Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digitalt kamera, udebilleder bliver mælkeh~
Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 26-04-03 22:29

Hej.

Jeg har et Toshiba PDR-M61 digitalt kamera, som jeg har haft i et par år.

Tidligere har jeg ikke haft problemer med at tage billeder, hverken ude
eller inde. Men for et par dage siden ville jeg så tage nogle billeder ude,
og de er alle som en så hvide, at man kun kan se, hvad der er på dem, hvis
man ved, hvad der er taget et billede af. Jeg ved ikke særlig meget om
fotografering, men jeg kunne forestille mig, at det er fordi, der er for
meget lys. Men det er bare lidt underligt, at jeg ikke har haft problemet
før. Jeg prøvede at ændre ISO-indstillingen, men billed"kvaliteten" var den
samme om ISO stod på 100 eller 400.

Er der nogen, der har et kamera mage til eller kender dette problem? Eller
bare kan hjælpe mig og give mig et forslag til, hvad pokker jeg skal gøre.

Og det er ikke fordi, der sidder skidt på linsen, for indebilleder er
fortsat ok.

--
Venlig hilsen
Ida Maria Kiefer

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-04-03 08:45

"Ida Maria Kiefer" <idamaria@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er ikke fordi, der sidder skidt på linsen, for indebilleder er
> fortsat ok.

Er der mulighed for at ændre på "lukker tiden", for hvis ikke belysningen
med flash styres med flashen, og blænde + lukketid et "fikseret" . Tyder
noget på at det er der fejlen findes, under alle omstændigheder en defekt
:((.