Firewire ?? hvad ka det bruges til ??
Fra : Paseo

Dato : 21-04-03 11:39

Hej jeg har i efterhånden haft min IBM computer i 2år og har altid undret
mig over hvad dette mærkelige kort gjorde, men da det aldrig sad i vejen kom
jeg ikke vidre med det.... Men nu vil jeg gerne høre:
Hvad det er.
Hvad kan det bruges til

Håber i vil hjælpe mig....
MVH Jeppe

Fra : Martin K

Dato : 21-04-03 11:45

Paseo wrote:
> [...]
> undret mig over hvad dette mærkelige kort gjorde, men da det aldrig
> sad i vejen kom jeg ikke vidre med det.... Men nu vil jeg gerne høre:

Til at flytte store datamængder. Kan bl.a. benyttes til eksterne harddiske,
og er nærmest en industristandard når vi taler om digitale videokameraer!

Søg evt på google: IEEE1394

--
Martin K

Fra : mullerman.dk

Dato : 22-04-03 21:37

"Paseo" <webmaster@jeppedb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kom
> jeg ikke vidre med det.... Men nu vil jeg gerne høre:

Det kan fx bruges til digitale video kameraer eller en ipod (mp3 afspiller
fra mac) Firewiren overflytter data ca 400 x hurtigere end usb 1, og fx kan
den lade min ipod op gennem firewirekablet.

Det er sku smart

Mullerman.dk

Fra : Olesen

Dato : 23-04-03 19:11

"mullerman.dk" <andel@mullerman.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> den lade min ipod op gennem firewirekablet.

USB 2.0 er hurtigere endnu.
Dog er der en FireWire 2.0 på vej...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-03 22:51

In dk.edb.hardware, Olesen <olesen@jubiipost.dk> says...
> Dog er der en FireWire 2.0 på vej...

Du skulle nok læse lidt om IEEE-1394-afarterne.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin K

Dato : 23-04-03 19:35

mullerman.dk wrote:
> Det kan fx bruges til digitale video kameraer eller en ipod (mp3
> Firewiren overflytter data ca 400 x hurtigere end
> usb 1

Hvordan får du det til at hænge sammen? USB 1.1 kan overføre 11-12 Mbit/sek
(Mbps), hvor FireWire (IEEE1394) overfører med 400 Mbps. Det er da kun godt
40 gange hurtigere.

USB 2.0 kan overføre med 480 Mbps, og FireWire 2 skulle efter sigende kunne
overføre med 800 Mbps. Men alt dette er kun teoretiske
overførselshastigheder der kun sjældent opnås i praksis. Men faktum er, at
jeg ikke mener at USB 1.1 er 400 gange hurtigere end FireWire...

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-03 22:52

In dk.edb.hardware, Martin K <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> says...
> USB 2.0 kan overføre med 480 Mbps, og FireWire 2 skulle efter sigende kunne
> overføre med 800 Mbps. Men alt dette er kun teoretiske

IEEE-1394-afarterne stopper ved 3200Mbps.