Filhåndtering
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 24-04-03 12:53

Jeg er i gang med et lille projekt til min uddannelse, hvor man skal skrive
og læse til filer. Nu ville jeg så gerne have en liste over alle de filer
der ligger i et bibliotek, men kan ikke lige gennemskur hvordan man gør det.

Og ja, jeg har brugt google og java.sun.com, men ved ikke helt hvad jeg skal
kigge efter.

Allan Bach

Fra : Michael Banzon

Dato : 24-04-03 12:57

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og læse til filer. Nu ville jeg så gerne have en liste over alle de filer
> der ligger i et bibliotek, men kan ikke lige gennemskur hvordan man gør

Hmmm... hvilket operativsystem drejer det sig om?? Og hvilke diske??

/ Michael

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 24-04-03 13:02

> Hmmm... hvilket operativsystem drejer det sig om?? Og hvilke diske??

Windows XP, med NTFS, kan også blive FAT32

Allab Bach

Fra : Michael Banzon

Dato : 24-04-03 13:04

> Windows XP, med NTFS, kan også blive FAT32

Æv!

(har en gang skrevet en parser til FAT12-floppy-diske )

/ Michael

Fra : Robert Larsen

Dato : 24-04-03 13:46

> Æv!
>
> (har en gang skrevet en parser til FAT12-floppy-diske )
>
> / Michael

Øhm...hvorfor og hvordan gjorde du dog det ?
Det er jo Java, så den underliggende arkitektur skulle jo gerne være
skjult!!!

Robert

Fra : Michael Banzon

Dato : 24-04-03 14:14

"Robert Larsen" <Xrcl@ttpcom.com> skrev i en meddelelse
> Øhm...hvorfor og hvordan gjorde du dog det ?
> Det er jo Java, så den underliggende arkitektur skulle jo gerne være
> skjult!!!

Det var en pædagogisk opgave...
Jeg åbnede "/dev/fd0" og parsede indholdet af "filen"... kan
godt gi' mere info hvis du er interesseret... ???

/ Michael

Fra : Robert Larsen

Dato : 24-04-03 14:27

Michael Banzon wrote:
> [...]
> Jeg åbnede "/dev/fd0" og parsede indholdet af "filen"... kan
> godt gi' mere info hvis du er interesseret... ???

Hehe...ok. Fair nok. Det kan bare så vidt jeg ved ikke gøres på Windoze.
Jeg har gjort det samme i C, så jeg kender det godt. Prøv også at skrive
til /dev/fd0....så begynder det at blive RIGTIG spændende

Fra : Michael Banzon

Dato : 24-04-03 14:41

> Hehe...ok. Fair nok. Det kan bare så vidt jeg ved ikke gøres på Windoze.
> Jeg har gjort det samme i C, så jeg kender det godt. Prøv også at skrive
> til /dev/fd0....så begynder det at blive RIGTIG spændende

Gjorde det også oprindeligt i C, men det var ikke så svært at omskrive
Vi skulle implementere noget ala "mtools", det var sjovt HA HA!!!
(vi sov ikke ret meget den nat) ... ...

Havde i også "Gary Nutt"-bogen??

/ Michael

Fra : Robert Larsen

Dato : 24-04-03 15:57

Michael Banzon wrote:
> [...]
>

> Gjorde det også oprindeligt i C, men det var ikke så svært at omskrive
> Vi skulle implementere noget ala "mtools", det var sjovt HA HA!!!

Ja. System programmering er MUHAHAHAHA-sjovt

Nej, vi brugte William Stallings bog og noter fra internettet.
Men i Java ville man nok normalt ikke gå så langt og i stedet bruge
Javas eget interface gennem File klassen.

Robert

Fra : Michael Banzon

Dato : 24-04-03 20:21

> Men i Java ville man nok normalt ikke gå så langt og i stedet bruge
> Javas eget interface gennem File klassen.

Bwaah! For børn!

/ Michael

Fra : Robert Larsen

Dato : 24-04-03 13:35

Allan Schuster Bach wrote:

> [...]
>
> Og ja, jeg har brugt google og java.sun.com, men ved ikke helt hvad jeg skal

Prøv noget ala:

File aDirectory = new File("c:\");
if(aDirectory.isDirectory())
{
   System.out.println("Files under "+aDirectory.getAbsolutePath());
   String files[] = aDirectory.list();
   for(int i = 0; i < files.length; i++)
      System.out.println(files[i]);
}