RS232 fra en Applet
Fra : Jimmy Klitgaard

Dato : 24-04-03 20:00

Davz gruppe,

Jeg sidder med en applet i hænderne og noget kode jeg tidligere har skrevet
til at kommunikere gennem en com port.
Mit spørgsmål er, om det er muligt at tilgå com porten fra en applet? )Jeg
bruger naturligvis java.comm pakken til al det serielle sjov, og jeg har
allerede dette til at spille fra en alm. applikation).

Problemet er altså, at mine "brugere" af applet'en har et device forbundet
til deres computer - kan applet'en få lov til at kontakte brugerens
computers hw? I givet fald hvad skræves for at få det op og stå?
Da jeg arbejdede med java.comm var det nødvendigt at placere nogle bestemte
..dll'er i computeres \home dir for applikationen kunne finde informationer
om computerens hw, og det vil jo være noget af et problem at få gjort ude
hos brugeren?

Hvis der er nogle der har erfaringer med noget lign. er jeg meget
interesseret i at høre nærmere.

Mvh
Jimmy

Fra : Jan Schrøder Hansen

Dato : 27-04-03 14:14

Det kan man ikke fra en applet, java's commapi viker kun i alm.
applikationer. Pga. sikkerheden i appletter.
Hvis man kunne bruge commapi. i en applet. Kan man hurtigt lave en program
som ringer til sex numre.

Fra : Jan Schrøder Hansen

Dato : 27-04-03 16:15

Hej igen

Dette er fra FAQ liste på java.sun.com

Q: Can I use the Java communications API in applets?

A: Yes in signed applets, but no in unsigned applets (most cases). Since we
do not allow unsigned applets access to any communications port under the
JDK1.1 security model, you can not use the Java communications API with
unsigned applets. We do plan to be compliant to JDK1.2 security model in
later releases, which might allow trusted applet access to ports.

Fra : Jimmy Klitgaard [900~

Dato : 28-04-03 12:19

OK - tak - dvs. hvis jeg laver en applet hvor brugeren explicit giver
tilladelse til at kontakte com porten, så kan det faktisk lade sig gøre ?

JImmy

Fra : Jan Schrøder Hansen

Dato : 28-04-03 16:19

Ja, men du skal finde ud vordan man laver en "signed" applet.

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 28-04-03 21:17

On Mon, 28 Apr 2003 17:18:57 +0200, "Jan Schrøder Hansen"
<nogen@get2net.dk> wrote:

>Ja, men du skal finde ud vordan man laver en "signed" applet.

Hej,

Mht. signering af applets, så er her et link, som giver noget
information:

www.suitable.com/CodeSigningCerts.shtml

Hvis det er til IE, så skal du have fat i nogle værktøjer, som er
inkluderet i "Microsoft SDK for Java 4.0" (gratis download fra MS).

Advarsel: Det kan godt virke lidt langhåret, men det kan lade sig gøre
. Det er noget med at lave et fake/test certifikat, medmindre du
vil betale Verisign eller tilsvarende en formue.

mvh
Karl Peder Olesen