Langtidsstegning
Fra : DasMeister

Dato : 26-04-03 17:08

Hejsa...

Vil gerne udbringe min begejstring efter at have prøvet langtidsstegning af
en tyndsteg forleden dag.
Jeg havde en tyndsteg på ca. 1.6 kg, som jeg først brunede godt af.
Derefter stegte den i ovnen ved 65 grader indtil stegen havde en
kernetemparatur på 61 grader. (tog ca. 7 timer)

Dette gav den mest møre og lækre steg jeg nogensinde har fået - helt rosa
uden at den drypper, al saften bliver i kødet ved langtisstegning!
Kødet skal desuden ikke ligge og trække, du tager den bare ud af ovnen og
skærer med det samme...

I kan læse mere på Heston Blumenthal's site

http://www.fatduck.co.uk/low_temperature_cooking.html

god fornøjelse... :)

Fra : Ib

Dato : 26-04-03 17:11

Hmmm.... Ser at nogle har pillet ved min news opsætning, så her en tråd i
mit RIGTIGE navn :)