Reductil - IGEN IGEN!
Fra : Martin San.

Dato : 22-04-03 04:54

Wake up call til gruppen!

Kan det virkelig passe, at der i en slanke-gruppe som denne, ikke er én
eneste (udover mig) der har prøvet slankeproduktet "Reductil"? Det skulle da
ellers være et af de mere seriøse eller virkningsfulde præparater. Og de har
da også haft en utrolig virkning på mig, men jeg vil gerne høre om folks
_personlige erfaringer_ med produktet, også på længere sigt (jeg har kun
taget kapslerne i lidt over 3 uger indtil nu).

MVH Martin

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-04-03 06:22

Martin San. wrote:
> [...]
> jeg vil gerne høre om folks _personlige erfaringer_ med produktet,
> også på længere sigt (jeg har kun taget kapslerne i lidt over 3 uger

hej martin...

jeg tror desværre at mange af dem der måske har erfaringer med dem, har en
god fornemmelse af hvor debatten kunne dreje sig hen..... og derfor tøver
de...
jeg har ike selv prøvet reduktil, men vil da enormt gerne høre om dine
erfaringer med produktet, især om indvirkning på mave/tarmsystem....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Nero-Wolfe

Dato : 22-04-03 07:35

> [...]
>
> --
> er det ikke noget man skal have på recept , har selv en læge der ikke går
ind for hjælpe midler, han mener at man skal gøre det på den hårde måde det
er det eneste der virker.
Nero
Nero-Wolfe@ofir.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-04-03 07:45

Nero-Wolfe wrote:

> er det ikke noget man skal have på recept , har selv en læge der
> ikke går
> ind for hjælpe midler, han mener at man skal gøre det på den hårde
> måde det er det eneste der virker.

jo det er.... min læge mener også jeg skal gøre det så naturligt som muligt,
hvilket jeg har prøvet på LÆNGE.....
nu er situationen så den at jeg ENDELIG er blevet henvist til en diætist,
som ret beset kun har ændret småting i min daglige kost, fordi hun mener jeg
spiser meget fornuftigt, og hun kan slet ikke forstå at min vægt opfører sig
som den gør ( jeg har taget 8 kg på siden oktober, uden påviselig grund)...
resultatet af den forholdvis lille kostomlægning ( som reelt set kun består
af 200g ekstra kogte grøntsager til frokost) har resulteret i at jeg hele
påsken har været ude af stand til at motionere og holde en normal
levestandart, pga lammende smerter i maven.....
til historien hører at jeg har fået fjernet tyktarmen og derfor ikke helt
har samme glæde af grøntsager som andre mennesker......

så nu venter jeg på at komme til at tale med min diætist igen, og høre hvad
hun så kan foreslå......

Fra : Svein Olav Leithe

Dato : 26-04-03 16:46

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message

> [...]
> har samme glæde af grøntsager som andre mennesker......
>
> så nu venter jeg på at komme til at tale med min diætist igen, og høre

Hei Sabina og NG!

Tillater meg å skrive på nork i denne NG da min dansk ikke er særlig god.

Håper du har fått snakket med din dietist og at dere i fellesskap finner ut
av dine problemer.

Selv har jeg etter å ha slitt i alt for mange år med sykelig overvekt også
endelig blitt henvist til dietist.
Jeg har nå en kostliste som legger opp til 1500 kcal per dag. Dette har ført
til et vekttap på 9kg på 4 uker. 9 kg mindre merkes meget godt. Mange av min
klær begynner å bli for STORE!! Selv om jeg indelig godt vet at de første
kiloene er de enkleste å bli kvitt, håper jeg likevel at forstsettelse blir
(nesten) like bra som starten selv om det er MEGET langt igjen til målet.

Å skulle leve på 1500 kcal om dagen var en omstilling i starten, men nå
føler jeg det går bedre. Den største omleggingen for min del var å spise
mindre mengde i hvert måltid og oftere.

Så noen kommentarer om Reductil.
Jeg har ikke prøvd reductil eller xcenical selv på tross av at en lege mente
jeg burde prøve dette. Etter å ha lest om en del erfaringer som er gjort med
løs mage etc. ville jeg ikke utsette meg selv for de plagene selv om jeg
fikk tilbud om det fra min lege.

Som andre skriver så er det nok den "gode" gamle måten med mindre mat og
mere mosjon som er best i lengden. Ofte er det en varig omlegging av kosten
som skaper det beste grunnlaget for et varig vekttap.

Det finnes en mengde kurer som lokker med at man skal gå ned x antall kilo i
vekt, hva hjelper vel det hvis man etterpå faller tilbake til "gamle
synder"?

Selv har jeg en meget langsiktig plan for min vektreduksjon. Jeg håper å nå
mitt mål i løpet av en periode på 2 år. Når jeg så har kommet ned i min
"drømmevekt" blir utfordringen å klare og stabilisere meg der. Planen da er
en gradvis overgang til et mer "normalt" kosthold, men det er som sagt et
par år til.

Vennlig hilsen
Svein Olav

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-04-03 19:24

Svein Olav Leithe wrote:
> Hei Sabina og NG!
>
> Tillater meg å skrive på nork i denne NG da min dansk ikke er særlig
> god.

helt ok*G* så må jeg se om jeg forstår det ret*S*

> Håper du har fått snakket med din dietist og at dere i fellesskap
> finner ut av dine problemer.

det har jeg desværre ikke, hun er på ferie, men jeg fik at vide at hun ville
ringe mig op mandag, så det satser jeg på....

> [...]
> håper jeg likevel at forstsettelse blir (nesten) like bra som starten
> selv om det er MEGET langt igjen til målet.

skide godt gået!!!

> Å skulle leve på 1500 kcal om dagen var en omstilling i starten, men
> nå føler jeg det går bedre. Den største omleggingen for min del var å
> spise mindre mengde i hvert måltid og oftere.

mængderne og antallet af måltider er ikke noget problem for mig.... jeg kan
sagtens leve af det jeg har fået anbefalet også hvis jeg skærer
frokostgrøntsagerne væk.....
mit problem er at jeg fortsat tager på, selvom jeg lever 100% efter
kostplanen ( minus 200 g grønt til frokost).... og spiser jeg de grøntsager
så ender jeg med ulidelige smerter i maven, fordi min tarm simpelthen ikke
er beregnet til at tage sig af så meget grønt, på så koncentreret en
måde.....
i tilfælde af at du ikke ved det, så har jeg fået fjernet min tyktarm og har
nu det der hedder en J-pouch som i stedet fungerer som min endetarm.......

> [...]
> erfaringer som er gjort med løs mage etc. ville jeg ikke utsette meg
> selv for de plagene selv om jeg fikk tilbud om det fra min lege.

lige nu er jeg desperart...... jeg har støt og roligt siden sep/okt sidste
år taget på...... fra en stabil vægt på 68 kg ( som jeg havde det fint med)
er min vægt steget til 75,5 nu..... og den eneste forklaring jeg får er "din
tarm fungerer bedre nu hvor du ikke længere er syg"..... jamen hvad fanden
hjælper det, når jeg kæmper alt hvad jeg kan for IKKE at tage på????

> Som andre skriver så er det nok den "gode" gamle måten med mindre mat
> og mere mosjon som er best i lengden. Ofte er det en varig omlegging
> av kosten som skaper det beste grunnlaget for et varig vekttap.

jamen jeg prøver, jeg ved snart ikke hvor jeg ellers skal sætte ind......
nu er jeg så nået så vidt at jeg igen vil forsøge motionscenter....... og
håbe på at min diætist kan hjælpe mig med at finde en løsning omkring de
grøntsager ( det skal lige siges at grøntsagerne primært er kogte, netop for
at mindske problemerne)....

> Det finnes en mengde kurer som lokker med at man skal gå ned x antall
> kilo i vekt, hva hjelper vel det hvis man etterpå faller tilbake til
> "gamle synder"?

for mig er det jo ikke "gamle synder"...... jeg lever sundt og fedtfattigt
(langt mere end jeg gjorde da jeg var slank), jeg motionerer regelmæssigt,
og ingen (heller ikke min læge eller min diætist) kan forstå at jeg tager
på.......

> [...]
> stabilisere meg der. Planen da er en gradvis overgang til et mer
> "normalt" kosthold, men det er som sagt et par år til.

jamen jeg ønsker dig alt mulig held og lykke......

lige nu er mit delmål at kunne have mine bluser på uden at maven buler ud på
midten....... næste mål derefter bliver at kunne gå i nederdel uden at
lårene skraber hinanden hudløse...... derefter begynder jeg først at gå
efter en bestemt vægt, og kun fordi det så betyder at jeg kan få reduceret
mit maveskind.... jeg har haft henvisningen, men de afviste mig pga 2 kgs
overvægt........... jeg kan få henvisningen igen, men skal under 67
kg..........

Fra : Martin San.

Dato : 28-04-03 07:12

Svein Olav Leithe wrote:
> [...]
> og mere mosjon som er best i lengden. Ofte er det en varig omlegging
> av kosten som skaper det beste grunnlaget for et varig vekttap.

Det er altid bedst hvis man kan undgå slankepiller og tabe sig på den
naturlige måde. Men hvad med os der ikke kan tabe os ved kostomlægning og
motion?
Spørgsmålet er, om det er sundere at leve med et BMI på over 30 resten af
sit liv, end at tage Reductil i ½ år? Jeg tror klart på sidstnævnte, hvis
produktet hjælper.
Jeg er enig i, at en efterfølgende kostomlægning er nødvendig for at holde
vægttabet.
Held og lykke med det fortsatte vægttab.

MVH Martin

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-04-03 15:47

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> jeg tror desværre at mange af dem der måske har erfaringer med dem,
> har en god fornemmelse af hvor debatten kunne dreje sig hen..... og
> derfor tøver de...

Jeg har lige prøvet at blade gennem mange af de indlæg, hvor der spørges til
personlige erfaringer med navngivne produkter. Det er meget usædvanligt, at
sådanne spørgsmål medfører andet end venlige svar.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-04-03 15:50

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> spørges til personlige erfaringer med navngivne produkter. Det er
> meget usædvanligt, at sådanne spørgsmål medfører andet end venlige

det handler jo ikke om at specielle spørgsmål udløser ubehagelig debat, men
om at man aldrig ved hvilke ting der gør.....
det kan lige så godt være et spørgsmål om produkter, som det kan være et
spørgsmål om kalorietælling......

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-04-03 16:36

> [...]
men om at man aldrig ved hvilke ting der gør.....
> det kan lige så godt være et spørgsmål om produkter, som det kan være

Sådan er livet så forunderligt overraskende.
Og det er jo højst individuelt, hvad der opleves som "ubehagelig" debat.

Jeg havde en svigerfamilie engang, der ikke tålte NOGEN form for diskussion
til julefrokosten. Der blev lagt låg på ved den mindste antydning af
uenighed.

I min familie så vi derimod frem til den årlige familiedyst med højlydte
politiske diskussioner - og det blev hidsigere og hidsigere jo flere sild vi
spiste. *G*

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin San.

Dato : 22-04-03 19:30

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> spørges til personlige erfaringer med navngivne produkter. Det er
> meget usædvanligt, at sådanne spørgsmål medfører andet end venlige

Hvis nogen herinde efterlyste erfaringer med f.eks. Letigen, så ville jeg da
fortælle om mine faktiske erfaringer med pillerne, da jeg har prøvet dem
over 2 omgange. I starten var mine erfaringer med Letigen nemlig
overvældende gode (ligesom pt. med Reductil), men med tiden medførte de
større og større bivirkninger. Og det er dét jeg er lidt nervøs for vil
kunne ske med Reductil også - og selvom de skulle indeholde nogle andre
ingredienser end Letigen virker de vist samme sted i hjernen med at regulere
forbrænding, appetit og kropstempereatur mv.

MVH Martin

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-04-03 20:13

Martin San. wrote:
> [...]
> indeholde nogle andre ingredienser end Letigen virker de vist samme
> sted i hjernen med at regulere forbrænding, appetit og

der er flere af os herinde der har brugt letigen tidligere, jeg selv
inklusiv.....
min erfaring var så omvendt, første gang uden effekt, og andne gang effektiv
effekt.....
faktisk er min anden gang på letigen den eneste gang hvor en konkret kur har
virket på mig...... ud over den ene gang har der kun været kærestesorger der
har givet mig et vægttab*G*

jeg vil dog stadig gerne høre mere om dine erfaringer med Reductil indtil
nu..........

Fra : Martin San.

Dato : 22-04-03 20:14

Sabina Hertzum wrote:
> [...]
> jeg har ike selv prøvet reduktil, men vil da enormt gerne høre om dine
> erfaringer med produktet, især om indvirkning på mave/tarmsystem....

Hejsa. Langt indlæg forude... *hehe*

Som skrevet, så har jeg ikke taget dem i særlig lang tid endnu (knapt 4
uger), men vægttabet har gns. ligget over 1,5 kg pr. uge uden motion. Jeg
har stillesiddende arbejde.

Forud for Reductil prøvede jeg i en periode på 1½ måned et produkt der
hedder "Xenical". Begge af de nævnte præparater er forøvrigt receptpligtige,
og erfaringen med Xenical var, at jeg i den første uge tabte 1½ kg (måske
mest væske, hvem ved), for derefter stoppede vægttabet helt. Jeg tog 3
kapsler om dagen og motionerede på en motionscykel 1 time hver dag (pånær
lørdag og søndag). Jeg havde tabt 200 gram i de efterfølgende 4 uger
tilsammen... så det var ingen success. Jeg spiste samtidig meget
fedtfattigt, så det er vel klart nok at netop Xenical ikke havde nogen
virkning da de hæmmer optagelsen af fedt i tarmen. Men hvorfor dælen tabte
jeg mig ikke med motionen og de sunde spisevaner og kalorietælling og
vejning af al min mad på en digital køkkenvægt osv.?

Mit BMI lå over 30 (jeg er 180 cm høj og jeg vejede 105 kg pr. 1 marts '03),
så derfor fik jeg tilbudt Reductil.

Lidt historie: Jeg fik i 1998 Letigen i 5 måneder (jeg vejede også omkring
105 kg dengang), og tabte 18-19 kg på de 5 mdr. Men jeg blev "tosset" i
hovedet af dem - kunne ikke styre mit temerament, blev ekstremt deprimeret
og var generelt umulig at være sammen med mens jeg tog dem, og i lang tid
bagefter (over 1 år efterfølgende havde jeg mange depressionsanfald uden
grund - jeg har aldrig haft det sådan førhen). Og set i bakspejlet havde det
nok den sideeffekt, at jeg begyndte at spise hvad der passede mig fordi "det
hele var noget lort" (meget kort konkluderet). Der var også andre faktorer
der gjorde, at jeg ikke kunne tage mig sammen og holde vægten.. personlige
og familiære problemer. Jeg begyndte at overspise og tog det hele på igen på
3 år.

Ovennævnte var netop grunden til, at jeg ville forsøge med Xenical denne
gang, da de ikke "roder med noget" i hjernen, men kun virker i tarmen. Og
jeg havde egentlig heller ingen bivirkninger med dem. Men jeg havde én ret
ubehagelige oplevelse med Xenical; jeg skulle en dag lige forsøge at tjekke
om de overhovedet virkede, så jeg spiste 3 stykker franskbrød med smør og
Nutella. Så måtte der da ske noget! Og det gjorde der også! 2 toiletruller
og 45 minutter senere (sorry!) forstod jeg hvad der menes med fedt-antabus.
Man skal IKKE spise fedt mens man tager Xenical!

Men Reductil er også lidt besværlige... Man skal til lægekontrol hver 14.
dag for at få taget blodtryk. Man får også taget en blodprøve inden kuren
startes, for at tjekke om cholesterol, blodsukker, blodprocent, levertal
osv. er i orden. Og det skal vist også tjekkes løbende under forløbet med
Reductil.
De få bivirkninger jeg har haft indtil nu, er mundtørhed, en sjælden gang
hovedpine (det har jeg ellers aldrig) og en sjælden gang synsforstyrrelser
(dobbeltsyn). Ingen problemer med mave/tarmsystem som ellers er tilbage på
"normal" efter Xenical. I pakningen til Reductil står ellers, at
forstoppelse kan forekomme, men jeg har været forskånet indtil nu. Har dog i
visse situationer de seneste dage oplevet, at jeg har en lidt kortere lunte
hvad mit temeprament angår. Men om det skyldes Reductil ved jeg ikke.

Hvis de fortsætter med at virke lige så effektivt som hidtil, så kan jeg
snart se en ende på mit vægtproblem og dermed også minimere de følgesygdomme
som overvægten ellers ville kunne medføre.

Jeg har også forsøgt at tabe mig på den naturlige måde, men om Letigen har
sænket mit stofskifte eller forbrænding ved jeg ikke, men jeg har bare haft
svært ved at spise og motionere mig til en lavere vægt. Mine kilo sidder
altså bare godt fast. Og min motivation daler i takt med at jeg ikke taber
mig, og til sidst risikerer jeg at droppe mit slankeprojekt. Så derfor er
det rart for mig at kunne konstatere, at der "sker noget" med vægttabet nu.
Og det er selvforstærkende, og giver mig lyst til at motionere og virkelig
gi' det en skalle og komme ned på min tidligere vægt som var 79-80 kg.

Hvis du vil vide mere om hvordan jeg oplever virkningen af Reductil, eller
har andre spørgsmål, så bare skriv
28 kapsler (til 1 måneds forbrug - man tager 1 kapsel om morgenen) koster
forresten 764 kr. Ikke billigt, men det har jeg jo tidligere brugt på pizza
og slik og kager om måneden, så det er ingen merudgift.

MVH Martin

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-04-03 20:35

Martin San. wrote:

> Hejsa. Langt indlæg forude... *hehe*

gør nu ikke så meget*G*

> Som skrevet, så har jeg ikke taget dem i særlig lang tid endnu (knapt
> 4 uger), men vægttabet har gns. ligget over 1,5 kg pr. uge uden
> motion. Jeg har stillesiddende arbejde.

lyder da positivt :)

> [...]
> optagelsen af fedt i tarmen. Men hvorfor dælen tabte jeg mig ikke med
> motionen og de sunde spisevaner og kalorietælling og vejning af al

xenical har jeg ikke prøvet, idet min læge har forbudt mig den slags
præperarter i henhold til min "tilstand".....
jeg må ikke få noget der kan fremprovokere diarre, da det i værste fald kan
sende mig direkte på sygehuset :)

> Mit BMI lå over 30 (jeg er 180 cm høj og jeg vejede 105 kg pr. 1
> marts '03), så derfor fik jeg tilbudt Reductil.

min BMI er pt på 29... ( den var på 27 da jeg blev indstillet til diætist af
min læge)

> [...]
> det gjorde der også! 2 toiletruller og 45 minutter senere (sorry!)
> forstod jeg hvad der menes med fedt-antabus. Man skal IKKE spise fedt

ingen grund til at undskylde... sådan lever jeg dagligt ;)
jeg kan sætte ro i min mave med imodium, men generelt set lever jeg med 5-8
daglige diarrer ( tynde afføringer.... "rigtig" diarre for mig er vandlig
konsistens*G*)

> [...]
> dage oplevet, at jeg har en lidt kortere lunte hvad mit temeprament
> angår. Men om det skyldes Reductil ved jeg ikke.

lyder jo meget som letigen........

> Hvis de fortsætter med at virke lige så effektivt som hidtil, så kan
> jeg snart se en ende på mit vægtproblem og dermed også minimere de
> følgesygdomme som overvægten ellers ville kunne medføre.

måske det var en ide at få en diætist til at gennemgå din kost, så den
bliver tilpasset din nye krop??

> [...]
> selvforstærkende, og giver mig lyst til at motionere og virkelig gi'
> det en skalle og komme ned på min tidligere vægt som var 79-80 kg.

kender det*G*
mit største problem er at reel motion er nærmest umuligt for mig da jeg pga
min tilstand ikke må svede ekstremt i længere tid...... no win
situation.....

> [...]
> koster forresten 764 kr. Ikke billigt, men det har jeg jo tidligere
> brugt på pizza og slik og kager om måneden, så det er ingen merudgift.

prisen betyder mindre, når man får forbedret livskvalitet af det.......