brede campingvogn
Fra : ke

Dato : 25-04-03 21:40

Hvilken varevogne må trække en campingvogn på 247 cm ?
mvh KE

Fra : renekure

Dato : 26-04-03 06:29

"ke" skrev d. 25-04-03 21:40 dette indlæg :
> Hvilken varevogne må trække en campingvogn på 247 cm ?
> mvh KE

Så vidt jeg ved handler det om bredden på "trækkeren" !
Der må højst rage 35 cm ud til hver side af trækkeren - altså i dette
tilfælde skal trækkeren være mindst 177 cm bred.

Mvh René

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren B. Andersen

Dato : 26-04-03 15:28

Jeg må trække min brede Hobby 560, med min VW-caravelle. Så det må en
Transporter vel nok også.

Mvh. Søren

Fra : Sharan

Dato : 26-04-03 22:17

Hejsa
Hvis jeg husker ret, så er Hobby 560 2,50 bred og VW caravelle er kun 178
så må du ikke køre med den.
jeg skiftede selv fra en Caravelle til Sharan fordi den er 181 bred og må så
gerne køre med en 2,50 bred camp-vogn.
mvh Jan

Fra : Søren B. Andersen

Dato : 27-04-03 21:00

Dimensioner iflg. instruktionsbog Caravelle: Bredde 1840 millimeter. Så mon
ikke.

Mvh. Søren.

Fra : J S L

Dato : 12-05-03 13:42

Hej!

Hvor kan man evt. læse reglerne ang. bredde på køretøj/campingvogn.

Mvh Jaime

Fra : Carsten Stage

Dato : 12-05-03 14:38

J S L wrote:

> Hvor kan man evt. læse reglerne ang. bredde på køretøj/campingvogn.

Når man når til regler og love så er http://www.retsinfo.dk din ven!

I Meddelelse om køretøjers indretning og udstyr mv. nr. 1800
Bredde på campingvogne m.v.

Der omhandler en rettelse til Detailforskrifter for motorkøretøjer og
ordlyden er:

Det meddeles herved, at Detailforskrifter for Køretøjer 2002 vil indeholde
følgende ændrede bestemmelse om bredde af registreringspligtigt
påhængskøretøj til bil samt om påhængsskilt:

"3.02.200VOGNTOG
(4)Registreringspligtigt påhængskøretøj til bil må ikke have en bredde, der
overstiger den trækkende bils bredde med mere end 0,35 meter i hver side."

Samtidig udgår hele afsnit 2.04 om påhængsskilt.
Detailforskrifter for Køretøjer 2002 træder i kraft den 1. april 2002 og
gælder for køretøjer, der registreres, godkendes eller tages i brug første
gang på ikrafttrædelsesdatoen eller senere.
Fra den 16. februar 2002 må bestemmelsen dog anvendes for ethvert vogntog.
Færdselsstyrelsen, den 11. februar 2002

Og det er bilens typegodkendte bredde (uden spejle) der hentydes til.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-05-03 14:41

> Hvor kan man evt. læse reglerne ang. bredde på køretøj/campingvogn.
>
> Mvh Jaime

Umidelbart er det i færselsloven, men det er ret simpelt, din bil må trække
en eks. cv der 70 cm bredere, eks en helt normal toyota avensis er 170 cm
bred = 170+70= 240 cm bred.

Hilsen Jørgen

Fra : J S L

Dato : 12-05-03 15:31