bedste PC til 5000,-
Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 23-04-03 19:11

Jeg leder efter en puter til min ven og så at en anden havde spurgt efter en
til 2500,- (Jan W. Nielsen). Den må max koste 5000 kr, og skal hevedsageligt
bruges til spil.
Håber i kan hjælpe mig (og min ven)
Hilsen Simon

Fra : Erling

Dato : 23-04-03 22:28

"Simon Skarum-Kristoffersen" <simon@skarum.net> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> til 2500,- (Jan W. Nielsen). Den må max koste 5000 kr, og skal

Kig ind på disse hjemmesider:

www.edb-mix.dk

www.bj-trading.dk

mvh

Erling

Fra : Lars [2000]

Dato : 23-04-03 23:44

> [...]
en
> til 2500,- (Jan W. Nielsen). Den må max koste 5000 kr, og skal

Hej Simon,

Markedet skifter hele tiden, du får lettest et overblik ved at gå ind på
www.edbpriser.dk vælg "Computere" og "Samlet uden skærm"(eller "Samlet med
skærm" med hvis det er det du søger), angiv din max pris og se hvad du kan
få. I øjeblikket kan du f.eks. få en
AMD XP 2600+ (2133MHz) med 512MB PC2700 RAM
128MBGeForce4 MX440 grafik
80GB 7200 harddisk og
DVD drev

Den skulle nok kunne trække de fleste spil. Hvis du ikke skal købe den her
og nu, så vær opmærksom på at der er nye processorer på vej, det vil betyde
prisfald på de gamle, sandsynligvis i løbet af 2 til 4 uger.

- Lars

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-04-03 08:22

Simon Skarum-Kristoffersen <simon@skarum.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea6d72e$0$24634$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
en
> til 2500,- (Jan W. Nielsen). Den må max koste 5000 kr, og skal

Jeg ville købe samme processor som i Jan W. Nielsens tilfælde og samme Epox
bundkort, dog versionen uden integreret grafikkort til 949 kr.
En lidt bedre luftkøler vil også være at foretrække.
MIST, Alpha og et par andre skulle være gode. Læs evt. reviews på
www.tomshardware.com
Et Geforce TI4200 fortrinsvist Leadtek eller Triplex, men andre mærker kan
fåes ned til ca. 1100 kr.
2 x Samsung DDR PC2700 ram
Western Digital WD800JB 80 Gb harddisk
Asus E616 DVD drev
Evt. Lite-on brænder 52 speed retail
Et bedre kabinet med min. 300 W PSU - Aopen, Antec, Chieftech mf.

så er de penge vist brugt.

Skal der lidt mere power på bordet så køb en AMD Barton XP2500+ processor
istedet. +700 kr
Flere kræfter på Grafikkort?
Sapphire Radeon 9500 Pro, har jeg hørt rygter om skulle være rigtigt godt
til pengene + 500 kr.

Skal det være Intel?
så PIV 2,53 inabox og et Asus P4G8X/DELUXE/GD bundkort, men så har vi
allerede brugt 3400 kr, inden vi kommer rigtigt igang.

Prøv at bruge www.edbpriser.dk til at skaffe dig et overblik.

I øjeblikket er AMD T-bred XP1700+ den processor, der giver allermest for
pengene efterfulgt af T-bred XP2400 og Barton XP2500+ i nævnte rækkefølge.

Nforce 2 er pt det bedste chipset til AMD.
Epox med Nforce 2 chipset skulle være det mest overclockingsegnede bundkort
af dem alle.

Intel PIV 2,53 GHz giver vist mest Intel for pengene, især med et Granite
Bay bundkort (Intel E7205 chipset)

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : jacwin

Dato : 24-04-03 08:47

Hej .....

Her er et forslag baseret på priserne fra SHG til ialt 5077,-

Soltek SL-75FRN2-L (nForce2 chip) 799,-
AMD Athlon T.Bred XP 2000+ 575,-
Spire Falcon Rock II køler 109,-
Maxtor +9, 80GB, Fluid 769,-
Tech-Trade DDR2700 (2 x 256 MB) 538,-
Supreme Ti-4200x8, 128MB, AGPx8, TV/DVI 1199,-
Q-Tec 6000MD Miditower 259,-
DVD LiteOn 16x/48x 325,-
Lite-On CDRW 48/24/48IDE 379,-
Diskdrev 3.5" Alps 125,-

Jeg vil mene denne PC kan opfylde kravene der stilles til en spille PC.

Hvis der er penge i overskud, kan der offeres lidt mere på bedre
kabinettet, fx et Chieftec.

Mvh Jacob

Fra : Leony

Dato : 24-04-03 13:28

> [...]

> Jeg leder efter en puter til min ven og så at en anden havde spurgt
> efter en til 2500,- (Jan W. Nielsen). Den må max koste 5000 kr, og

Du nævner ikke om det skal være med tastatur, mus, skærm og højttalere.
Her er mit forslag (uden ovenstående).

MSI KT3V, KT333, ATA133, 6 Channel Audio 669,00
Lite-On CDRW LTR48246K, 48/24/48IDE 379,00
AMD Athlon T.Bred XP 2000+/266, Sokkel A 575,00
Diskdrev 3.5" Alps 125,00
Asus V9280/DT, G4 Ti4200, 128DDR, AGPx8 1.399,00
Seagate Barracuda 7200.7 40GB, 7200/2048 609,00
Q-Tec 6021CMD Miditower, 300W, 13303 249,00
ThermalTake Køler, Silent Viking + 175,00
Samsung DDR2700 ram, 512 MB 599,00
(håber jeg har fået det hele med).

Delene er fundet hos SHG og koster 4779 kr. Det sidste penge ville jeg
nok bruge på kabinet, cpu eller større harddisk.
Hvis der også skal skærm, tastatur osv med, så må der gåes meget mere på
kompromis.

Personligt ville jeg nok ofre lidt mere på kabinettet (måske kan der
findes et brugt Chieftec eller lignende i markedsgrupperne til favorabel
pris).
Der kunne nemt spares nogle kroner ved at finde et brugt diskette drev
(kan sikkert fåes for 20 kr), måske kan det helt undværes.
Der kunne også spares lidt ved at købe et cd-rom drev, fremfor en
brænder.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/