Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera - hvilket?
Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-03 10:05

Jeg overvejer at anskaffe et digitalkamera, og har i øjeblikket mulighed
for at få nedenstående kameraer med rabat. Jeg ved blot ikke hvilket jeg
vil have, ej heller er jeg sikker på at rabatterne er reelle.

Kamera Vejl pris Rabatpris
Canon PowerShot S-45 6.720 5.952
Casio Exilim M2 3.999 2.887
Casio Exilim S2 3.499 2.493
Casio ZQ-5700 7.280 5.184
Casio QV-R3 5.040 3.930
Casio QV-R4 5.600 3.930
Dantax SX-4100 z3 4.395 3.038
Fuji Finepix 303 3.699 2.499
Kinox DS 131 1.000 767
Konica KD500z 7.280 5.856
Konica Revio 220z 2.240 1.713
Minolta Dimage F-300 5.999 5.038
Minolta Dimage X 3.360 2.618
Nikon Coolpix 2000 2.800 2.514
Nikon Coolpix 2500 3.360 2.814
Nikon Coolpix 4300 5.999 4.587
Nikon Coolpix 4500 8.400 6.294
Nikon Coolpix 5000 11.200 8.990
Nikon Coolpix 5700 10.999 8.787
Nikon Coolpix SQ 5.260 4.899
Nikon D 100 26.800 18.368
Olympus MJU Digital 410 4.499 3.605
Samsung Digimax 410 3.920 3.412
Sony DSC-F 717 11.200 7.342
Sony DSC-P 9 6.499 4.887
Sony DSC-P31 2.240 2.010
Sony DSC-P51 2.999 2.289
Sony DSC-U 20 3.360 2.307
Toshiba PDR 2300 2.240 1.712

Der er tale om et kamera til almindelig, privat brug, og mine max-pris
forestillinger siger mig 3.000 kroner. Jeg har stationær Mac og
PC-laptop begge med usb-indgang; Mac'en med DVD-brænder, så den skal
kunne bruges til begge.

Men jeg har ikke skyggen af forestilling om hvorvidt ovenstående er dyrt
eller billigt, eller om kameraerne er forældede. Ej heller om hvor meget
lager jeg skal bruge.
--
Per Erik Rønne

Fra : insideout

Dato : 24-04-03 10:28

"Per Rønne" <per@ronne.invalid> skrev i en meddelelse

Det var dog en sindsyg lang liste men da din max pris er 3 kilo kan den jo
kortes en del .
> Kamera Vejl pris Rabatpris
> Casio Exilim M2 3.999 2.887
> Casio Exilim S2 3.499 2.493
> Fuji Finepix 303 3.699 2.499
> Kinox DS 131 1.000 767
> Konica Revio 220z 2.240 1.713
> Minolta Dimage X 3.360 2.618
> Nikon Coolpix 2000 2.800 2.514
> Nikon Coolpix 2500 3.360 2.814
> Sony DSC-P31 2.240 2.010
> Sony DSC-P51 2.999 2.289
> Sony DSC-U 20 3.360 2.307
> Toshiba PDR 2300 2.240 1.712

Der er ingen af disse kameraer der opfylder mine krav til et kamera til
privat brug og da privat brug er mange ting syntes jeg du skulle skrive lidt
mere udførligt hvad det helt præcis du skal bruge f.eks skal billederne
ligge på nette i en dårlig opløsning eller vil du kunne udskrive 20x30 cm
billeder i fotokvalitet begge dele er noget private brugere af digitale
kameraer gør.

Henrik Bruun-Petersen

Fra : Per Rønne

Dato : 24-04-03 11:03

insideout <insideout@chicks.dk> wrote:

> [...]
> ligge på nette i en dårlig opløsning eller vil du kunne udskrive 20x30 cm
> billeder i fotokvalitet begge dele er noget private brugere af digitale

Jeg har kun haft almindelige kameraer af spejlreflekstypen, og ville
fortrinsvist bruge kameraet til at tage familie- og feriebilleder. De
kan godt komme til at ligge på internettet, men måske snarere på CD-ROM
eller DVD [hvis de ikke gøres til »billeder« hos fotohandleren].

Så: det man ellers propper i familiefotoalbums ville komme på dvd eller
cd.

Du skriver i øvrigt at de ikke opfylder dine krav til et kamera til
privat brug. Er de for avancerede eller det modsatte?

Specielt vil jeg i øvrigt gerne spørge om dette kamera:

Specifikationer:

Dantax SX-4100 z3 4.395 3.038

SX 4100 Z3
Nyhed....

Enestående billedekvalitet og kompakt design

4,1 Megapixel
32 MB hukommelseskort
3 x Optisk Zoom
2 x Digital Zoom
1,6" farve TFT display
Mange avancerede funktioner, eksempelvis video-lyd klip til den kræsne
bruger
Mikrofon
Timer
Inklusiv USB kabel og software
Inklusiv taske og bærerem

http://asp.dantax-radio.dk/katalog.asp?sprog1=DK&sprog2=ALL

Der står intet om størrelse?
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten

Dato : 24-04-03 10:33

> Canon PowerShot S-45 6.720 5.952

Start med at tjekke priserne mod dem på www.edbpriser.dk
Der er S45'eren og også efterfølgeren S50 billigere end din pris med rabat!

Derefter læs diverse anmeldelser af kamearerne på f.eks.:
http://www.dcresource.com
http://www.steves-digicams.com
http://www.digit.no/
http://www.dpreview.com
http://www.megapixel.net

Mvh
Morten

Fra : JH

Dato : 24-04-03 11:51

> [...]

> Men jeg har ikke skyggen af forestilling om hvorvidt ovenstående er dyrt
> eller billigt, eller om kameraerne er forældede. Ej heller om hvor meget

Jeg har for en måned siden købt et Canon PowerShot S45
hos Bingo Foto til kr. 4662,-.
Så jeg synes ikke du får meget i rabat.
Kig evt priser her: www.kamerahuset.dk
www.platan.dk og www.digital4u.dk

JH

Fra : KASO

Dato : 24-04-03 15:38

eller hos http://www.photoshop.dk/

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 24-05-03 23:43

Hvor kan du få Olympus MJU Digital 410 til 3.605. Jeg er på udkig efter
samme kamera, men kan ikke få det i nærheden af den prisklasse.

VH
Jakob