Parkeringsskive
Fra : KLH

Dato : 27-04-03 08:11

Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, men forsøger mig alligevel...

Hvor finder jeg ud af, hvordan en parkeringsskive helt præcis skal se ud for
at være lovlig (Jeg går da ud fra der er regler / love for det ?!)

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Klh

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-04-03 08:29

In article <1DLqa.18$H11.16@news.get2net.dk>, KLH wrote:
> [...]
>
> Hvor finder jeg ud af, hvordan en parkeringsskive helt præcis skal se ud for
> at være lovlig (Jeg går da ud fra der er regler / love for det ?!)

Hvorfor skulle der være regler og krav ? Den skal være klart synlig
i nederste højre hjørne af forruden. Det er sandsynligvis nok at
placere et stykke papir hvor du skriver klokkeslet på.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-04-03 08:45

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev:

> Hvorfor skulle der være regler og krav ?

Fordi der i Færdselsloven står følgende:
§ 93. Trafikministeren kan bestemme, at parkering af motorkøretøjer,
hvor adgangen til parkering er tidsmæssigt begrænset, kun må ske under
benyttelse af parkeringsskive. Trafikministeren fastsætter bestemmelser
om parkeringsskiver og deres benyttelse.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 27-04-03 09:01

"KLH" skrev:
> Hvor finder jeg ud af, hvordan en parkeringsskive helt
> præcis skal se ud for at være lovlig [..]

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B19750037005-REGL

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Fra : KLH

Dato : 27-04-03 21:04

Der var jo regler for det.. ! Takker mange gange for svarene.

Mvh
klh