SESSION ID igen
Fra : Frederik Sunne

Dato : 23-04-03 12:49

Hej alle,

et begynderspørgsmål. Jeg skal bygge et link i PHP som appender session ID
hvis brugeren ikke understøtter cookies og ellers ikke. Hvis det er i
kombination med HTML er det jo nemt nok:

Som jo virker fint, men sagen er at jeg bygger linket iterativt og derfor
ikke kan forlade PHP og

derfor må finde en vej at bygge det noget i stil med:

?>echo ("<a href=\"
http://www.whatever.dk/=SID\">linket");?>

Men det virker ikke - hvad skal jeg gøre istedet?

?>echo ("<a href=\"http://www.whatever.dk/$SID\">linket");?>

Virker ikke som en bruger ellers foreslog. Kan det være noget i php.ini
som skal sættes om??

Venlig hilsen,

Frederik Sunne

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 23-04-03 12:55

Frederik Sunne wrote:
> Hej alle,
>
> ?>echo ("<a href=\"http://www.whatever.dk/$SID\">linket");?>

prøv:

echo '<a href="linket';'>http://www.whatever.dk/?'.SID.'">linket';

--
excuse of the day : Virus due to computers having unsafe sex.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Frederik Sunne

Dato : 23-04-03 14:14

Selvfølgelig! SID må være et funktionskald som skal kaldes udenfor strengen
og returværdien skal appendes på strengen.

Det virker.

Du er en gutterman Ulrik!

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 23-04-03 15:03

Frederik Sunne wrote:
> Selvfølgelig! SID må være et funktionskald som skal kaldes udenfor
strengen
> og returværdien skal appendes på strengen.
>
> Du er en gutterman Ulrik!

takker, men SID er ikke en funktion, det er en konstant...
se evt: http://ch.php.net/manual/en/function.get-defined-constants.php

den kan give dig en komplet liste over defines... :)

--
excuse of the day : CD-ROM server needs recalibration
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Frederik Sunne

Dato : 23-04-03 16:18

Ahh, cool. og det giver heldigvis stadigvæk mening at jeg ikke kunne
referere den som en
variabel når det var en konstant...