder det at kortet ikke kan bruges i en mindre PC? Eller er kravet
mon blot vejledende?

mvh
Henning Larsen

Fra : Annie & John

Dato : 27-04-03 21:14

Edbpriser har en produktguide hvor de skriver, at systemkravene til
grafikkort kun er vejledende - se nærmere herom på denne link:
http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1002

Jeg kan godt anbefale dig et lidt billigere grafikkort fra Palit
Microsystems Daytona Roadster SiS6326 Retail, 8 MB PCI grafikkort til 189
kr. hos http://www.shg.dk/link.asp? - det fungerer fint til 233 MHz Pentium
PC... men også godt til en 750 MHz Duron. Se specifikationerne her:
http://www.sis.com/products/graphics/6326.htm - det er et godt kort til
prisen - hvis det ikke skal bruges til de store spil.

Venlig hilsen
Annie