Hjemmetræning
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-04-03 14:46

Hej,

Jeg leder efter en træningsform jeg kan lave hjemme i stuen. Normalt enten
cykler eller løber jeg, men da jeg er deltidsfar har jeg ikke altid mulighed
for at komme hjemmefra sent eftermiddag eller aften. Jeg leder efter en
trænngsform som passer med løb og cykling, dvs. gerne 1/2 til 1 time med
forholdsvis lav intensitet (f.eks. svarende til 10 km løb på 1 time), mit
formål er at styrke kondien og, især, tabe mig. Er det arobic jeg skal
bruge? Jeg vil helst ikke invistere at for meget, men en video eller en DVD
med et træningsprogram er selvfølgelig OK. Nogle anbefalinger?

Mvh

Kim

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 23-04-03 14:45

"Kim Jørgensen" <kim.jorgensen2@sas.slet.dk> wrote in message

> Jeg leder efter en træningsform jeg kan lave hjemme i stuen.

Sjippe... cirkeltræning... romaskine...

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-04-03 15:00

Sjippe - god ide
Romaskine - lidt for stor investering
Cirkeltræning - Hvad er det?

Mvh
Kim

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 25-04-03 10:43

> Sjippe - god ide

Hvis du altså ikke har en underbo

> Cirkeltræning - Hvad er det?

Man finder en 4 - 8 forskellige øvelser i stil med armstrækkere,
maverulninger, kropshævninger etc. laver et sæt af hver i hurtig rækkefølge
efter hinanden - og gør det et par gange.

Inden for Forsvaret og Politiet bruger man det meget - der bruger man en
standardiseret version, der hedder bronzecirklen, som kan ses her
http://www.danbbs.dk/~ptrkmp.elk/broncecl.htm. Men kun fantasien sætter
grænser for hvad man kan putte i sådan en cirkel.

Senere kan man udfordre sig selv ved at sætte tid på, og så se om man kan
gøre det hurtigere fra gang til gang.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-04-03 11:54

Jeg takker mange gang for indputtet, det er lige sådan noget jeg leder
efter.