Internet udbydere???
Fra : rene.larsen

Dato : 26-04-03 22:01

Hejsa

Nogle som kender et sted hvor man kan se alle kabel tv internet
udbydere.....???

Mvh

Rene

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-04-03 22:07

On Sat, 26 Apr 2003 23:01:04 +0200, rene.larsen wrote:
> Hejsa
>
> Nogle som kender et sted hvor man kan se alle kabel tv internet
> udbydere.....???

Det faar du ikke meget ud af - da der hoejst er en pr. kabeltv
net, saa hvis du er koblet til et kabeltv net, saa har du ikke
noget valg mht. udbyder.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : rene.larsen

Dato : 26-04-03 22:15

det var helle ikke det jeg ville...

ville bare høre hvad der var af udbyderer derude.. en liste over firmaer som
udbyder internet til foreninger..

mvh

Rene

Fra : Jesper Skriver

Dato : 27-04-03 13:47

On Sat, 26 Apr 2003 23:14:43 +0200, rene.larsen wrote:
> det var helle ikke det jeg ville...
>
> ville bare høre hvad der var af udbyderer derude.. en liste over firmaer som
> udbyder internet til foreninger..

Ca. alle de store internet udbydere paa det danske marked.

Fra : Jens

Dato : 30-04-03 17:18

"rene.larsen" <rene.larsen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> det var helle ikke det jeg ville...
>
> ville bare høre hvad der var af udbyderer derude.. en liste over firmaer
som
> udbyder internet til foreninger..

Hej René,

Der er 2 måder at gøre det på.

Metode 1:
Foreningen får et firma til at tilbyde Internet på kabel-TV nettet. Dette
firma står for alt vedr. Internet, dvs. udstyr, betaling osv.
Foreningen skal ikke røre en finger. Måske får foreningen lidt lejeindtægt,
afhængigt af hvor gode forhandlere de er.

Metode 2:
Foreningen får et firma til at lave det tekniske, køber Internetforbindelse
af en Internetudbyder, opkræver selv kontingent for Internet osv.
Foreningen får selv overskuddet på Internet, ligesom den gør ved TV.

Følgende firmaer kan levere Internet iht. metode 1:
NordIT (http://www.nordit.dk), ArrowNet (http://www.arrownet.dk), Telia
Stofa (http://www.stofanet.dk), Dansk Kabel TV (http://www.dktv.dk), TDC
Kabel-TV (http://www.oncable.dk), og muligvis andre jeg ikke kender til.

Følgende firma kan etablere det tekniske ved metode 2:
NetDesign (http://www.netdesign.dk), Tripo (http://www.tripo.dk) og måske
NordIt (http://www.nordit.dk) og muligvis andre jeg ikke kender til. Andre
der har forslag ?
Derudover selvfølgelig forskellige Internetudbydere.....

Jeg kan klart anbefale metode 2. Der er det stadig foreningen der ejer
anlægget og dermed foreningen der tjener på Internet (hvilket i sidste ende
er medlemmerne), og altså ikke et eller andet kommercielt firma.
Der er flere antenneforeninger der har valgt at gøre det selv. Fælles for
dem alle er at de leverer superhurtigt Internet til små penge.
Jeg kan nævne følgende:

Dyrup-Sanderum Antenneforening (http://www.dsa-net.dk), Tune Kabelnet
(http://www.tune.dk/kabelnet), Klarup Antenneforening
(http://www.kafnet.dk),
Kalundborg Antenneforening (http://www.ka-net.dk), Vejen Antenneforening
(http://www.vejen-net.dk), Gugge-Visse-Dal Antenneforening
(http://www.gvdnet.dk), Næsby Antennelaug (http://www.nal-net.dk).

Jeg er selv medlem af Næsby Antennelaug og har 2,5 Mbit/s down og 512
Kbit/s up....

Jens