Bærbar Mac igenigen...
Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 24-04-03 22:41

Leder stadig efter den perfekte bærbare, og er stadig sikker på at en Mac r
det tætteste man kommer ... (hmmm, lød det lige lidt fedterøvsagtigt ??!!)
.

Har stadig et par ubesvarede spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe med ...

Først kiggede jeg på den nye 12" powerbook ... men efter moden overvejelse
synes jeg at den prismæssigt er lige i overkanten, særligt da den ikke kan
udvides meget på RAM siden. Derfor har jeg nu indsnævret valgmulighederne
noget. Har kigget på en ny(ere) ibook, eller en brugt Powerbook (dvs. G4
omkring 500 mhz. kontra en G3 f.eks 900), til at starte med havde jeg
afskrevet ibook'en, fordi den ikke har en lyd indgang (skal bla. bruge den
til indspilning af egen musik), men har fundet ud af at man kan erhverve sig
et eksternt USB lydmodul til (relativt) overkommelige penge ... det fordyrer
dog unægteligt stadig den "samlede pakke" lidt (ca. 1000 kr.)

Spørgsmålet er så : Kan det betale sig at ofre på en brugt powerbook ?, jeg
mener, er den hurtigere, bedre end en ny ibook ?, og har den flere features
?. På papiret kan jeg i hvert fald se at grafikkortet er noget ... forældet
på et par år gamle Powerbooks, men er der andet man skal tage højde for ?
.... slid ?.

Hvordan med eks. spil ?, vil en PB stå tilbage for ibooken (tænker her
hovedsagligt på grafikchippen, og RAM). Skal ikke spille meget, det har jeg
PC'en til, men på længere sigt skal Mac'en afløse min WINtel computer, så
det ville være rart om man var lidt på forkant !! .

Er der nogen ting jeg har undladt i sammenligningen ? ... hvad f.eks.

Gode råd modtages med kyshånd !! .

M.v.h.

Torben.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-04-03 11:38

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-04-03 11:10

"Torben Hedstrøm" <Torbenguzzi@wanadoo.dk> writes:

> [...]
> sig et eksternt USB lydmodul til (relativt) overkommelige penge
> ... det fordyrer dog unægteligt stadig den "samlede pakke" lidt

Hvis du går efter iBook'en, så sælger OfficeLine for tiden restpartiet
af de udgåede modeller:

iBook 12" G3/700/128Mb/40Gb/CD
8.990,- kr. incl. moms

iBook 12" G3/800/128Mb/30Gb/Combo
11.990,- kr. incl. moms

iBook 14" G3/800/128Mb/40Gb/Combo
13.990,- kr. incl. moms

Det skulle give råd til din USB-lyd-dims.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org