Ping tider på spilservere med stofanet (Aa~
Fra : Martin Leong

Dato : 21-04-03 15:30

Hej NG

Jeg har efterhånden haft stofanet i et par år og har lagt mærke til at min
pingtid på spilservere generelt er blevet dårligere. Dette har ikke noget
med hardware eller software på computeren, så jeg får ud fra at det må være
et problem hos stofa. Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der har
samme erfaringer?

Martin

Fra : KaiserSoze

Dato : 22-04-03 09:53

> [...]
være
> et problem hos stofa. Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der har

Det er ikke kun dig!! Jeg har også lagt mærke til at indenfor de sidste 3
måneder er ping næsten fordoblet. Jeg har kontaktet Stofa om problemet, men
det eneste jeg for ud af det er en gang usammenhængende vrøvl hvor de sige
at det er mig der er problemet - Så nu for CyberCity snart en ny kunde

Anders - (Også Aalborg)

Fra : Oros

Dato : 22-04-03 11:41

De overbelaster vel deres net med kunder uden at udbygge backbone.
Den med at fejlen ligger hos slutbruger er jo efterhånden ganske alm. at få
"går den, så går den" Eller hvad med "det er ellers FØRSTE gang vi hører om
det" eller "du er den eneste med det problem". Utroligt hvordan man kan få
folk i service og support til at lyve åbenlyst for ussel mammon.

-Rasmus Jensen, Ishøj
(jo jeg har selv siddet i support engang, og fik netop sådanne ordrer,
derfor er jeg ikke længere tlf.supporter)

Fra : T

Dato : 22-04-03 12:47

"Oros" <orosaraba@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> (jo jeg har selv siddet i support engang, og fik netop sådanne ordrer,
> derfor er jeg ikke længere tlf.supporter)

Nu har jeg også arbejdet som supporter i et godt stykke tid... Jeg har
aldrig fået den slags ordrer. Jeg kunne da meget godt tænke mig at høre
hvilken internetudbyder det var du arbejdede for!

Din erfaring med overbelastede net kunne jeg også godt tænke mig at høre
nærmere om. Det er slet ikke tilfældet hos Stofa, har jeg hørt fra meget
pålidelig kilde.

Fra : Martin Damberg

Dato : 22-04-03 15:31

"T" <News@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> "Oros" <orosaraba@hotmail.com> skrev i en meddelelse
"klip"

> [...]
>
> Din erfaring med overbelastede net kunne jeg også godt tænke mig at høre
> nærmere om. Det er slet ikke tilfældet hos Stofa, har jeg hørt fra meget

Nu ved jeg ikke hvor stort et hul Stofa til omverden, nok begrænser til
10mbit eller lidt mere,
men problemet kan også ligge på selve antennenettet, hvor det oftest ligger.
Enten pga. at
nettet ikke er vedligeholdt dvs. alt for meget støj, måske for mange brugere
på dvs. overbelastet Ø'er
og dermed for dårlig segmentering osv. Rigtig mange faktorer der spiller ind
hvad angår
antennenettet. Derefter kan man så snakke om internetforbindelsen.

Martin
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke UNI-C

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-04-03 16:51

"Martin Damberg" <martin.damberg@fjern-uni-c.dk> writes:

>Nu ved jeg ikke hvor stort et hul Stofa til omverden, nok begrænser til
>10mbit eller lidt mere,

Jeg tror, det begrænser sig til 1 Mbps pr. 100.000 kunder.

Gad vide hvem af os, der har ret? Jeg har ikke nogen kilde til
min oplysning. Har du en kilde til din?

Mvh.
   Klaus, der ikke tror på sig selv lige nu.

Fra : Martin Damberg

Dato : 22-04-03 17:23

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
> [...]
> min oplysning. Har du en kilde til din?
>
> Mvh.
> Klaus, der ikke tror på sig selv lige nu.
desværre kender jeg ikke til Stofa's setup, men kender til et par andre
antenneforeningers setup hvad angår antenne-siden og internet-siden.
Disse antenneforeninger kører selv deres eget anlæg, mindst lige så godt
vil jeg mene og måske endda også bedre (har dog aldrig været kunde hos
Stofanet).

Selvfølgelig har disse foreninger haft deres opstartsproblemer samt
problemer undervejr
når udbygning af nettet er sket, men slet ikke iforhold til de problemer man
høre omkring
Stofanet.

mvh

Martin Damberg

Fra : T

Dato : 23-04-03 13:40

"Martin Damberg" <martin.damberg@fjern-uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg ikke hvor stort et hul Stofa til omverden, nok begrænser til
> 10mbit eller lidt mere,

Nope. I større byer ligger der indtil flere Gbit linier. Dette kan evt ses
ved traceroutes til forskellige personer jeg kender rundt omkring. Jeg har
heller ikke hørt om nogle der har problemer med båndbredden. Den båndbredde
som Stofa fortæller dem som max, lever ganske fint op til det de oplever
(med overhead mm).

De eneste "hastighedsproblemer" jeg hører om, er pingtider. Der er
tilgengæld StofaNet kunder fra andre dele af landet der aldrig har problemer
med hverken båndbredde eller pingtider.

Fra : Oros

Dato : 23-04-03 08:51

T wrote:
> Nu har jeg også arbejdet som supporter i et godt stykke tid... Jeg har
> aldrig fået den slags ordrer. Jeg kunne da meget godt tænke mig at
> høre hvilken internetudbyder det var du arbejdede for!

Ja det er jeg da ikke det mindste i tvivl om du er. Det er jo en fed
historie at komme med. Den får du dog ikke af mig, og hvem siger der er tale
om internetudbyder? Det er jo gældende i alle grene af support at der
"pyntes på sandheden" den milde version er typisk leveringstider. Selvom man
ved der måske går 3 uger så siger supportere typisk en uges tid for ikke at
kunden skal flippe fuldstændig rådden skråt, for så hvis folk ringer og
rykker "igen" så kan man altid bare sige der er sket noget uventet og bla
bla, hvis de ikke ringer - ja så er det et problem mindre at tænke på. I
bund og grund er det jo faktisk at lyve, det behøver man sjældent instruere
folk om at gøre, det gør de helt automatisk for at slippe for sure kunder og
maveopstød fra den anden ende af linien. Sure mennesker havde jeg intet
imod, jeg ved hvor frustrerende det kan være når man "forventer" noget og
intet sker. En sjov oplevelse den anden dag i McDrive da jeg undrede mig
over prisen og spurgte hvordan det kunne blive hvad det blev (omkring 20kr
for meget) Medarbejderen kunne ikke lige svare og ville lige "undersøge"
det. 4 min efter kom han tilbage og åbnede vinduet og spurgte "hvad kan jeg
hjælpe Dem med?" Hold da fest.... og ingen reaktion da han blev mindet om
hvad han faktisk "burde" være igang med...

> Din erfaring med overbelastede net kunne jeg også godt tænke mig at
> høre nærmere om. Det er slet ikke tilfældet hos Stofa, har jeg hørt
> fra meget pålidelig kilde.

Med andre ord ligger problemet et andet "kendt" sted som ikke lige bliver
ordnet her og nu pga. omkostningerne - eller? Min erfaring hedder ganske
enkelt Arrownet igennem 2 år... Jeg beskylder ingen for noget, jeg "gætter"
bare. Men lyder det ikke meget sandsynligt på folks oplevelse af at det
bliver dårligere og dårligere og dårligere og dårligere med tiden...? En
ting er da sikkert, jeg vælger at tro på dem med problemer med deres
internet fremfor supporteren der netop siger de ting jeg nævnte i første
omgang. Vi kan ingen fejl se på nettet, du er den eneste med det problem
etc, etc... selvom de måske "lige" har lagt på med en kunde der brokkede sig
over det samme.

Med hensyn til ordrer er det måske også et forkert ord at bruge, instrueret
er nok et bedre ord i den sammehæng, men igen er udfaldet jo nærmest det
samme, hvis man har tanker om at beholde sit job. Man kan jo altid finde en
anden der er villig til at "pynte på sandheden" hvis det er.

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-04-03 09:17

On Wed, 23 Apr 2003 09:51:24 +0200, "Oros" <orosaraba@hotmail.com>
wrote:

>Det er jo en fed
>historie at komme med.

Næh

>Det er jo gældende i alle grene af support at der
>"pyntes på sandheden"

Næh, det vil jeg tror hører til sjældenhederne.

>for så hvis folk ringer og
>rykker "igen" så

.... koster det virksomheden penge, mange penge.

En supporters job er kort og godt at yde den bedst mulige service
overfor en kunde, og det gør man _ikke_ ved at lyve eller omskrive
sandheden, eller fortie den.

>Rasmus Jensen, Ishøj

Du bør nok ikke i fremtiden sørge job som supporter med den ide du
fremligger om den type job.

--
Morten!

Fra : Tommy

Dato : 23-04-03 09:31

>En supporters job er kort og godt at yde den bedst mulige service
>overfor en kunde, og det gør man _ikke_ ved at lyve eller omskrive
>sandheden, eller fortie den.

Enig.
Men hvor ofte er du ude for sådanne supportere? Jeg bruger ikke
support til ret meget i hverdagen men de 2-3 gange, hvor jeg rent
faktisk har haft brug for support har jeg konsekvent været ude for, at
dem jeg har talt med enten løj mig direkte op i mit åbne telefon-rør
eller ikke anede hvad de havde med at gøre.

--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-04-03 09:44

In article <4kjcavotplcplnv7ngeblqlli169ejce75@4ax.com>, Tommy wrote:

> Enig.
> Men hvor ofte er du ude for sådanne supportere?

Tror faktisk endnu ikke jeg har oplevet andet. Jeg taler dog også altid
pænt til dem.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Tagline, you're it!

Fra : Tommy

Dato : 23-04-03 10:19

On Wed, 23 Apr 2003 08:43:35 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Tror faktisk endnu ikke jeg har oplevet andet. Jeg taler dog også altid
>pænt til dem.

Hehe.. det gør jeg sandelig også. Også efter at jeg kan høre, at de
ikke aner hvad de snakker om! :)

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-04-03 10:27

On Wed, 23 Apr 2003 10:30:52 +0200, Tommy <verndroidSLET@hotmail.com>
wrote:

>Men hvor ofte er du ude for sådanne supportere?

Hele tiden, når jeg er i kontakt med dem

På min arbejdsplads har vi jo gennem tiden haft en hel del supportere,
jeg startede selv som en, og jeg ved at virksomheden gennem min tid i
den har lagt stor vægt på at kunderelatede folk fortalte sandheden og
hele sandheden.

For den gruppe kunderelaterede mennskeder jeg gennem tiden har haft
ansvaret for, har jeg været meget obs på kvaliteten af de beskeder
kunderne har fået, hvilket jeg tror er en stærk egenskab for en
virksomhed.

Selvfølgelig har jeg også oplevet folk der talte usandt, men det er
bestemt ikke kendetegnende for den gruppe af mennesker.

>eller ikke anede hvad de havde med at gøre.

Det er jo så en helt anden problematik.
--
Morten!

Fra : Tommy

Dato : 23-04-03 11:28

On Wed, 23 Apr 2003 11:27:17 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<nospam.13juni2002@gummiand.dk> wrote:

> [...]
>jeg startede selv som en, og jeg ved at virksomheden gennem min tid i
>den har lagt stor vægt på at kunderelatede folk fortalte sandheden og

Det er så absolut også det man kommer længst med. Godt nok fortærsket
men "med sandheden kommer man nu engang længst"

> [...]
>ansvaret for, har jeg været meget obs på kvaliteten af de beskeder
>kunderne har fået, hvilket jeg tror er en stærk egenskab for en

Absolut.

>Selvfølgelig har jeg også oplevet folk der talte usandt, men det er
>bestemt ikke kendetegnende for den gruppe af mennesker.

Nu ved jeg naturligvis ikke hva' support du refererer til, men jeg
tror måske vi skal begynde at skelne mellem 2 typer support. Fra
virksomhed til virksomhed og fra virksomhed til private. Det hvor jeg
oplever den elendige support er helt klart fra virksomhed til private.
Mellem virksomheder plejer det at fungere ret godt.

Fra : T

Dato : 23-04-03 13:44

"Tommy" <verndroidSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplever den elendige support er helt klart fra virksomhed til private.
> Mellem virksomheder plejer det at fungere ret godt.

Jeg oplever MEGET få klager over StofaNets privatsupport (også i NG's).

Men jeg har til gengæld oplevet en del underlige ting andre steder. Langt
det hyppigste problem er dog at de ikke helt ved noget om det. Hvilket kan
være en ærlig sag.

Fra : Oros

Dato : 23-04-03 10:08

Morten Kjaer Nielsen wrote:
> Næh

Jeg vil nu alligevel vove at påstå den var kommet frem ved førstkommende
frokost (hvis ikke bare et tidspunkt hvor supporterne sidder og hyggesnakker
i stedet for at modtage opkald) Ja, det var provokerende, men ikke desto
mindre er det min overbevisning.

> Næh, det vil jeg tror hører til sjældenhederne.

Din verden er rosenrød og dejlig, heldigt for dig.

> ... koster det virksomheden penge, mange penge.

Linien lukker kl. X, hvordan kan det koste virksomheden flere/færre penge om
der ringer 10 eller 500 på en dag!? Fortæl mig også lige hvad det rager
supporteren hvad det koster firmaet/virksomheden?

> En supporters job er kort og godt at yde den bedst mulige service
> overfor en kunde, og det gør man _ikke_ ved at lyve eller omskrive
> sandheden, eller fortie den.

Ligesom Tommy er jeg ganske enig i at det er grundideen. Den praktiseres
bare ikke... jo måske af de "grønne" supportere som starter med samme
opfattelse, men der skal ikke lang tid til før det går stik modsat.

> Du bør nok ikke i fremtiden sørge job som supporter med den ide du
> fremligger om den type job.

Den tid er forbi, selvom det kunne være rart at yde en ordentlig support og
service som man gerne så at man selv fik når man havde brug for den.

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-04-03 10:31

On Wed, 23 Apr 2003 11:08:24 +0200, "Oros" <orosaraba@hotmail.com>
wrote:

>Linien lukker kl. X, hvordan kan det koste virksomheden flere/færre penge om
>der ringer 10 eller 500 på en dag!?

Fordi _rigtig_ mange virksomheder har outsourcet deres support og
kundefunktioner, og betaler pr. kald/minut.

Fordi virksomheden vil miste kunder hvis der tales usandt til dem.

Fordi jo flere gange en kunde skal i kontakt med en virksomhed om en
problematik bliver kunden mere og mere sur og smutter til
konkurrenten.

>Fortæl mig også lige hvad det rager
>supporteren hvad det koster firmaet/virksomheden?

Fordi de er interesseret i at virksomheden overlever og at de beholder
deres job, det kaldes ansvarlighed.

>Ligesom Tommy er jeg ganske enig i at det er grundideen. Den praktiseres
>bare ikke... jo måske af de "grønne" supportere som starter med samme
>opfattelse, men der skal ikke lang tid til før det går stik modsat.

Det er bestemt ikke min opfattelse, men min verden er jo så rosenrød.

--
Morten!

Fra : Oros

Dato : 23-04-03 10:45

Morten Kjaer Nielsen wrote:
> Fordi _rigtig_ mange virksomheder har outsourcet deres support og
> kundefunktioner, og betaler pr. kald/minut.

Den support jeg var i var i det pågældende firma. (større et af slagsen) så
det tænkte jeg ikke lige på. Hvor mange har det lige sådan? Jeg ville da
ikke være meget for at lade andre stå for "min" support.

> Fordi virksomheden vil miste kunder hvis der tales usandt til dem.

Ja, men igen, hvad rager det supporteren? Hans løn forbliver uændret, og det
er jo ikke det helt store at miste et job som forsurer ens hverdag mere end
noget andet. Man bliver påvirket af at tale med vrede kunder hele dagen. (og
de tilfredse ringer jo ikke for at rose)

> Fordi jo flere gange en kunde skal i kontakt med en virksomhed om en
> problematik bliver kunden mere og mere sur og smutter til
> konkurrenten.

Igen er supporteren jo aldeles kold i r... De kan sågar tænke:
"sandsynligheden for at -jeg- får denne kunde næste gang er så 1 til
(antallet af supportere)

> Fordi de er interesseret i at virksomheden overlever og at de beholder
> deres job, det kaldes ansvarlighed.

Det er vidst et fåtal af dagens supportere som rent faktisk har deres
ønskejob, og et ønske om at beholde firmaets ansigt og dens beståen kan
vidst næsten helt og holdent holdes til dem som får bonus, eller på anden
måde "vinder" på at yde en god support fremfor bare at trække timelønnen
ind. Det er jo som regel også unge mennesker der besætter disse stillinger,
og moralen hos de unge i dag er ret chokerende. (jeg er selv kun knap 24 og
kan vel næppe betegnes som gammel, men ryster på hovedet af moralen hos mine
middelaldrende)

> Det er bestemt ikke min opfattelse, men min verden er jo så rosenrød.

og det er jo en skøn ting.
Vi er desuden ret OT efterhånden...

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-04-03 12:55

Hej Oros, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> beståen kan vidst næsten helt og holdent holdes til dem som får
> bonus, eller på anden måde "vinder" på at yde en god support

Vi er bestemt enige i, at supporterens vej hører til de mere stenede.
Alligevel er der mennesker, som faktisk kan lide at hjælpe andre, og
som derudover sætter en ære i at gøre det bedst muligt.

Desuden (og mere knyttet til det citerede): Hvis de er interesseret i
området og viser, de faktisk er yderst kompetente, kan de på sigt klart
"vinde noget". Fx nævner Morten, at han starede som supporter, og jeg
røber vist ingen hemmelighed ved at fortælle, at Andreas også gjorde.

Selv har haft brug for support hos min egen ISP 1+3 gange (den ene og
iøvrigt første gang er lidt speciel, hvorfor jeg vender det sådan).
Hver gang har de været både venlige, yderst hjælpsomme og kompetente.

Det bør dog fair nok tilføjes, at jeg nogle få gange har haft brug for
supportkontakt hos andre ISP'er (når jeg har hjulpet venner og
bekendte). Og skønt de alle var yderst venlige kneb det måske en smule
med kompetencen i mindst to tilfælde.

PS: Med "support" mener jeg udelukkende "teknisk support". Nogle ISP'er
kalder det jo kundeservice, hvorfor jeg lige nævner det.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Oros

Dato : 23-04-03 14:32

Rudi Stegen wrote:
> [...]
> iøvrigt første gang er lidt speciel, hvorfor jeg vender det sådan).
> Hver gang har de været både venlige, yderst hjælpsomme og kompetente.

Jeg siger jo heller ikke pr. definition "alle" - men temmelig meget
"tilnærmelsesvis". Det hører jo mere til undtagelsen end reglen efterhånden.
Selv "har" jeg da også oplevet de gode af slagsen. Både på afstand og i form
af kollegaer. Selvfølgelig findes de, men som sagt er de efter min mening en
truet race.

> [...]
> supportkontakt hos andre ISP'er (når jeg har hjulpet venner og
> bekendte). Og skønt de alle var yderst venlige kneb det måske en smule

Med hensyn til kompetence, så ja, det er en ærlig sag. Men så skal man jo
slippe kunden og stille over til en mere begavet på området i stedet for
(som man desværre også ofte ser) at man får en sludder for en sladder uden
at blive hjulpet fordi vedkommende er for selvhøjtidelig til rent faktisk at
måtte indrømme at det er udover hans/hendes kompetence at yde en ordentlig
support i tilfældet.

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : T

Dato : 23-04-03 13:45

> Den tid er forbi, selvom det kunne være rart at yde en ordentlig support
og
> service som man gerne så at man selv fik når man havde brug for den.

Du kunne jo prøve at søge et job som supporter i StofaNet support, og se det
fra den anden side! :)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-04-03 15:30

On Wed, 23 Apr 2003 10:16:56 +0200, Morten Kjaer Nielsen wrote:

> En supporters job er kort og godt at yde den bedst mulige service
> overfor en kunde, og det gør man _ikke_ ved at lyve eller omskrive
> sandheden, eller fortie den.

Saadan var det i al fald dengang jeg var supporter hos en ISP, jeg
haaber det stadigt er sagen, selvom antallet af kunder i dag
maales i hundrede tusinde, og ikke i hundrede som dengang.

Jeg mener at huske den dag vi fik kunde nr. 100

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-04-03 16:51

On 23 Apr 2003 14:30:06 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Jeg mener at huske den dag vi fik kunde nr. 100

kunde nr. 100 blev forsinket fordi een havde slukket for faxen!!!

--
vh
Thomas Jensen,

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-04-03 17:47

On Wed, 23 Apr 2003 17:51:03 +0200, Thomas Jensen - pil.dk wrote:

> kunde nr. 100 blev forsinket fordi een havde slukket for faxen!!!

Det var vist naermere nr. 75 Og det var ikke det eneste som
blev forsinket ...

Fra : T

Dato : 23-04-03 16:56

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Saadan var det i al fald dengang jeg var supporter hos en ISP, jeg
> haaber det stadigt er sagen, selvom antallet af kunder i dag
> maales i hundrede tusinde, og ikke i hundrede som dengang.

Sådan bør det stadig være, og jeg lægger selv en indsats i at det skal
fungere sådan.

> Jeg mener at huske den dag vi fik kunde nr. 100

Det var tider! :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-03 18:17

"T" <News@invalid.dk> writes:

> Sådan bør det stadig være, og jeg lægger selv en indsats i at det skal
> fungere sådan.

Selvfølgelig. Glem de der skabagtige typer, der bare _ved_ at det
handler om at lyve kunden ting på. Det hænder nu og da, at der kommer
en lodret ordre om ikke at udlevere den sande årsag til at noget gik
galt, men det er uhyre sjældent.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-04-03 13:12

wrote:

>Ja det er jeg da ikke det mindste i tvivl om du er. Det er jo en fed
>historie at komme med. Den får du dog ikke af mig, og hvem siger der er tale
>om internetudbyder?

Det forstår jeg ikke. Du tager kraftigt afstand fra det (du skrev, at
det var årsagen til at du ikke længere var i tlf.-supporten), men du
forsvarer det alligevel så meget, at du ikke vil nævne firmaets navn?

--
- Peter Brodersen

Fra : Oros

Dato : 23-04-03 14:26

Peter Brodersen wrote:
> Det forstår jeg ikke. Du tager kraftigt afstand fra det (du skrev, at
> det var årsagen til at du ikke længere var i tlf.-supporten), men du
> forsvarer det alligevel så meget, at du ikke vil nævne firmaets navn?

Man skal passe på med at sætte en uomtvistelig adresse på sine maveopstød.
Hvem ved hvor det ender?
Desuden ændrer det jo ikke så meget... (om noget)

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-04-03 14:11

Oros skrev:

>De overbelaster vel deres net med kunder uden at udbygge backbone.

Overbelaster backbone? Stofanet?

Vent med at udtale dig til du ved hvad du snakker om. Stofanet
har hul igennem til Telias backbone som nok svarer til Tele
Danmarks.

--
Bertel

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-04-03 14:15

On Tue, 22 Apr 2003 15:11:19 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Overbelaster backbone? Stofanet?
>
> Vent med at udtale dig til du ved hvad du snakker om. Stofanet
> har hul igennem til Telias backbone som nok svarer til Tele
> Danmarks.

Telia koere 10 Gbps i kernen af deres net - men det hjaelper ikke
hvis den paagaeldende stofa oe er koblet paa med f.eks. en 34 Mbps
forbindelse - ingen kaede er staerkere end det svageste led.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-04-03 14:20

Jesper Skriver skrev:

>Telia koere 10 Gbps i kernen af deres net - men det hjaelper ikke
>hvis den paagaeldende stofa oe er koblet paa med f.eks. en 34 Mbps
>forbindelse - ingen kaede er staerkere end det svageste led.

Helt enig. Jeg benægter ikke at der er knaster på Stofanet (jeg
har ingen mening om det. Selv mærker jeg ingen problemer, men jeg
er heller ikke en tung kunde). Jeg affærdiger blot påstanden at
det skyldes et tyndt backbone.

--
Bertel

Fra : T

Dato : 23-04-03 13:54

> Telia koere 10 Gbps i kernen af deres net - men det hjaelper ikke
> hvis den paagaeldende stofa oe er koblet paa med f.eks. en 34 Mbps
> forbindelse - ingen kaede er staerkere end det svageste led.

Det er altid det tyndeste flaskehals der giver problemerne. Men jeg kender
ikke nogen der lige for tiden har problemer med båndbredden. Heller ikke i
Aalborg, hvor de har problemer med at se hinanden i samme bydel. De eneste
problemer jeg har hørt om, er problemer med pingtider i Aalborg, og i
horsens. Ellers hører jeg ikke problemer...

.... det gjorde jeg for lidt over et års tid siden.... men ellers ikke siden
da.

Fra : T

Dato : 22-04-03 12:51

> [...]
> det eneste jeg for ud af det er en gang usammenhængende vrøvl hvor de sige
> at det er mig der er problemet - Så nu for CyberCity snart en ny kunde

Jeg gætter på at problemerne er i Aalborg midtby. Jeg har hørt en del fra
den bydel i Aalborg som klager over hastighedsproblemer. Det skulle skyldes
nogle problemer med noget nyt udstyr deroppe, som både kan give dårlige
pingtider, og gøre at det er umuligt at spille sammen inden for dette
område.

Må desværre skuffe med at jeg ikke har nogle rygter om hvad planerne er for
det deroppe. Der er nok ikke andet at gøre end at skrive til support... mon
ikke de så kan fortælle noget mere?

Fra : Søren R

Dato : 22-04-03 14:56

On Tue, 22 Apr 2003 13:50:34 +0200, "T" <News@invalid.dk> wrote:

>Må desværre skuffe med at jeg ikke har nogle rygter om hvad planerne er for
>det deroppe. Der er nok ikke andet at gøre end at skrive til support... mon
>ikke de så kan fortælle noget mere?

Det skal du ikke sætte næsen op efter. Jeg har ikke kunnet få nogen
hjælp. Dog er jeg i øjeblikket i kontakt med dem for 3. gang, og i
øjeblikket kigger vi på min opsætning af mit netkort.... ... ...
----
Søren R

¤ Hader DU en reklame? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Søren R

Dato : 22-04-03 11:44

On Mon, 21 Apr 2003 16:30:19 +0200, "Martin Leong" <Martin@njfk.dk>
wrote:

> [...]
>et problem hos stofa. Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der har

Hej

Ja jeg har haft lignende problemer de sidste 3 måneders tid. Jeg har
også packet loss til næsten alt hvad jeg pinger, hvor jeg før i tiden
ALDRIG havde problemer.

----
Søren R

¤ Hader DU en reklame? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Søren R

Dato : 30-04-03 09:41

wrote:

> [...]
>et problem hos stofa. Derfor ville jeg lige høre om der er nogen der har

Efter at have taget kontakt til Stofa for 3. gang, og sendt mails frem
og tilbage nogle gange, fik jeg idag dette svar:

"Jeg er bange for at fejlen skyldes en softwarefejl i noget af vores
udstyr i Aalborg.

Vi afventer pt. Nyt udstyr til udskiftning fra Cicso, men desværre har
vi ikke fået et leveringstidspunkt fra Cisco, hvorfor jeg heller ikke
kan give dig et tidspunkt for løsning af problemet."

Det var rart endelig at få at vide, at der rent faktisk var noget
galt. Det tog ellers et PÆNT stykke tid...
----
Søren R

¤ Hader DU en reklame? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : EH-Fniller

Dato : 30-04-03 09:45

Søren R wrote:

> [...]
>
> Det var rart endelig at få at vide, at der rent faktisk var noget
> galt. Det tog ellers et PÆNT stykke tid...

Så er ? bare om de så gør noget.

De gange hvor jeg har fået ligende svar i ligende tilfælde andre steder
kunne man godt købe en ny mayland før der skete noget.

EH

Fra : Søren R

Dato : 30-04-03 12:04

> EH-Fniller <en_skod@email.com> wrote:
>
>Så er ? bare om de så gør noget.
>
>De gange hvor jeg har fået ligende svar i ligende tilfælde andre steder
>kunne man godt købe en ny mayland før der skete noget.

Jeps, nu har det jo stået på i flere måneder, så jeg frygter også at
jeg bare er blevet spist af med en eller anden forklaring, for at jeg
ikke skal blive ved med at kontakte dem. Men nu må vi se...

Det er bare røvirriterende at alternativet er så dyrt for mig. Har
ikke fastnet telefon (stik) i lejligheden, og så går det hen og bliver
en rimelig udgift hver måned, hvis det kan installeres, og jeg
pludselig skal betale for telefon også.
----
Søren R

¤ Hader DU en reklame? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-04-03 12:14

"Søren R" <Kongen19noway@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke fastnet telefon (stik) i lejligheden, og så går det hen og bliver
> en rimelig udgift hver måned, hvis det kan installeres, og jeg

Hvis der er et kabel i nærheden kan du måske få monteret stik med
oprettelsen af eks. Cybercity eller Tiscali

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)