PMCIA til Ethernet
Fra : Tom Dissing

Dato : 24-04-03 23:43

Er der nogle der har erfaringer med IKKE OSX løsninger der inkkluderer et
PMCIA kort der kan få en bærbar til at snakke Ethernet ( RJ45)
Tom
Jeg behøves ikke kunne tale 100 mbit/s 10 er fint..

Er der en billig vej til en sådan løsning eller er vi med det samme I
"erhvervsklassen" med de medfølgende priser..

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-04-03 12:00

Fra : Tom Dissing

Dato : 25-04-03 14:17

Hvis jeg nu blot køber det første og bedste .. Vil det så virke på mac ?
Tom

On 25/04/03 12:59, in article
Pine.LNX.4.53mb.0304251256580.28730@ask.diku.dk, "Jens Rasmussen"

Fra : Peter Kiil

Dato : 25-04-03 15:16

in article BACF01F9.A1A7%tom@mir.dk, Tom Dissing at tom@mir.dk wrote on
4/25/03 3:17 PM:

> Hvis jeg nu blot køber det første og bedste .. Vil det så virke på mac ?

Nej.

--
/peter

Fra : Tom Dissing

Dato : 25-04-03 15:26

OK..

Peter du er en mand af få ord..
Har du evt. En ide, eller blot et navn på et billigt kort !! (?)
Til en PB1400.. ( OS 8.6 )

Fra : Peter Kiil

Dato : 25-04-03 15:49

in article BACF1231.A1D7%tom@mir.dk, Tom Dissing at tom@mir.dk wrote on
4/25/03 4:26 PM:

> OK..
>

> Peter du er en mand af få ord..
> Har du evt. En ide, eller blot et navn på et billigt kort !! (?)
> Til en PB1400.. ( OS 8.6 )

F.eks:

<http://www.asante.com/products/adapters/pcmcia/index.html>

--
/peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-04-03 22:09

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> F.eks:
>
> <http://www.asante.com/products/adapters/pcmcia/index.html>

Jeg har et Farallon Ethermac, som jeg købte til min PowerBook i 1996.
Det har altid virket fint. Jeg synes ikke, man hører så meget om
Farallon mere, så jeg ved ikke, om det stadig fås.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 26-04-03 00:01

in article 1ftzuq4.1sqrbbe1ebmgouN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 4/25/03 11:08 PM:

> Jeg har et Farallon Ethermac, som jeg købte til min PowerBook i 1996.
> Det har altid virket fint. Jeg synes ikke, man hører så meget om
> Farallon mere, så jeg ved ikke, om det stadig fås.

Farallon har skiftet navn til/blevet købt af Proxim for et års tid siden. Om
de stadig har Mac produkter ved jeg faktisk ikke, men det er rigtigt at de
var en stor spiller på det område for år tilbage.

--
/peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-04-03 07:20

> [...]

> Om de stadig har Mac produkter ved jeg faktisk ikke, men det er rigtigt at
> de var en stor spiller på det område for år tilbage.

På deres forside <http://www.proxim.com/> er der ellers et billede af
tre mennesker om et konferencebord, hvor direktøren i midten sidder med
en spejlvendt PowerBook G4 uden Apple-mærke på låget. Det, der undrer
mig, er, hvad min søns skoleinspektør laver der. Har han et dobbeltliv
som direktør for en multinational koncern?
Ellers har Proxim vist mest udstyr til trådløst brug. Deres kort
ser dog ud til at kunne bruges med Mac helt op til Mac OS 9.4.
<http://www.proxim.com/products/all/orinoco/client/pccard/index.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg