Andet multimedie
bentjuul 3670
Billede fra Acrobat-fil..?????
Fra : :o)

Dato : 24-04-03 09:59

Hvis jeg har modtaget en Acrobat fil, som består af ca. 20 sider og kunden
siger at side 7 vil de gerne have med i deres tryksag...
Hvordan går jeg ind og "river" side 7 ud, hvorefter jeg skal "montere" den i
mit quark dokument blandt andre ting...?
Og er det virkelig i trykkvalitet?

Det drejer sig om et større foto...

Mvh

Jane Mark

--
"Livet er som en lang lort, og man bliver tvunget til at tage en bid hver
dag!"

Fra : Digit

Dato : 24-04-03 10:21

"" ræsonnerede, og skrev d. 24 apr 2003:

> [...]
> Hvordan går jeg ind og "river" side 7 ud, hvorefter jeg skal "montere"
> den i mit quark dokument blandt andre ting...?

Har lige kigget helpfile for readeren igennem. Indhold > Hvordan kopirere txt
og grafik til andre programmer. I topbjælken finder du både et tekst-/grafikmarkeringsværktøj.
Om det er i trykkvalitet kommer an på dets fysiske størrelse i dokumentet (du kan jo selv sætte
outputheaderen til 300 dpi med eks. photoshop). Du skal selvfølgelig også kigge på den generelle kvalitet
samt ink percentage eller hvad der nu kan være af litografiske krav fra trykken.

> Det drejer sig om et større foto...

Ja, så skulle der jo ikke være noget til hinder..

--
/Digit

Fra : :o)

Dato : 24-04-03 10:34

> [...]
> trykken.

> Ja, så skulle der jo ikke være noget til hinder..

Det virkede perfekt...

Tak for hjælpen

Mvh

Jane

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 24-04-03 16:53

Hej Jane

Du kunne også stille dig på side 7 i PDF-filen og eksportere hele siden som
EPS-fil - som du så kan importere/placere i Quark.

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 24-04-03 16:59

Hej Jane

Hvis du har acrobat 5 (den fulde version) kan du exportere billeder i PDF
filer til Jpeg og Tif.

Du skal også være opmærksom på, om den PDF fil som du "snupper" ting fra, om
den oprindeligt er lavet til "Screen" (skærm), Print (print) eller Press
(tryk). Hvis den oprindelige PDF fil er lavet til Screen, er billedet i en
væsentlig lavere opløsning end hvis den er lavet til Press.

God fornøjelse.

Mvh
Anders