ATI Radeon 9600
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-04-03 17:34

Min bror købte en Aldi putter med ATI Radeon 9600 grafikkort og det spiller
fint, men på hans gamle putter (Aldi's december model) var der et GeForce4
kort, hvor han kunne have arbejdsskærm på den ene skærm og Windows Media
Player overlayet på den anden skærm.
Det betød at han kunne redigere sine videoer på den ene skærm og afspille
dem i fuldskærm på den anden skærm, hvilket han var ret glad for.

Kan den nye ATI Radeon 9600 ikke det? - det kan sagtens køre dual skærm, men
det går dårligt med at sende WMP outputtet ud på skærm to.
Nogen der kan hjælpe med et opsætnings fif (udover at skifte grafikkort).?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-04-03 12:46

Michael Lund Sørensen wrote:
> Nogen der kan hjælpe med et opsætnings fif (udover
> at skifte grafikkort)?

Måske dette er løsningen:

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-04-03 13:31

Mikael Nørrelund Andersen skrev :

> Måske dette er løsningen:

Takker det vil jeg prøve, men der var nu flueben i theater så jeg tror ikke
det hjælper.
Tricket er så at bruge ATI playeren, men den kan nok ikke integreres i
Premiere og DVDit, som rent faktisk bruger WMP i forklædning, men det skal
prøves.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Carsten Steffensen

Dato : 23-04-03 14:42

> [...]
> Tricket er så at bruge ATI playeren, men den kan nok ikke integreres i
> Premiere og DVDit, som rent faktisk bruger WMP i forklædning, men det

Hmmm, det lyder sært. Med et R9000 pro og tidligere med et R8500 har jeg
kunne gøre det i dualhead uden problemer med alle vidoeoverlays. Theatermode
og så kører den bare.... Lidt mere info om drivere (Catalyst 3.2 er imho er
godt valg) kan måske give lidt bedre feedback herfra

/Carsten Steffensen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-04-03 15:28

Carsten Steffensen skrev :

> [...]
er
> godt valg) kan måske give lidt bedre feedback herfra

OK, men da det ikke er min maskine må det vente til i morgen - det er dog
Aldi/Medions standard installation. Der er installeret DVD afspiller og MS's
DVDpack.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Carsten Steffensen

Dato : 23-04-03 15:36

Michael Lund Sørensen wrote:
> OK, men da det ikke er min maskine må det vente til i morgen - det er
> dog Aldi/Medions standard installation. Der er installeret DVD
> afspiller og MS's DVDpack.
Fuldstændigt standard svar: Prøv lige at opdatere til de nyeste Catalyst
drivere... der er vist lige kommet en 3,3 ud men jeg bruger selv stadig 3.2.
Jeg *ved* at den driverversion ihvertfald understøtter det på min
konfiguration :)

/Carsten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-04-03 19:01

Carsten Steffensen skrev :
> [...]
3.2.
> Jeg *ved* at den driverversion ihvertfald understøtter det på min

Så må den jo bare blive opdateret!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-04-03 16:37

> Takker det vil jeg prøve, men der var nu flueben i
> theater så jeg tror ikke det hjælper.

Det er ikke sikkert.

> Tricket er så at bruge ATI playeren, men den kan
> nok ikke integreres i Premiere og DVDit, som rent
> faktisk bruger WMP i forklædning, men det
> skal prøves.

En anden gut i samme tråd brugte
http://www.videolan.org/vlc/