Andet multimedie
bentjuul 3670
billedet skal følge baggrunden
Fra : Monty

Dato : 22-04-03 19:16

Hvis jeg nu tager et billede i Photoshop EL og skærer noget fra. Det noget
vil jeg så bruge et andet sted men problemet er at jeg altid får en hvid
ramme med som omkranser billedet. Hvordan kan det undgåes?

Jeg har før kunne "indramme" noget fra et billede og så bruge Ctrl-c og
kopiere det ind i et andet program men nu kommer der en hvis ramme med. Jeg
har prøvet at flytte det over i et nyt billede hvor jeg har sat baggrunden
til at være transperendt men lige lidt hjælper det.

Hvad skal jeg gøre? Eller hvad gør jeg forkert?

Dennis

Fra : itgrafen

Dato : 22-04-03 19:31

"Monty" skrev d. 22-04-03 19:16 dette indlæg :
> [...]
hvid
> ramme med som omkranser billedet. Hvordan kan det undgåes?

Hej Monty

det her kan være et skud i tågen, da jeg ikke kender særligt meget til
photoshop EL.
men min første tanke er noget med at du måske har sat dit
markeringsværktøj til at have en udtoning?
det kan i hvert fald give en hvid kan i photoshop.

vh
itgrafen

http://www.kandu.dk/

Fra : Digit

Dato : 23-04-03 17:18

"Monty" ræsonnerede, og skrev d. 22 apr 2003:

> Hvis jeg nu tager et billede i Photoshop EL og skærer noget fra. Det
> noget vil jeg så bruge et andet sted men problemet er at jeg altid får
> en hvid ramme med som omkranser billedet. Hvordan kan det undgåes?

Prøv at resette programmet og trashe preference filen (hvis dette da er muligt med LE).

--
/Digit