netkort til mac
Fra : Birger Jensen

Dato : 26-04-03 20:08

Hej

Jeg har en god bekendt som har en lidt ældre mac-pc, som gerne skulle på
nettet.

Hvordan er det med netkort, er det det samme som til en PC dvs. PCI
eller
ISA., blot med MAC drivere.

Hvis det er specielle netkort til Macintosh, hvad er prisen ca.og hvor
handler man billigst.

PÅ forhånd tak

mvh Birger jensen

Fra : Ben Knudsen

Dato : 26-04-03 21:24

"Birger Jensen" <bodegaardnospam@mail.tele.dk> writes:
>Hvis det er specielle netkort til Macintosh, hvad er prisen ca.og hvor
>handler man billigst.

Start med at finde ud af, hvilken mac det drejer sig om og skriv det her i
forummet.
Hvis mac'en ikke alledre har netkort, vil det under alle omstændigheder
sikkert bedst kunne betale sig at købe et brugt (der er et par enkelte
undtagelser såsom 6400'eren, der har PCI-slots men intet indbygget netkort)

Mvh Ben

Fra : Birger Jensen

Dato : 28-04-03 08:18

Det drejer sig om en Powermac 7300 /166

Er dr indbygget netkort i denne eller er der et PCI-slot

mvh Birger Jensen

Fra : Ben Knudsen

Dato : 28-04-03 09:26

"Birger Jensen" <bodegaardnospam@mail.tele.dk> writes:
>Det drejer sig om en Powermac 7300 /166
>Er dr indbygget netkort i denne eller er der et PCI-slot

Der er indbygget netkort (og pci-slots). JEg kan faktisk ikke huske, om
der er et almindeligt rj45-stik bagpå eller om det er af Apple egne
AAUI-15 stik. Det er nemt at tjekke - hvis i kan sætte et almindelig
netkabel direkte i maskinen, skal i bare gøre det. Hvis ikke, skal i bruge
en såkaldt tranciever der fungerer som adapter. De kan købes brugt for
50-100 kroner.

Mvh Ben