Erfaringer med Nordit?
Fra : Per Rasmussen

Dato : 25-04-03 23:32

Er der nogen, der har erfaringer med Nordit, som leverer internet gennem
antennenettet (www.nordit.dk)?
Jeg tænker på stabilitet og support.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 26-04-03 00:48

On Sat, 26 Apr 2003 00:32:29 +0200, "Per Rasmussen" <Xplr@pc.dkX>
wrote:

>Jeg tænker på stabilitet og support.

Jeg har ikke direkte erfaring med deres service, men med folkene bag,
de var alle Internord folk, og står nok for samme høje kvalitet og
service som man oplevede med Internord til Tiscali overtog det.
Jeg ved at "chefen" ikke er bange for at tage support telefonen, men
også kaster den vidre til teknikerne når han kommer til kort

(Nordit var Tiscali Cable, men blev solgt fra i september 2002 til de
nuværende folk - mine tidligere arbejdskollegaer)

Deres koncept og tanke gang kan minde en anelse om "pioner-dagene",
hvilket jeg absolut finder positivt, men skinner også igennem at de
har lært af lektien og håndtere deres opgave meget professionelt.

Ring til dem, og tag en snak - de vil nyde at få lov til at fortælle
dig om deres bix.

--
Morten!

Fra : Jens

Dato : 26-04-03 10:53

"Per Rasmussen" <Xplr@pc.dkX> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har erfaringer med Nordit, som leverer internet gennem
> antennenettet (www.nordit.dk)?
> Jeg tænker på stabilitet og support.

Vær opmærksom på at stabiliteten af Internet over kabel-TV net afhænger en
stor del af kvaliteten af kabel-TV nettet. Hvis der er meget støj på
nettet, f.eks. pga. gamle dårlige kabler, forkert justeret forstærker osv.,
så vil Internet aldrig blive stabilt.
En anden ting er også installationen hos medlemmerne. Mange medlemmer har
selv "bikset" med deres antenne-installation, f.eks. tilføjet flere dåser,
forstærkere osv. Disse ting er med til at støje, og i nogle kabel-TV net
vælger man derfor at sætte filter på alle medlemmers tilslutning (en dyr
løsning). Når medlemmet ønsker Internet fjerner man dette filter. (Se
f.eks. punktet "Hus installation (HF-sikker) på http://www.vejen-net.dk
under Vejen Net)

Men hvorfor laver i det ikke selv ? Min erfaring er at man kan få en meget
hurtigere forbindelse til en væsentligt lavere pris end et kommercielt
firma kan levere.
F.eks. så kan NetDesign lave alt de tekniske for jer, hvorefter i selv kan
opkræve pengene for forbindelsen. Den model bruger de i følgende
antenneforeninger (ikke alle får det lavet af NetDesign):

Dyrup-Sanderum Antenneforening (http://www.dsa-net.dk), Tune
Antenneforening (http://www.tune.dk/kabelnet), Klarup Antenneforening
(http://www.kafnet.dk), Kalundborg Antenneforening (http://www.ka-net.dk),
Vejen Antenneforening (http://www.vejen-net.dk), Gugge-Visse-Dal
Antenneforening (http://www.gvdnet.dk) og Næsby Antennelaug
(http://www.nal-net.dk), som jeg selv er medlem af! Jeg har en forbindelse
på 2,5 Mbit/s down og 512 Kbit/s upstream for kr. 199,- pr. måned og kr.
699,- eller 999,- i oprettelse.

Jeg er sikker på at hvis bestyrelsen fra din antenneforening kontakter
bestyrelsen i én eller alle af ovenstående foreninger, sagtens kan få hjælp
til hvordan det skal gribes an.

Jens

Fra : Jens

Dato : 26-04-03 11:43