DDV og lever
Fra : pizzamandk

Dato : 24-04-03 15:10

Når man nu skal til at proppe sig med den lever, skal den så indgå i et
dagligt regnskab på indaget kød (frokost eller middag) eller skal den
beregnes separat? Er der en minimumsgrænse?

På forhånd tak.

Fra : Therese

Dato : 24-04-03 15:20

"pizzamandk" skrev i en meddelelse
> Når man nu skal til at proppe sig med den lever, skal den så indgå i et
> dagligt regnskab på indaget kød (frokost eller middag) eller skal den
> beregnes separat? Er der en minimumsgrænse?

Lever indgår i regnskabet fuldstændigt som fisk eller kød mm. Den har et
seperat felt på kostplanen.
Rationen hedder 80-120 g til frokost eller 120-170 g til aften pr. uge.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 25-04-03 15:45

For kvinder er det rigtigt det du skriver.. men mændk skal altså have mere
:)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-04-03 16:44

"Peggy-Sue Rønnow" <psr.fjern@boogies.dk> skrev i en meddelelse

> For kvinder er det rigtigt det du skriver.. men mændk skal altså have
> mere

Hvorfor skal mænd have mere?

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 25-04-03 20:53

> Hvorfor skal mænd have mere?

Fordi mænds samlede energiforbrug er større end kvinders.

mvh
Marianne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-04-03 22:18

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi mænds samlede energiforbrug er større end kvinders.

Ja.. sædvanligvis. Men det er vel ikke energi, folk primært skal have fra
lever?

Udtrykte mig nok dårligt..... så prøver igen. Hvad er det i lige netop
lever, som mænd skal have mere af - og hvorfor er det lige fra lever, man
skal have det?

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne

Dato : 26-04-03 19:25

> Udtrykte mig nok dårligt..... så prøver igen. Hvad er det i lige netop
> lever, som mænd skal have mere af - og hvorfor er det lige fra lever, man
> skal have det?
>
> Mvh. Lisbeth

Det er en generel anbefaling, at mænd skal have mere kød end kvinder. Lever
opfattes som kød - følgeligt skal mænd have mere lever end kvinder.

DDV har en ide om, at lever er 'godt' for sammentrækning af huden ifm
vægttab. Hvorfor ---- tja, det står til gengæld hen i det uvisse (og de kan
ikke svare på det).

mvh
marianne

Fra : Therese

Dato : 25-04-03 21:55

Nå ja,
Mænd skal have 80-120 g til frokost eller 170-220 g til aften pr. uge.

--
Mange hilsner
Therese