Det Milanesiske køkken...
Fra : Ole Stigaard

Dato : 24-04-03 11:48

Hej gruppe,
/pral start/jeg tager om et par dage tre måneder til Milano med min
kæreste,/pral slut/ og spekulerede på, hvilket køkken det nordlige
Italine egentlig byder på.
Hvad kender I til af egnsbestemte retter, som man _skal_ smage, når man
nu er der?
Baroloen skal nok blive drukket, det var den mere faste føde jeg havde i
tankerne.

mvh Ole S

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-04-03 12:38

"Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> nu er der?
> Baroloen skal nok blive drukket, det var den mere faste føde jeg havde

Grøn af misundelse - MÅSKE har Jan Børgh et par dessiner ?
Men ellers ville jeg vælte mig i det, svælge, dyrke indtil tøjlesløshed.
God fornøjelse. Og fortæl lidt om det bagefter.
Mvh
Ole

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-04-03 12:40

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
Undskyld, Bøgh er det
Ole

Fra : crema

Dato : 24-04-03 20:34

Osse buco di milanese er en typisk ret for området, eller nu når du er inde
på Barolo, så er Barolo brassato et must (oksekød marineret i Barolo). Som
mellem måltid er Bagna Cauda sublimt (superfriske rå tyndskåret grøntsager
dyppet i varm olivenolie på basis af hvidløg og ansjoser).
Jeg mener sæsonen for de hvide trøfler sluttede med udgangen af februar, men
kan du få sommertrøfler (de sorte), så kan de rives over pasta med smør
eller risotto milanese.
Glem ikke at drikke Dolcetto, Barbera og til den søde tand Brachetto eller
moscato di Asti.
God tur
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-03 00:10

"Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
> nu er der?
> Baroloen skal nok blive drukket, det var den mere faste føde jeg havde i

Og glem så ikke at teste de mangfolige muligheder der ligger i
Grappa...alene af hensyn til fordøjelsen og den gode smag selvfølgelig.....
God fornøjelse!!!

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 25-04-03 00:48

Jeg er pænt glad for 'Cotoletto alla Milanese'... Især serveret med en mild
svampesauce gør den lykke.
Mums!

Bjarke