Film fra i vinters
Fra : Kevin

Dato : 24-04-03 09:38

Op på mærkerne

Jeg har været så heldig at være væk de sidste 4 måneder, rundrejse i asien,
fedt nok, men er noget bagefter, hvad har I set i vinters som virkelig fik
jer på mærkerne?
Jeg koncentrerede mig om natfilm, og fik lige BFC med da jeg returnerede,
men der er jo en del catch up jeg mangler, jeg ville gerne have set......

Ja det er jo så lige op til jer at overbevise mig, kan jo evt leje dem hvis
de er taget af plakaten er i øvrigt blevet anbefalet Arven, som jeg regner
med at se i aften, er i øvrigt i odense.

Vh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Lin

Dato : 24-04-03 17:05

"Kevin" <tikenospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
asien,
> fedt nok, men er noget bagefter, hvad har I set i vinters som virkelig fik

[snip]

Min personlige favorit her i vinters var klart "Adaptation", der fik den
noget besynderlige titel "Orkidétyven" på dansk. Den vår vist i øvrigt lidt
endnu i Cafébiffen (jeg bor nemli' os' i O'nse). Filmen har et overraskende
og syret, fantastisk plot (Kaufmann står bag manuskriptet - samme mand bag
"Being John Malkovic", hvis filmoptagelser iøvrigt indgår i Adaptation på
forunderlig vis). Det er ikke fordi man fatter empati mod hverken Cage,
Streep eller Chris Cooper; Cage er dybt patetisk, Streep en led kælling og
Cooper er en mean MF. Til gengæld bliver så dejligt bjergtaget af dem alle
fordi der er så mange lag i deres personligheder - they are very textured,
som man ville sige på engelsk. Helt klart min bedste filmoplevelse i 2003.
Og "Arven" kommer ind på en 2. plads.

-Lin