Råd og vejledning
Fra : Bill

Dato : 21-04-03 19:19

Jeg har planer om sammen med familien at starte en karriere som campist.
Hvad skal vi købe af telt og andet udstyr? Specielt vil jeg gerne have lidt
vejledning mht. teltet. Størrelse, type, fabrikat, købes hvor osv.
På forhånd tak
Bill

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 22-04-03 16:20

"Bill" <sendmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
lidt
> vejledning mht. teltet. Størrelse, type, fabrikat, købes hvor osv.

Hvis du nu havde givet lidt flere oplysninger, så som
Hvornår skal i afsted (Forår/Sommer/Efterår)
Hvor mange er i
Er i på cykle/bil/motorcykle/gåben ect.
Skal i være på en campingplads/skoven/ect

Ville det være meget nemmer at svar på dit spørgsmål

Allan Bach

Fra : Jens

Dato : 23-04-03 21:32

"Bill" <sendmig@hotmail.com> wrote in message
> [...]
lidt
> vejledning mht. teltet. Størrelse, type, fabrikat, købes hvor osv.

En 4-mands Iglo fra Aldi til 299 kr
Et lille et-blus gasapparat
Et kogegrejssæt
Liggeunderlag og soveposer
En lommelygte

Og sidst men ikke mindst:

En masse penge til at bo på hotel og spise på resturant for (når det har
regnet i 7 dage i træk)

Det er vist det hele - god ferie.

Jens

Fra : sogs

Dato : 24-04-03 07:28

Jens wrote:

> [...]
> En lommelygte
>
> Og sidst men ikke mindst:
>
> En masse penge til at bo på hotel og spise på resturant for (når det

Ha Ha -

Vi startede i et lånt spejdertelt uden bund - højsommer her - kørte
til Trolhatten nord for Gøtteborg med bare fødder i sandaler, t shirts
og leevejs - fik regn hagl og minusgr om natten, der ren luxus foregik
på 2 luftmadrasser med eet uldtæppe til deling. 300 krager i træerne
oppe over hovederne der hele tiden skreg af kulde. Købte plastik til
at forhindre regnen i at vælte ret igennem taget og skisokker,
træsko, trøjer og anorakker.Det var dengang skæget var så langt at det
ku blæse op i øjnene. ( Vi er "ømme" på de gulnede billeder).
Men havde en pragtfuld weekend med at glo på sluser og et vandffald
uden vand.
1969 - nyforlovet - men med en lillesøster på 5 som 3´hjul - Hun
nægter stadig at deltage i vores campingture - men vi fik da prøvet
forholdet af, holder sammen endnu

Campister af rette stoff -

Du må ikke ødelægge chancenrne for at komme ind i campinglivet på
rette måde. Kun de bedste, mest overbeviste bør slippes igennem. -
glem det sidste for så mister du det halve af alle campisteres
inderste overbevisning - glæden ved opfindsomheden og overbevisning
om evnen til at overleve.
Hvorfor tror i at man kan tjene penge på at lave overlevelseskursus -
)

mvh sten