Fejl-IP adresse
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-03 09:09

Piiiv

Var lige så glad: Teknikeren kom tidligt, installerede Siemens udstyr
til ADSL - ingen problemer. Fin hastighed.

Så da han var kørt tændte jeg forventningsfuld mac'en:
Men jeg får et fejlagtigt IP-nr (begynder m 169, og der står "tildelt af
computeren) og kan ikke få hul til nettet - hverken mail, ftp eller
http.

Sidst jeg brugte netværk var med min anden mac, og der var ingen
problemer, og lampen på adsl-modemet lyser da også som om der er hul.

har prøvet andet kabel, at lukke mac'en ned og tænde igen, at slukke
modem'et og tænde det igen, at starte under sys 9 (fik samme fejlagtige
IP-adresse), at reparere disktilladelser, at logge ud og ind igen.

Føler jeg kæmper i blinde

Er der een der har et forslag?

På forhånd tak

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Mikael Kern

Dato : 25-04-03 02:19

Åbn TCP-IP kontrolpanelet - eller System Pref./Network - og indstil
det til DHCP. I system 9 genstart.

--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-04-03 11:11

martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) writes:

> [...]
> Men jeg får et fejlagtigt IP-nr (begynder m 169, og der står "tildelt af
> computeren) og kan ikke få hul til nettet - hverken mail, ftp eller

ADSL fra hvilket firma? Har du andre computere der kan gå på
ADSL forbindelsen? Er din Mac sat til DHCP?

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-03 11:50

se mit svar i tråden

venlig hilsen

Martin

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-04-03 11:18

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> modem'et og tænde det igen, at starte under sys 9 (fik samme fejlagtige
> IP-adresse), at reparere disktilladelser, at logge ud og ind igen.

Ja start med at skrive præcist hvad det er for en ADSL/bredbånd du har
fået.

Er det OS 9.04 eller 9.1 eller hvad ?

Har du en switch ?

Er det en løsning med fast IP nummer ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-03 11:50

1) Tele2 256/128
2) 10.2.4
3) Nej
4) ja- skulle tildeles fra DCHP-server

-- har prøvet at sætte den gamle mac (sys 8.6) til - får præcis samme
fejl
venlig hilsen

Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-04-03 13:36

Nååh men,

Fejlen ser ud til at være TDC's - på centralen. Så nu skal jeg bare
vente (igen)

tak til de, der har svaret

venlig hilsen

Martin