hjælp til form
Fra : Esben og Susanne

Dato : 23-04-03 22:10

Kan nogen hjælpe mig med denne her.
Jeg er ved at lave en nyhedsbrevstilmelding i php. Det virker bare ikke. Når
jeg udfylder formen i Nyhedsbrev.php som skal "handles" af handleform.php
vises en "siden kan ikke findes.
Jeg er ultra nybegynder og det er måske bare en dum lille fejl men jeg
fatter det ihvertfald ikke

vh Esben

nyhedsbrev.php--------------------------------------------------------------

<form action="handleform.php" name="minform" method=post onsubmit="return
kontroller();">
Fornavn <br><input type=text
name="Fornavn " size= 20> <br>

Efternavn<br> <input type=text
name="Efternavn" size= 20> <br>

E-mail<br> <input type=text
name="email" size= 20> <br>

Bemærkning<br> <textarea name="comments"

<input type=submit name="submit"
value="Send">

<input type=reset name="reset"
value="slet">

</form>

Handleform.php--------------------------------------------------------------

<?php
/* this page recieves and handles the data generated by "nyhedsbrev.php".*/

print "Fornavn $Fornavn<br>\n";
print "Efternavn $Efternavn<br>\n";
print "E-mail Adresse $mail<br>\n";
print "Dine kommentarer <br>\n
$comments<br>\n";

?>

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 22-04-03 22:32

Der er forskel på store og små bogstaver...:

> <form action="handleform.php" name="minform" method=post
> onsubmit="return kontroller();">

Her skriver du "handleform.php" med lille "h".

Handleform.php--------------------------------------------------------------

Her er det med stort "H".

Mvh.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : Esben og Susanne

Dato : 23-04-03 22:34

"Mikkel Z. Herold (MZH)" <mikkel@mzh.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> Der er forskel på store og små bogstaver...:

> Her skriver du "handleform.php" med lille "h".

Handleform.php--------------------------------------------------------------

> Her er det med stort "H".

Ups - det er da rigtigt, men det var bare en slags tastefejl. Ny linje eller
afsnit hvor jeg pr. automatik trykker shifttasten ned. Altså ikke en fejl
der har betydning for min form

mvh
Esben

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 22-04-03 22:41

"Esben og Susanne" <essus@stofanet.dk> wrote in

> Jeg er ved at lave en nyhedsbrevstilmelding i php. Det virker bare
> ikke. N†r jeg udfylder formen i Nyhedsbrev.php som skal "handles" af
> handleform.php vises en "siden kan ikke findes.

Hvis dine sider ligger på noget Unix-noget, så er der forskel på store og
små bogstaver, så hvis action på din form er "handleform.php" og filen
faktisk hedder "Handleform.php" (med stort h), så kunne dét være fejlen...

Hyggehej
/Thomas

Fra : Esben og Susanne

Dato : 23-04-03 22:47

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse
> "Esben og Susanne" <essus@stofanet.dk> wrote in

> Hvis dine sider ligger på noget Unix-noget, så er der forskel på store og
> små bogstaver,

jeg tester scriptet i localhosten

så hvis action på din form er "handleform.php" og filen
> faktisk hedder "Handleform.php" (med stort h), så kunne dét være fejlen...

den hedder handleform med lille h !

vh
Esben

Fra : Michael

Dato : 22-04-03 22:51

Hej...

> print "Fornavn $Fornavn<br>\n";
> print "Efternavn $Efternavn<br>\n";
> print "E-mail Adresse $mail<br>\n";
> print "Dine kommentarer <br>\n
> $comments<br>\n";

Kunne det evt. være fordi det skulle gøres sådan:

print "Fornavn ".$_POST['Fornavn']."<br>\n";
print "Efternavn ".$_POST['$Efternavn']."<br>\n";
print "E-mail Adresse ".$_POST['$mail']."<br>\n";
print "Dine kommentarer <br>\n
".$_POST['$comments']."<br>\n";

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : Esben og Susanne

Dato : 23-04-03 22:55

"Michael" <news@bested.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> print "Fornavn ".$_POST['Fornavn']."<br>\n";
> print "Efternavn ".$_POST['$Efternavn']."<br>\n";
> print "E-mail Adresse ".$_POST['$mail']."<br>\n";

Nej - Det virker umiddelbart heller ikke

vh
Esben

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 22-04-03 23:46

On Wed, 23 Apr 2003 23:10:07 +0200, "Esben og Susanne"
<essus@stofanet.dk> wrote:

>name="email" size= 20> <br>

>print "E-mail Adresse $mail<br>\n";

name="email" <> $mail
(skulle være $email)
MVH Martin S

Fra : Esben og Susanne

Dato : 24-04-03 07:27

> name="email" <> $mail
> (skulle være $email)

Nåh ja - er rettet

(scriptet virker stdig ikke)

Vh
Esben

Fra : Frederik Sunne

Dato : 23-04-03 14:18

hej Esben,

hvad med at slette
onsubmit="return
kontroller()"?

Det må være at kald til et JavaScript som skal returnere sandt - hvis ikke
postet formen ikke- og hvis JavaScriptet helt er undladt kan det være
derfor.

My 2 pennies worth,

Frederik

Fra : Esben og Susanne

Dato : 24-04-03 15:29

> [...]
>
> Det må være at kald til et JavaScript som skal returnere sandt - hvis ikke
> postet formen ikke- og hvis JavaScriptet helt er undladt kan det være

Du har ret i at det er et kald til et javascript. jeg har bare undladt at
medsende kildekoden til det for ikke at sende et alenlangt indlæg stort set
kun bestående af script.. Php´en virkede heller ikke før jeg indsatte en
javascript email validering .
mvh
Esben

Fra : Frederik Sunne

Dato : 23-04-03 16:15

Næ, men i mellemtiden har du jo fået nogle hints til at bugfixe HTML formen
hvorfor det kunne være
at det nu udelukkende er JavaScriptet som giver problemer? Det er da et
forsøg værd at prøve at slette det.

Hilsen,

Fra : Gil

Dato : 23-04-03 17:54

<?php
/* this page recieves and handles the data generated by "nyhedsbrev.php".*/

// henter elementerne posted af form og laver til noget den forstår
$Fornavn = $_REQUEST["Fornavn"];
$Efternavn = $_REQUEST["Efternavn"];
$mail = $_REQUEST["mail"];
$comments = $_REQUEST["comments"];