Foto
IBM760 5420
Teil 3020
CC40R filter?
Fra : Morten Thor

Dato : 24-04-03 18:24

Er der nogle der ved hvor jeg kan finde et CC40R filter henne?

Enten som et glas "skrue på" filter, eller som ark, så jeg selv kan klippe
det til.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Morten Thor

www.thornet.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 25-04-03 09:12

Der er CC40 til salg på Marked privat foto.
MVH
Egon

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-04-03 10:21

"Morten Thor" skrev...
> Er der nogle der ved hvor jeg kan finde et CC40R filter henne?
> Enten som et glas "skrue på" filter, eller som ark, så jeg selv kan klippe
> det til.

CC filtre er vel "normalt" gelatinefiltre.
SKAL det være CC eller skal du bare bruge et rødfilter
til s/h optagelser?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Tom Dissing

Dato : 25-04-03 11:47

Tror at CC står for colour correction..
Tom

On 25/04/03 11:21, in article
3ea8fe17$0$24688$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Peter Schrøder"

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-04-03 12:29

"Tom Dissing" skrev...
> Tror at CC står for colour correction..

Ja det gør det. Og 40R står for en (forholdsvis
mørk) rød. Så mørke korrektionsfiltre bruges
normalt ikke under optagelse men kun under
kopiering fra negativer.
Hama laver CC filtre i 75x75mm og 100x100mm
De er næppe optisk korrekte.
40R har varenummer 69381 henhv. 69382 hos Hama.

Fra : Morten Thor

Dato : 25-04-03 13:45

Hej!

Tak for jeres svar.
Jeg skal bruge det til min projektor, som ifølge eksperterne skulle give
noget bedre farver, kontrast og sort niveau.
Og det er netop CC40R de anbefaler til min projektor.

Med venlig hilsen

Morten Thor

Projektor:
www.thornet.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-04-03 14:17

"Morten Thor" skrev
> Jeg skal bruge det til min projektor, som ifølge eksperterne skulle give
> noget bedre farver, kontrast og sort niveau.
> Og det er netop CC40R de anbefaler til min projektor.

Aha. Og eftersom du snakker TV projektor
kan du ikke indsætte filtret i strålegangen men
kun uden på objektivet...
Er det ikke en korrektion du kan lave i projektorens
opsætning? I princippet svarer det jo bare til at
skrue lidt ned for lyset i den grønne og blå kanon.
Ellers skal du nok kigge på Kodak Wratten filtre
som er optisk korrekte. Jeg synes ikke at jeg har set
cc filtre til indskruning... Men man kan selvfølgelig få/lave
en holder til wrattenfiltre til at sætte foran.

Fra : Morten Thor

Dato : 25-04-03 14:37

Hej Peter,

På dette billede kan du se, en som har monteret, et CC40R filter direkte på
projektoren. Jeg vil tro at det en gelantine fidus han har sat på.
Der hvor filteret sidder, er der en gennemsigtig plastik front, og selve
optikken sidder længere inde.
http://www.geocities.com/builty1/cc40r.jpg

Her under "mit anlæg" kan du se hvordan projektoren ser ud, uden filter på.
www.thornet.dk

Det andet link her, er til et firma i USA, der sælger et glas skrue på
filter, til direkte montering på optikken.
http://www.enhancedht.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=CTGY&Store_Code=EHT&C
ategory_Code=MTFLT

Det der er fidusen, ved at sætte et filter på en LCD projektor, er at lige
hvor meget du skruer ned for lys/farver, vil der altid slippe lidt lys
igennem LCD panelet, så sort farve altid, er mørk grå. Ved at sætte et
mørkt filter på, øger du sort niveauet, fordi filteret æder noget af lyset.