Hvor følsom er en PS2 museport
Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-04-03 14:30

Hvor følsom er en PS2 port?

Hvor stor er sandsynligheden for at man brænder museporten af hvis man jævnligt
fjerner/tilslutter musen mens maskinen er tændt?

Ole Thomsen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 23-04-03 14:41

Ole Thomsen wrote:
> Hvor følsom er en PS2 port?
>
> Hvor stor er sandsynligheden for at man brænder museporten af hvis man jævnligt
> fjerner/tilslutter musen mens maskinen er tændt?

Stor risiko - don't do it.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 23-04-03 15:58

Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Stor risiko - don't do it.

Hvor stor risiko er 'stor risiko'?
1 ud af 1000 eller 1 ud af 100000?
Jeg har mont. og demont. ps2 musen på den bærbare (i tændt tilstand)
utallige gange uden at der er opstået problemer.

/kenne

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 23-04-03 18:41

Kenneth Kristensen wrote:

> Hvor stor risiko er 'stor risiko'?
> 1 ud af 1000 eller 1 ud af 100000?

Det er afhængigt af bundkortet.

> Jeg har mont. og demont. ps2 musen på den bærbare (i tændt tilstand)
> utallige gange uden at der er opstået problemer.

Well, en bærbar tager man jo også det stik ud af og sætter det i igen
utallige gange i løbet af dens levetid - mon ikke den er bedre beskyttet
mod den slags..

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 23-04-03 15:16

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> Hvor følsom er en PS2 port?
>
> Hvor stor er sandsynligheden for at man brænder museporten af hvis man
jævnligt
> fjerner/tilslutter musen mens maskinen er tændt?

Jeg har gjort det mange gange på mange maskiner, intet er endnu sket.

\MK

Ps. Men "HotPlug" er ikke en del af PS2 standarten.

Fra : Robert Jensen

Dato : 23-04-03 15:24

On Wed, 23 Apr 2003 15:30:13 +0200, Ole Thomsen wrote:

> Hvor følsom er en PS2 port?
>
> Hvor stor er sandsynligheden for at man brænder museporten af hvis man jævnligt
> fjerner/tilslutter musen mens maskinen er tændt?
>
> Ole Thomsen

Nægter at tro at risikoen er særlig stor.
slukker aldrig maskinen når jeg skal skifte noget i ps2 porten, og der er
(7,9,13) aldrig sket noget.

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Madsen

Dato : 23-04-03 16:07

Robert Jensen skrev:

> Nægter at tro at risikoen er særlig stor.

Jeg har brændt en PS/2-port af på den konto engang og det samme har
jeg gjort med en parallel-port. Efter den oplevelse kobler jeg aldrig
noget som helst til pc'en før at den er slukket, lige bortset fra USB
og IEEE1394-enheder selvfølgelig.

Madsen.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-04-03 15:53

Det er ikke fedt at køre en mus rundt og skabe statisk elektricitet og så
pille/rode/rage med kablerne. Risikoen mindskes jo selvfølgelig lidt af, at
man ikke kører rundt med en utilsluttet mus normalt

Jeg vil helt klart anbefale ikke at rode med kabler, mens computeren er
tændt overhovedet. Jeg har set ødelagte bundkort, lydkort, fjernsyn og
andet. Jeg forventer snart at se en fejl opstået gennem ps2-porten, men det
bliver ikke på min computer.

Jacob

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 23-04-03 16:37

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jævnligt
> fjerner/tilslutter musen mens maskinen er tændt?

Kommer nok an på hvor fummelfingret /brutal man er.
Hvis man sikrer sig at det er den rigtige port og vender stikket rigtigt
første gang,sker der som regel ikke noget.Jeg har personligt ikke ødelagt
endnu

Min makker smadrede engang sin gamle Amiga 2000 fordi han skulle sætte et
lydmodul i bagpå.Da det ike passede 100% maste han bare lidt mere,med det
resultat at både computer og lydmodul stod af.Det var selvfølgelig den
forkerte port han prøvede.....

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-04-03 18:12

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> skrev:

> [...]
> lidt mere,med det resultat at både computer og lydmodul stod
> af.Det var selvfølgelig den forkerte port han prøvede.....

Amigaen var begavet med nogle portkredse, CIA, der havde ry for at
brænde af bare ved den mindste påvirkning så det var generelt en meget
dårlig i dag at tilslutte og fjerne komponenter mens maskinen var tændt
undtagen, efter sigende, PCMCIA kort.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Christian Flintrup

Dato : 04-05-03 10:31

Ole Thomsen <ot@networks.dk> wrote:

> Hvor følsom er en PS2 port?

I samme boldgade: I hvor høj grad kan man hot-plugge PCI-kort? Jeg har
gjort det en gang med et netkort, og der skete ikke noget. Men bør man
regne med, at det altid forholder sig sådan?

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-05-03 10:45

On Sun, 4 May 2003 11:31:10 +0200, news@agge.net (Christian Flintrup)
wrote:

>I samme boldgade: I hvor høj grad kan man hot-plugge PCI-kort? Jeg har
>gjort det en gang med et netkort, og der skete ikke noget. Men bør man
>regne med, at det altid forholder sig sådan?

Det er en ret sikker måde at ødelægge tingene på.

Du har så bare påvist at den ikke er 100% sikker.

--
Jens

A diplomat is a man who thinks twice before saying nothing.

Fra : Christian Flintrup

Dato : 04-05-03 10:49

Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

> Det er en ret sikker måde at ødelægge tingene på.
>
> Du har så bare påvist at den ikke er 100% sikker.

Øv. Så må jeg jo finde på noget andet... Gad vide hvad der sker, hvis
man fjerner processoren ? :)

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-05-03 11:27

Christian Flintrup wrote:

> Øv. Så må jeg jo finde på noget andet... Gad vide hvad der sker, hvis
> man fjerner processoren ? :)

Hæ. Hvis det er en AMD finder du aldrig ud af det. Der holder man koger
fest bare man fjerner cpukøleren.

mvh
Henning

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 04-05-03 22:19

On Sun, 4 May 2003 12:26:57 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@oncable.dk> wrote:

>Hæ. Hvis det er en AMD finder du aldrig ud af det. Der holder man koger
>fest bare man fjerner cpukøleren.

Det er ikke rigtigt. De nyere bundkort lukker din AMD ned hvis at den
med Palomino kerne eller nyere. Der er da en der har "stegt" et æg på
sin AMD ved bare at fjerne køleren.
Flemming Jacobsen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 04-05-03 22:56

> Det er ikke rigtigt. De nyere bundkort lukker din AMD ned hvis at den
> med Palomino kerne eller nyere.

De virker ikke. Jeg kender en der mistede sin nye cpu fordi hans køler sad
skævt. Intels implementation er væsentligt hurtigere reagerende, så den kan
nå det. Men AMD's cpu'ere er jo så billige at man bare køber en ny.

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 04-05-03 23:16

On Sun, 4 May 2003 23:55:37 +0200, "Jacob Larsen"
<jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> wrote:

>De virker ikke. Jeg kender en der mistede sin nye cpu fordi hans køler sad
>skævt. Intels implementation er væsentligt hurtigere reagerende, så den kan
>nå det. Men AMD's cpu'ere er jo så billige at man bare køber en ny.

Så er det fordi at hans bundkort er for gammelt eller ikke lever op til
AMDs certificering. For siden at de første bundkort ikke understøttede
det ordentligt har AMD været ekstra påpasselige med at den Thermal Diode
virkede optimalt.
Flemming Jacobsen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-05-03 00:11

> [...]
> AMDs certificering. For siden at de første bundkort ikke understøttede
> det ordentligt har AMD været ekstra påpasselige med at den Thermal Diode

Hehe. Tør du satse din AMD på det?

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-05-03 11:38

On Mon, 5 May 2003 01:10:44 +0200, "Jacob Larsen"

>sad
>kan

>Hehe. Tør du satse din AMD på det?

Nej det gør jeg så dog ikke. Og den enste grund til at jeg ikke gør det
er at det er en af de "gamle" Thunderbird-C Kerner. Dvs inden at de gik
over til at lave palomino kernen.

Så min CPU har simpelthen ikke den teknologi implementeret. Og jeg føler
ikke lige for at riste min Pure 1400 Mhz AMD CPU som godtnok allerede
kører en smule for varmt.
Flemming Jacobsen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-05-03 16:52

> [...]
>
> Så min CPU har simpelthen ikke den teknologi implementeret. Og jeg føler
> ikke lige for at riste min Pure 1400 Mhz AMD CPU som godtnok allerede

Vil nu alligevel ikke anbefale dig at gøre det for sjov hvis du skulle købe
en ny CPU. Man skal ikke tro på alt man læser af reklame. Det var sgu det
rigtige udstyr vi havde og lige lidt hjalp det

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-05-03 18:00

On Mon, 5 May 2003 17:51:56 +0200, "Jacob Larsen"

>Vil nu alligevel ikke anbefale dig at gøre det for sjov hvis du skulle købe
>en ny CPU. Man skal ikke tro på alt man læser af reklame. Det var sgu det
>rigtige udstyr vi havde og lige lidt hjalp det

Der har ellers været problemer med det i starten. Og da TomsHardware så
præsenterede AMD med det faktum at deres "gadget" ikke virkede
ordentligt så sagde AMD at de nu strammede op på det og fik det lavet
sådan at det kom til at virke 100 %.
Flemming Jacobsen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-05-03 19:50

> [...]
> præsenterede AMD med det faktum at deres "gadget" ikke virkede
> ordentligt så sagde AMD at de nu strammede op på det og fik det lavet

Så må det være 100% minus den ene, jeg har set brænde sammen
Jeg giver ikke en skid for AMD's reklamefis, når jeg kan se, det ikke virker
i praksis. Ved godt historien gik sådan, men det er altså ikke blevet meget
bedre.

Jacob

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-05-03 20:20

On Mon, 5 May 2003 20:49:44 +0200, "Jacob Larsen"

> [...]
>i praksis. Ved godt historien gik sådan, men det er altså ikke blevet meget

Jeg ville så have skrevet til AMD og brokket mig såfremt at jeg havde
haft en CPU der stod af på den konto. Om ikke andet så for at gøre dem
opmærksom på deres fejl.
Flemming Jacobsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-05-03 23:18

Thunderbird[7100] wrote:
> Det er ikke rigtigt. De nyere bundkort lukker din AMD ned hvis at den
> med Palomino kerne eller nyere.

Ja uha da. Mit bundkort har også den funktion, men den skal slåes til både
i bios og på bundkortet for at virke.

mvh
Henning

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 05-05-03 11:39

On Mon, 5 May 2003 00:17:36 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@oncable.dk> wrote:

>Ja uha da. Mit bundkort har også den funktion, men den skal slåes til både
>i bios og på bundkortet for at virke.

Jeg kan fx ikke slå den fra på mit bundkort, at min CPU så er for gammel
til at understøtte det er så en anden side af sagen.
Flemming Jacobsen