Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
API til Canon powershot G3
Fra : Erik Vestergaard

Dato : 27-04-03 08:30

Er der nogen der har kendskab til et API, så man kan kode sin egen variant
af f.eks Remote Capture. Evt noget open source, som man kan bygge videre på?

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 27-04-03 11:18

Du kan evt. se på http://www.gphoto.org/gphoto2/

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 27-04-03 12:15

Okay tak, det viser da at det findes. det ser imidlertid ud som om det
befinder sig i Linux-verdenen. og selvom jeg har den dybeste respekt herfor,
er jeg altså indtil videre inkarneret windowsbruger. Mon der skulle være
noget af den slags?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-04-03 12:20

In article <3eabbbb4$0$52167$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Erik Vestergaard wrote:
> [...]
> er jeg altså indtil videre inkarneret windowsbruger. Mon der skulle være

Du ledte efter et API, men fik i stedet eksempelkode der kører
under Windows med cygwin.dll - Hvor meget mere kan du snart forlange ?

Bare fordi der ikke står Windows på, så er det ikke dårligere. Tværtimod
er jeg ved at brække mig når jeg skal kode Windows, og en int ikke
hedder int, long, int32 eller lign, men i stedet DWORD.

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 27-04-03 21:46

> Bare fordi der ikke står Windows på, så er det ikke dårligere. Tværtimod
> er jeg ved at brække mig når jeg skal kode Windows, og en int ikke
> hedder int, long, int32 eller lign, men i stedet DWORD.

rooooli nu. Jeg har skam stor respekt for linux-miljøet, men har bare ikke
en stand forskid på det endnu.
Iøvrigt kan det da være lidt ligegyldigt hvad de basale datatyper hedder.
Der er da virkelig så mange andre bedre argumenter mod Windows.

Imidlertid har jeg fundet ud af af Canon har et SDK, som man må anvende,
hvis man kan blive godkendt, så det forsøger jeg nu.

Mvh Erik