Alternativt græsk farsbrød ?
Fra : Helga

Dato : 25-04-03 08:17

Hej,

Kan man lave græsk farsbrød med hakket kyllingekød (Netto er begyndt at føre
dette) i stedet for det traditionelle svine/lammekød ?

mvh Helga

Fra : kim rasmussen

Dato : 25-04-03 09:29

Hej Helga
Selvfølgelig kan man det ,det er kun din egen fantasi der sætter grænser ,så
prøv

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Helga

Dato : 25-04-03 10:02

> Hej Helga
> Selvfølgelig kan man det ,det er kun din egen fantasi der sætter grænser
> [...]
Men smager det godt ? Vil nødig udsætte gæster for noget kedeligt mad..

Helga

Fra : Jette Mogensen

Dato : 25-04-03 11:16

"Helga" <heldigehelga@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
føre
> dette) i stedet for det traditionelle svine/lammekød ?

Hej Helga

Du kan sagtens erstatte en slags hakket kød med en anden. Men når du
erstatter lam/svin der har en ret høj fedtprocent med mager hakket kylling,
så får du både en anden smag men så sandelig også en helt anden
konsistens.Jeg tror det bliver så tørt , at det støver. Hvis du vil bruge
kylling vil jeg mene du skal tilsættet noget hakket spæk. Eller et par
æg(som også indeholder fedtstof) som bindemiddel.

mvh Jette

Fra : Nette

Dato : 25-04-03 14:39

"Helga" skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Kan man lave græsk farsbrød med hakket kyllingekød (Netto er begyndt at
føre
> dette) i stedet for det traditionelle svine/lammekød ?

Jeg har lavet det af hakket kalkun, og det faldt i god jord, dog lavede jeg
farsen lidt tyndere

Nette

Fra : Helga

Dato : 26-04-03 13:50

> Jeg har lavet det af hakket kalkun, og det faldt i god jord, dog lavede
jeg
> farsen lidt tyndere
>
> Nette

Har du en opskrift ?