Efterlyses: Gode leverandører til den lill~
Fra : Stone

Dato : 24-04-03 19:18

Hej.

Er der nogen her, der har erfaringer med leverandører af internet, tv
og evt. telefoni til en boligforening på 30 lejligheder.

Internet skal være således at hver har en ekstern IP adresse, således
at online spil m.v. virker.

De fleste man finder på nettet og som jeg har kendskab til vil have
min 80-100 lejligheder. Men vi er kun 30.

MVH

Stone
MVH

Stone
[2300 KBH S]
Fjern REMOVE i email

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-04-03 19:40

"Stone" <stone_the_man@REMOVEhotmail.com> wrote in message

> Er der nogen her, der har erfaringer med leverandører af internet, tv
> og evt. telefoni til en boligforening på 30 lejligheder.

Du tænker på en formidler, der kan etablere Internetforbindelse, Telefoni og
TV/radio og dertil kablingen?
Det ved jeg ikke rigtigt noget om, ud over at dem jeg har set siger der
skal være mindst 100 lejligheder...

Men hvis det er den rene Internetforbindelse. Ville en Pro@ fra TDC nok være
veleget, da du kan få alle de IP adresser der skal bruges.. Noget i samme
retning har Cybercity.. Men det er vist en del dyrere...

Kablingen kan i så få tilbud af hos et par El- Installatører.. Du skal regne
med mindst 2K for et dobbel netudtag.. Hvis der så også skal laves
antennekablingen, kommer dette oveni.. Men når det gøres samtidigt er det
selvfølgelig en del billigere... Det kan også være i kan bruge den
eksisterende kabling til antenne.

Fra : Fyrsten

Dato : 19-06-03 16:38

Check evt. http://bryggenet.dk/foreningen/bydelsnet/

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 24-04-03 21:51

> De fleste man finder på nettet og som jeg har kendskab til vil have
> min 80-100 lejligheder. Men vi er kun 30.

TV og telefoni er ikke rentabelt, når i kun er 30:
En TV-hovedstation koster ca. 300.000.
Der er ingen teleselskaber der gider besværet med jer, da de ikke kan tjene
penge på så lille en forening.
I kan dog sagtens få en fælles internetløsning til at løbe rundt hvis i
bruger ADSL eller lignende.

I den boligforening jeg selv bor i er vi 29 lejligheder. Vi har startet et
samarbejde med 2 store naboforeninger og er nu 275 lejligheder. Beboerne
kan nu tilbydes:
Frit internet for 50 kr/mnd. (Vi lejer et passende antal ADSL-forbindelser
hos Uni2)
Telefoni for 52,50 kr/mnd + forbrug.
Fuld TV-pakke for ca. 105 kr/mnd (før 140). Lille pakke: 25 kr

Thomas

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 25-04-03 09:04

Hej Thomas,

Det vil sige at I håndterer ADSL-delen adskilt fra telefonidelen? Hvem
leverer telefonien i den løsning?

Mvh,
/Kasper

Fra : Stone

Dato : 25-04-03 16:06

On Thu, 24 Apr 2003 22:51:16 +0200, Thomas Dahl Pedersen
<ego@thomasdahlREMOVETHIS.dk> wrote:

>I den boligforening jeg selv bor i er vi 29 lejligheder. Vi har startet et
>samarbejde med 2 store naboforeninger og er nu 275 lejligheder. ...

Hvordan har i klaret det rent formelle i samarbejdet? En fælles
net+tele+tv forening eller hvad?

Vi har nemlig kig på nogle af naboejendommene idet der jo tydeligvis
skal flere til, hvad angår tele og tv løsningen.

MVH

Stone
[2300 KBH S]
Fjern REMOVE i email

Fra : Morten Isaksen

Dato : 24-04-03 21:59

"Stone" <stone_the_man@REMOVEhotmail.com> wrote in message

> Er der nogen her, der har erfaringer med leverandører af internet, tv
> og evt. telefoni til en boligforening på 30 lejligheder.

Prøv at kontakte Telelet (www.telelet.dk) - de kan levere alle ovenstående
ting.

/Morten