slankepille mirapond
Fra : Flemming O

Dato : 25-04-03 17:52

er der nogen der kender til slankepillen mirapond så ville jeg meget gerne
høre hvor man kan få den hende.
mvh.birthe.r

Fra : Henny

Dato : 25-04-03 20:44

"Flemming O" <flemming-o@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen der kender til slankepillen mirapond

Jeg tror, det må være Mirapont, du mener. Det er nok tvivlsomt, om den er at
få mere. Hvis du bruger http://www.google.com til at prøve at finde ud af
noget om den, vil du se, at der kun er tale om udenlandske websites, og at
de - i hvert fald på de sprog, som jeg kan tyde - er advarsler mod at tage
pillen eller oplysninger om, hvornår den blev forbudt i forskellige lande.

Mvh.

Henny Stewart

Fra : Mari

Dato : 27-04-03 11:20

"Henny" <none.of@urbznz.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tror, det må være Mirapont, du mener. Det er nok tvivlsomt, om den er
at
> få mere.

Det er et amfetamin-produkt ........... så er alt vist sagt om det,
og hvad det er tænkt anvendt som.

/Mari

Fra : Henny

Dato : 27-04-03 17:06

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Henny" <none.of@urbznz.com> skrev i en meddelelse
> at
>
> Det er et amfetamin-produkt ........... så er alt vist sagt om det,
> og hvad det er tænkt anvendt som.

Den er benævnt "slankepille". Du kan ikke ud af ingredienslisten drage nogen
følgeslutninger om, at den er tænkt anvendt som noget som helst andet end en
slankepille. Hvis du læser andet i mit indlæg, bør du tage et læsekursus!

På samme måde kan du heller ikke kalde en bil for et mordvåben, selv om den
kan anvendes som sådan.

Mvh.

Henny Stewart

Fra : Mari

Dato : 27-04-03 11:17

"Flemming O" <flemming-o@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen der kender til slankepillen mirapond så ville jeg meget gerne
> høre hvor man kan få den hende.

Ja, det kender jeg alt for godt.
Min bedste veninde døde af at bruge det.
Hendes stofskifte kom fuldstændigt ud af balance,
hun fik basedow - og døde.

/Mari

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-04-03 11:27

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> writes:

> [...]
>
> Ja, det kender jeg alt for godt.
> Min bedste veninde døde af at bruge det.
> Hendes stofskifte kom fuldstændigt ud af balance,

Basedow, også kaldet Graves, er en autoimmun stofskiftesygdom, som man
ikke ved hvordan udløses. Rygning kan muligvis påvirke det. Man kan
læse om sygdommen her: http://www.thyreoidea.dk/menu-5/default.html

Hun kan sagtens have fået for højt stofskifte, som har næsten de
samme symptomer, og som i yderste instans kan være dødelig. Men rigtig
Basedow kan hun altså ikke have fået som følge af slankepiller.

Men man skal generelt afholde sig fra at pille ved stofskiftet, det er
farligt og ikke spor sundt. Det påvirker hele kroppen på en alt andet
end behagelig måde.

Mvh Trine, som selv har Graves.

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Mari

Dato : 29-04-03 20:20

> Hun kan sagtens have fået for højt stofskifte, som har næsten de
> samme symptomer, og som i yderste instans kan være dødelig. Men rigtig
> Basedow kan hun altså ikke have fået som følge af slankepiller.

Nu er det bare sådan, at det netop var beskrevet i de kendte
bivirkninger, at et latent anlæg for basedow kunne trickes af
netop denne "slankepille".

Om ingredienserne er ændret siden, skal jeg ikke kunne sige,
blot at den blev taget ud af handlen i Danmark - og at denne
bivirkning var een af årsagerne hertil.
Det er helt sikkert ikke lovligt at indføre den i Danmark - eftersom den
tilhører
amfetamingruppen - og at amfetamin er på listen over euforiserende stoffer

/Mari

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-04-03 21:06

> [...]

> Nu er det bare sådan, at det netop var beskrevet i de kendte
> bivirkninger, at et latent anlæg for basedow kunne trickes af

Jeg bygger min påstand på udtalelser fra lægerne på Århus
Kommunehospital, hvor jeg har gået til tæt kontrol siden midt i juni
sidste på.

På Thyreoidea Landsforeningens hjemmeside kan man da også læse:
"Der skal andre faktorer til at udløse selve sygdommen. Hvad det er for
faktorer, vides ikke med sikkerhed, men både rygning, jodindtagelse,
visse virusinfektioner og stress har været nævnt blandt mulighederne."

Ovenstående lader til at være den fremherskende holdning. Jeg har også
fundet det i Ugeskrift for Læger, men den har jeg altså ikke lige ved
hånden.

Så med mindre jeg ser dokumentation for andet, så stiller jeg mig
særdeles tvivlende. Ikke dermed sagt, at disse piller ikke er farlige.
Det er de! De giver næsten samme symptomer, og de er farlige.

Mvh Trine

Fra : Mari

Dato : 01-05-03 15:12

> Ovenstående lader til at være den fremherskende holdning.

Jeg bygger ikke mine oplysninger på holdninger, men på
info fra Lægemiddelstyrelsen - sådan som de var oplyst i
Lægemiddelkataloget.
Og uanset hvad du måtte mene - så udviklede hun basedow
efter at hun fik stoffet - og hun døde af dét.

/Mari

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-05-03 15:28

> [...]

> Lægemiddelkataloget.
> Og uanset hvad du måtte mene - så udviklede hun basedow
> efter at hun fik stoffet - og hun døde af dét.

Og du er 100% sikker på at det var Basedow/Graves og ikke almindelig
forhøjet stofskifte? Der blev lavet de rigtige tests for at adskille
det?

/Trine

Fra : Mari

Dato : 01-05-03 20:24

> Og du er 100% sikker på at det var Basedow/Graves og ikke almindelig
> forhøjet stofskifte? Der blev lavet de rigtige tests for at adskille
> det?

JA........., der VAR basedow. JA, hun havde alle de typiske
kendetegn - som man ikke får ved forhøjet stofskifte og
hun var indlagt i månedsvis, hvor man forsøgte at stabilisere - uden held.

/Mari

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-05-03 20:38

> [...]

> kendetegn - som man ikke får ved forhøjet stofskifte og hun var
> indlagt i månedsvis, hvor man forsøgte at stabilisere - uden held.

Jeg opgiver, men jeg nægter at tro på det, med mindre jeg ser en
journal. Hvis man ikke kan stabilisere medicinelt, vil man gå ind og
fjerne skjoldbruskkirtlen operativt, og så er problemet løst. Altså
bortset fra at man skal tage Eltroxin resten af livet.

EOD

/Trine

Fra : Mari

Dato : 02-05-03 18:19

> [...]
> fjerne skjoldbruskkirtlen operativt, og så er problemet løst. Altså
> bortset fra at man skal tage Eltroxin resten af livet.

Jeg forstår godt at du opgiver........ det bliver man nødt til på et
tidspunkt,
når man ikke har forudsætninger nok til at bedømme muligheden for at
der findes risici, der ikke er bekendte. Som f.eks. at visse præparater,
har kendte bivirkninger, der kan tricke anlæg for secifikke lidelser.

Det er jo ikke alle, der er så heldige, at problemet er løst ved at fjerne
hele
eller dele af skjoldbruskirtlen (med et k) - og bruge Eltroxin
efterfølgende.
Men jeg forstår da godt - at du er nødt til at holde fast i den tro.

/Mari

Fra : Kim Grandjean

Dato : 02-05-03 19:16

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrote

> Det er jo ikke alle, der er så heldige, at problemet er løst ved at
> fjerne hele eller dele af skjoldbruskirtlen (med et k) - og bruge
> Eltroxin efterfølgende.

Well, der er tydeligvis delte meninger. Her er Dansk Sprognævns holdning:
skjoldbruskkirtel sb., skjoldbruskkirt(e)len, skjoldbruskkirtler.

Og så er det da vist ikke diskussionsteknik I to har brugt fritiden på...

Venligst
Kim