akut moderløse killinger (lang)
Fra : Kristin Andreassen

Dato : 24-04-03 16:46

Hej Gruppe!

Jeg har nu fulgt med i denne dejlige gruppe i ca. 1½ år, jeg skriver ikke
særlig ofte, men nu er der opstået en situation som kræver et indlæg.

Jeg arbejder som frivillig på katteinternatet i Hillerød, og her blev for et
par dage siden indleveret en højdrægtig vildkat. Da hun havde problemer med
at føde sine killinger selv, foretog vores dyrlæge et kejsersnit - som
moderkatten desværre ikke overlevede. Vi har nu fire små killinger, knapt to
døgn gamle, som har svært brug for en rigtig mor. For øjeblikket bliver de
passet efter alle kunstens regler, så godt som mennesker nu kan gøre det.

Jeg har tidligere set at folk har annonceret herinde fordi deres hunkat
havde mistet sine killinger, eller fordi de havde små killinger der havde
mistet sin mor. Jeg vover mig derfor nu frem og spørger, om der skulle være
nogen i det Nordsjællandske der har en morkat som eventuelt har mistet sine
killinger eller som kun har en-to killinger, og som kunne tænkes at være i
stand til at tage sig af fire mere.

Al hjælp vil blive modtaget med største glæde! Katteinternatet i Hillerød
har tlf.-nummer 48 24 79 00, men hvis vores internatsleder ikke er tilstede,
vil jeg selvfølgelig være behjælpelig med at kontakte hende.

Venlig hilsen Kristin.