Varedeklarationer
Fra : Kim Nielsen

Dato : 26-04-03 07:49

Hej

Jeg har forsøgt at kigge tidligere indlæg i denne gruppe igennem, og
der er blevet refereret til forskellige websider, der alle indeholder
tabeller over energiindhold i varer. Det jeg savner mest er tabeller
over producentspecifikke varer a la "Axa Müsli Nødder" etc. og ikke
ligesom nu hvor der i mange tabeller bare står "Müsli".

Grunden er at den lokale købmand har tilbud på noget 12% fedt oksekød,
men der står ikke hvor mange kalorier, der i dette kød. Nogen der kan
omregne dette til kalorier? Det er ikke helt nemt at købe varer uden
varedeklarationer. Hvad gør I andre når I støder på varer, som ikke
har deklarationer? Undgår dem helt?

Hilsen
Kim

Fra : Jesper

Dato : 27-04-03 11:18

Hejsa!!
til at finde rundt i junglen omkring energiprocenter og kalorieindhold, har
jeg investeret i to bøger... 1: slanketabel fra forlaget aschehoug og der er
netop nævnt forskellige produkter(altså fx. axa müsli og ikke bare müsli) og
kalorietælleren fra høst og søn.... de kost ikke andet end ca. 60kr ialt, og
er rigtig gode.... og samtidig er der en masse gode råd til kuren.....
og så til de nævnte eksempler: axa müslien med nødder, har en energiprocent
på 10 og kødet indeholder ca. 210 kalorier pr. 100 gram....
håber du kan bruge det til noget!!!
mvh. Jesper

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-04-03 13:11

"Jesper" <jnb83@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> er rigtig gode.... og samtidig er der en masse gode råd til kuren.....

Endnu bedre - synes jeg - end bøger, er det danske program Fatlow. Bøger er
jo uforanderlige. Mangler de oplysninger om ens yndlingsfødevarer, er der
ikke noget at gøre ved det.

Det kan man derimod med Fatlow... Udover at det indeholde en lang række
varer i databasen allerede, kan man tilføje dem, man hyppigt bruger.

Programmet kan hentes her:
www.fatlow.dk

Mvh. Lisbeth

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 27-04-03 19:26

Kim Nielsen skrev:

> [...]
>over producentspecifikke varer a la "Axa Müsli Nødder" etc. og ikke
>ligesom nu hvor der i mange tabeller bare står "Müsli".

Jeg kigger en gang imellem på <http://www.madprocenter.dk/> hvor der
er nogle specifikke mærkevarer nævnt.

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet