Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon S45 Er det ok?
Fra : mdj

Dato : 22-04-03 11:14

Jeg har faldet over subj. og det lader til at være ganske ok, til prisen. Er
der nogen her i gruppen, som eventuelt, kan komme med nogle erfaringer?

Mvh
Morten

Fra : LH Søfren

Dato : 22-04-03 12:18

Jeg er meget tilfreds med mit S45 - kan alt fra fuldautomatisk til helt
manuelt. Hele familien kan bruge det. Det tager CF-kort - har lige købt et
Kingston på 256 Mb til 649.- kr. Klarer også små videoklip - mest til
børnenes morskab. Fylder meget lidt i lommen - derfor har man det ofte med
sig. Har dansk menu, og mange faste indstillinger, kan f.eks. stilles til
portrætfoto, hvilket den laver rigtig godt. Kan også assistere ved
panaramaoptagelser, så de bliver lette at sammensætte med et photostich
program.
Laver røde øjne - men det gør de fleste cams i den størrelse.
Har været lidt kritiseret p.gr.a. makro, men jeg har taget enkelte gode
makrooptagelser - ville have postet et blomsterbillede i dk.binaer, men har
problemer hermed.
Kan fremsende et eksempel direkte på mail, hvis det ønskes.
Prøv at vurder forskellen på S45 (4 Megapix) og S50 (5 Megapix) -
prisforskellen er i følge EDB-priser ca. kr. 1000.
Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

"mdj" <mdj@dethererjohemmeligtfjernhvadderstaarfremtilher-mdj.dk> skrev i en
meddelelse news:b834m1$e6q$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : JH

Dato : 22-04-03 12:50

"LH Søfren" <fam@soefren.out.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prøv at vurder forskellen på S45 (4 Megapix) og S50 (5 Megapix) -
> prisforskellen er i følge EDB-priser ca. kr. 1000.

Kan kun bifalde ovenstående. Er meget glad for mit S45.
Synes ikke S50'eren var kr. 1000 mere værd.
Kan godt lide at objektivet er beskyttet,
når kameraet er slukket.
Har endvidere købt en Lowepro D-Res 20AW
- det hedder den altså - til mit S45.
Den er lækkert foret, har plads til kamera, ekstra batterier,
ekstra CF-kort og desuden en "regnfrakke".
Tasken fås hos de fleste fotohandlere.
Kan evt. ses her: http://digital4u.dk/ under Lowepro.

Vh JH

Fra : mdj

Dato : 22-04-03 20:54

Tak for svarene, det lyder jo ikke så dumt, nu har jeg fundet endnu et som
jeg syntes lyder interessant, nemlig Nikons CoolPix 4300, og ja nu ved jeg
slet ikke hvad jeg skal vælge... agh! :(

(review: http://www.dcresource.com/reviews/nikon/coolpix4300-review/)

Mvh
Morten

Fra : AJ

Dato : 22-04-03 21:25

On Tue, 22 Apr 2003 21:53:31 +0200, "mdj"
<mdj@dethererjohemmeligtfjernhvadderstaarfremtilher-mdj.dk> wrote:

>Tak for svarene, det lyder jo ikke så dumt, nu har jeg fundet endnu et som
>jeg syntes lyder interessant, nemlig Nikons CoolPix 4300, og ja nu ved jeg
>slet ikke hvad jeg skal vælge... agh! :(

OK, Så må vi jo vælge det bedste til dig:

Canon S45

Venlig hilsen
AJ

Fra : mdj

Dato : 22-04-03 22:15

> OK, Så må vi jo vælge det bedste til dig:
>
> Canon S45

Ja, du har nok, ret, jo mere jeg læser om det, des bedre syntes jeg at kunne
lide det... Tror jeg vil besøge den lokale fotoforretning i morgen :)

Mvh
Morten

Fra : KASO

Dato : 23-04-03 12:51

"mdj" skrev d. 22-04-03 22:15 dette indlæg :

> [...]
kunne
> lide det... Tror jeg vil besøge den lokale fotoforretning i morgen :)

Jeg har kun erfaring fra forgængeren - S40 - som jeg er særdeles
tilfreds med. Knivskarpe billeder, hurtig respons, når man trykker på
udløseren, og det geniale "RAW-format", hvor man kan overføre billederne
ukomprimeret uden at de fylder ekstremt. På mit 256 Mb kort har jeg
plads til ca. 82 billeder i RAW-format, hvor tilsvarende TIF (som mange
andre anvender) fylder 2-3 gange så meget.

http://www.kandu.dk/

Fra : mdj

Dato : 23-04-03 15:23

> [...]
> plads til ca. 82 billeder i RAW-format, hvor tilsvarende TIF (som mange
> andre anvender) fylder 2-3 gange så meget.

Tak for svaret, jeg har også selv et par 256MB kort på lager, og jeg ofre
gerne lidt plads på RAW, hvis det er til produktionsbrug (i mit tilfælde
webudvikling) Jeg var nede hos den lokale forhandler som desværre ikke havde
det på lager, men han ville have over 6600 for det alligevel, så det var
ikke lige der at det skulle købes... :) Men nu har jeg bestilt det gennem
"Digital4U.dk" - så kan jeg bare håbe de har det på lager :)

Mvh
Morten