Defekt radeon 9700 pro
Fra : Hans Kurt

Dato : 24-04-03 02:55

Har netop købt et Sapphire Radeon9700 Pro til mit ASUS P4G8X MB.

Resultat: Sort skærm , system kommer ikke engang til POST-Bip'et, men
hænger helt fra start.
Efterfølgende opstart med gammelt grafikkort meddeler at "systemet standsede
ved sidste opstart på grund af forkert indstillet processor-hastighed",
hvilket er noget vås. Processor hastigheden er ikke ændret ved skiftet fra
PCI til AGP grafikkort - men jeg har nu alligevel prøvet at sætte
hastigheden ned, selvfølgelig uden andet resultat.

Er der nogen der har erfaringer med denne kombination af grafikkort og MB ??

Eller ideer til hvordan man finder ud af om det er grafikkortet eller
AGP-porten på MB der fejler ??
Jeg har desværre ikke lige mulighed for at sætte grafikkortet i en anden
maskine med agpx8, og ej heller et andet agpx8 grafikkort jeg kan prøve med

Fra : the reaper

Dato : 24-04-03 08:48

"Hans Kurt" <hanskurt@hotmail.com> wrote in message

> Er der nogen der har erfaringer med denne kombination af grafikkort og MB
??

Jeg havde det samme problem som dig med mit radeon 9500 pro og ECS bundkort.
Jeg købte et nyt Soltek bundkort og så kørte det.

Men jeg har også hørt at der også kan være problemer med hvilken type
stømforsyning man har.

Mvh
Thomas

Fra : Aksel Spandet

Dato : 24-04-03 10:16

Hey!
> Men jeg har også hørt at der også kan være problemer med hvilken type
> stømforsyning man har.

Jeg købte et Radeon 9500 non pro for en månede siden.... det lavede noget
ligende... Det var på gurnd af strømforsyningen.

Jeg skrev en mail til sapphire... og de fortalte mig at jeg skulle købe en
Amd eller Intel godkendt PSU.

Jeg købte en ny fra chieftec så virkede det.

Hvis du kender en med en chieftec, eller en anden godkendt PSU kan du jo
prøve at smide det i hans pc....

Til sidst et lille link om emnet:
http://secure.newegg.com/app/CustratingReview.asp?item=14-102-252

PS. jeg tror kun problemet ligger på radeon 9500 men jeg ved det ik!

Mvh
Aksel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-04-03 10:34

"Hans Kurt" <hanskurt@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Er der nogen der har erfaringer med denne kombination af grafikkort og
> MB ??

Hvilken PSU kører du med?

Radeon 9700 kræver min. 300W PSU, men ikke alle 300W PSU'er kan alligevel
klare jobbet at spytte den rigtige mængde strøm ud.

--
Bjarke Andersen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 24-04-03 12:27

Hans Kurt wrote:
> [...]
> hastigheden ned, selvfølgelig uden andet resultat.
>
> Er der nogen der har erfaringer med denne kombination af grafikkort og MB ??

Næsten.

Kører med et P4G8X og et ATI Radeon 9700 (altså et kort lavet af ATI
selv) og som de andre gætter jeg på problemet er din strømforsyning, der
har jeg en Antec Truepower 430W som er dejlig lydløs og super stabil
(Når jeg overvåger voltstyrker med ASUS Probe er der praktisk taget
ingen afvigelser i voltstyrkerne).

Jeg har dog en besynderlighed, det virker som om grafikkortet ikke
starter hurtig nok ved kold start til at POST kan nå og registrere det,
så når jeg tænder PC'en får jeg advarsels beepsne der fortæller "Intet
VGA" trykker reset så POST kører igen og så er alt ok

Mvh

Bruno

Fra : Jan Larsen

Dato : 24-04-03 15:54

> [...]
> så når jeg tænder PC'en får jeg advarsels beepsne der fortæller "Intet
> VGA" trykker reset så POST kører igen og så er alt ok

Hej.
Jeg er lidt nysgerrig angående ydelsen på det bundkort og sådan et ATI
Radeon 9700 Pro, har i testet med feks. 3Dmark 2001 SE
og hvilken score får i.

Jeg har selv sådan et bundkort med en P4 2.4ghz processor og et ATI Radeon
8500 64 mb.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 24-04-03 18:20

Jan Larsen wrote:
> Jeg er lidt nysgerrig angående ydelsen på det bundkort og sådan et ATI
> Radeon 9700 Pro, har i testet med feks. 3Dmark 2001 SE
> og hvilken score får i.

P4 2.2533 her.

3DMark 2003: 4947 points (Cat3.2 Mem342 Core 340)
3DMark 2001: 14166 points (Cat3.2 Mem342 Core 340)

> Jeg har selv sådan et bundkort med en P4 2.4ghz processor og et ATI Radeon
> 8500 64 mb.

Har du prøvet at overclocke din CPU, du burde kunne komme et langt
stykke med en 2.4Ghz.

Mvh

Bruno

Fra : Tony L

Dato : 24-04-03 19:15

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> P4 2.2533 her.
>
> 3DMark 2003: 4947 points (Cat3.2 Mem342 Core 340)
> 3DMark 2001: 14166 points (Cat3.2 Mem342 Core 340)

Radeon

3DMark 2001 SE får jeg:

10282 med bedste performance-ydelse.

ECS Mobo
2.0 Ghz - 1024 Ram
9700 Pro

men får lidt MINDRE med Catalyst 3.2 driver: 10169.

TonyL

Fra : kim

Dato : 24-04-03 20:32

"Tony L" <lindkoldNOSPAM@city.dk> skrev
> ECS Mobo
> 2.0 Ghz - 1024 Ram
> 9700 Pro
>
> men får lidt MINDRE med Catalyst 3.2 driver: 10169.

Hvilket OS og driver til dit 9700 Pro kører du så med ?

Mit 9500 Pro på en XP vil nemlig ikke æde Catalyst 3.2 :(

Mvh Kim

Fra : Tony L

Dato : 25-04-03 16:02

"> > ECS Mobo

> Hvilket OS og driver til dit 9700 Pro kører du så med ?
>
> Mit 9500 Pro på en XP vil nemlig ikke æde Catalyst 3.2 :(
>
> Mvh Kim

XP Pro - og bruger Cat. 3.2 (på trods af den lavere benchmark, end den
forældede driver der fulgte med kortet).

Fra : Silver

Dato : 25-04-03 16:37

> [...]
> 2.0 Ghz - 1024 Ram
> 9700 Pro
>
> men får lidt MINDRE med Catalyst 3.2 driver: 10169.

MSI KT4V mobo
AMD XP 2.4+
1024 mb pc2700 ram
Sapphire Radeon 9700 pro kort

Jeg får 12670 med 3Dmark 2001 SE, og kører osse med 3.2 catalyst drivers.

Mvh
Silver

Fra : Michael

Dato : 24-04-03 19:29

Hej

Jeg har lige købt et Sapphire 9500 pro. Mit bundkort er et ASUS P4G8X,
strømforsyning Chieftec 360 W.
Jeg har ingen problemer, satte kortet i og det har køre perfekt lige siden.

3DMark2001SE giver 7777 i 1600x1200 32 bit farver.

Michael

Fra : Jan Larsen

Dato : 24-04-03 21:28

"Michael" <mbnn@fjerndettetiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
siden.

> 3DMark2001SE giver 7777 i 1600x1200 32 bit farver.

Jeg er også meget tilfreds med mit Asus P4G8X
Med min configuration

Win XP Pro
P4 2.4 ghz NW 2
ASUS P4G8X
2x 512mb Kingston PC2100 ram
Ati Radeon 8500 64 mb
3Dmark 2001SE score Default 9775

Ønsker mig et Radeon 9700 Pro

Jan Larsen

Fra : Jan Larsen

Dato : 24-04-03 21:30

> "Michael" <mbnn@fjerndettetiscali.dk> skrev i en meddelelse

> siden.

> Jeg er også meget tilfreds med mit Asus P4G8X
> [...]
Undskyld der skulle stå 9275