Toner, original eller noname
Fra : Peter

Dato : 23-04-03 13:30

Er der stor kvalitetsforskel på originale og ikke-originale tonere?
Prisforskellen på en EP-l er kr. 165 ift. Canon
Er det værd at spare pengene?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-04-03 14:58

"Peter" <p@p.pp> crashed Echelon writing

> Er der stor kvalitetsforskel på originale og ikke-originale tonere?
> Prisforskellen på en EP-l er kr. 165 ift. Canon
> Er det værd at spare pengene?

Der er måske ikke så stor forskel i selve toneren (dog har jeg selv oplevet
at lexmark har det med at støvre og smuldre mere, end fx. HP's Toner)

Du skal dog være opmærksom på service/garanti aftalen. Sådan en aftale kan
blive ugyldig hvis der står at der kun må bruges originale toner.

--
Bjarke Andersen

Fra : Leony

Dato : 23-04-03 16:06

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse

> Er der stor kvalitetsforskel på originale og ikke-originale tonere?
> Prisforskellen på en EP-l er kr. 165 ift. Canon
> Er det værd at spare pengene?

Min oplevelse med original og uoriginal toner med min Minolta er
følgende:
Synes ikke print med uoriginal toner er lige så pæne som med original.
Synes ikke den uoriginale printer lige så mange sider som den originale
(har dog ikke talt efter).
En gang i mellem trækkes der hvide streger i print med den uoriginale,
det skete aldrig med en original.

Personligt bruger jeg ikke min printer til andet end covere, manualer og
kladdeprint, så ovenstående betyder ikke så meget for mit vedkommende.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/