Re: Sul på kroppen?
Fra : Camilla Baird

Dato : 26-04-03 11:10

Date: Sat, 26 Apr 2003 12:14:14 +0200

> [...]
> madskålen, når jeg serverer det, og ser ud som om jeg forsøgte at forgive
> hende
> Noget af det eneste mad, der kan vække en vis begejstring hos hende, er
> daggamle kyllinger og Pussi dåsemad (hun får en lille smule af det sammen
> med den ugentlige p-pille). Kan man fede en kat op med en af de to ting? -
> for så kunne hun da få lidt mere af det.
> Hun er en meget aktiv kat, med kattefræs og afpatruljering af alle husets
> vinduer, så hun forbruger nok en del energi.
>
> Gode råd modtages med kyshånd - håber så bare, at det er noget, den kræsne

Der er også nogen der anbefaler denne blanding:
TIGERMÆLK
3 dl tykmælk
1 dl piskefløde
1 spsk vand
1 tsk honning
1 æggeblomme

det hele piskes el blendes
holdbarhed i køleskab ca. 2 dg

Vi har ikke selv prøvet det endnu, men vi har planer om at prøve at få
vores tynde og travle missemor interesseret i det senere på dagen...
Manden er ude at købe ind til det nu

mvh Camilla

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Amie

Dato : 26-04-03 12:14

Hej Camilla

> Der er også nogen der anbefaler denne blanding:
> TIGERMÆLK
> 3 dl tykmælk
> 1 dl piskefløde
> 1 spsk vand
> 1 tsk honning
> 1 æggeblomme
>
> det hele piskes el blendes
> holdbarhed i køleskab ca. 2 dg

Tusinde tak for den lille opskrift. Jeg har selv 2 katte ( søskende ) og
begge hunkatte. Victor er pænt istand. Ikke tyk men heller ikke tynd. Holger
derimod synes jeg er tynd. Nok fordi hun er den mest aktive og derfor
forbrænder mest. De spiser begge det samme foder og lige meget.

Hvor tit skal man give dem Tigermælk ??

Masser af miawe
Malene

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 26-04-03 16:41

"Camilla Baird" <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> skrev i en meddelelse

> Der er også nogen der anbefaler denne blanding:
> TIGERMÆLK
> 3 dl tykmælk
> 1 dl piskefløde
> 1 spsk vand
> 1 tsk honning
> 1 æggeblomme

Hej Camilla.
Som jeg skrev i min første mail, havde jeg allerede afprøvet denne
cocktail - med det resultat at Emily _bakkede_ væk fra skålen med afskyen
malet i ansigtet *G*. Men nu har jeg været ude og investere i 4 kg. RC
Sensible - det gider hun da i det mindste spise, omend hun ikke ligefrem
kaster sig frådende over det

Ekspedienten i PetGo anbefalede i øvrigt Lakseolie. Er der nogen, der har
erfaring med det?

Mvh. Else.

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 26-04-03 18:46

> Ekspedienten i PetGo anbefalede i øvrigt Lakseolie. Er der nogen, der har
> erfaring med det?

Ja vi prøvede det til vores en overgang med følge fik tynere mave og tog
ikke mere på af den grundt, men fik da en lækker pels (blank)
Men syntes ikke det var pengene værd.

MVH
Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 26-04-03 18:51

Ja, jeg spekulerer på om det skal være hjemmelavet tykmælk eller om det
købte er godt nok.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K

Dato : 26-04-03 19:15

Hej Nina.
>Ja, jeg spekulerer på om det skal være hjemmelavet tykmælk eller om det
købte er godt nok.

<> Arjjj.... har du en opskrift på hjemmelavet tykmælk?
Er det en viden du vil dele med andre?

Bare mail mig privat... så får jeg også din mailadresse igen... min 'puter
har lagt sig til den evige hvile

Mvh Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-04-03 00:55

Opskrift og opskrift.Min mor lavede det ved at lade en tallerken sødmælk stå
på køkkenbordet et par dage, så var det stift og parat til at blive spist.

Du får da også min mailadresse her.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats