grå stær
Fra : Allan Hansen

Dato : 21-04-03 10:26

Hej gruppe.

Er der nogle der ved hvad ventetiden er på opration på grå stær?

Fra : Jørgen

Dato : 21-04-03 10:32

Det afhænger af hvilket sygehus man vælger. spørg sygehuset og brug din frie
sygehus valg.
Vælg dog en der bruger den nye teknik, hvor selve operationen varer ca. 10
min. pr øje og foregår ambulant under lokal bedøvelse med øjendråber.
Brug evt. privat øjenlæge /privat hospitaler

hilsen
Jørgen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-04-03 10:54

"Jørgen" <js2@c.dk> skrev

> Vælg dog en der bruger den nye teknik, hvor selve operationen varer ca. 10
> min. pr øje og foregår ambulant under lokal bedøvelse med øjendråber.

Hvori er forskellen til den normale ambulante operationsteknik, bortset fra
at den tager 30 min. og udover øjendråberne, også indeholder lokalbedøvelse
ved indsprøjtning?

Mvh.

Fra : Jørgen

Dato : 21-04-03 16:45

Da jeg fik foretaget operationen på Hjørring sygehus, havde de 2 overlæger
der foretog disse operationer. den ene brugte vistnok stadig fuld bedøvelse,
og man skulle gå en længere periode sygemeldt, hvor man ikke måtte løfte
mere end ½ l mælk osv.

Den anden som opererede mig sagde at jeg ikke havde nogen begrænsninger af
betydning,

Jeg måtte ikke springe på hoved i vandet og ikke dykke. Jeg måtte løbe, uden
at trampe som en elefant og gå på arbejde

Han var modstander af bedøvelse med sprøjte, for hvis man ramte hovednerven
kom man aldrig til at se mere

Jørgen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-04-03 10:57

"Allan Hansen" <allanh@mail.tdcadsl.dk> skrev

> Er der nogle der ved hvad ventetiden er på opration på grå stær?

I Holbæk fik jeg at vide at der var et par måneder.

Mvh.