Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fradrag for kvadratmeter til firma
Fra : BSL

Dato : 21-04-03 07:47

Hej

Jeg har lige været ved Told og skat, og fået lov til at trække et rum fra
som jeg anvender udelukkende til erhverv, det var faktisk dem selv der
gjorde opmærksom på muligheden.
Men nu står jeg i det dilemma, at det beløb de vil regulerere med, er
ejendomsværdiskatten af vurderingen i forhold til værelsets størrelse. altså
et beløb der ikke svarer til de omkostninger jeg har på rummet, er det
nogle, her i gruppen, der har fået godkendt fradrag af kontor til erhverv.
og i så tilfælde hvordan er det medtaget i selangivelsen og med hvilke
værdier.

På forhånd tak

Birgitte

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-04-03 08:44

BSL wrote:

> Jeg har lige været ved Told og skat, og fået lov til at trække et rum fra
> som jeg anvender udelukkende til erhverv, det var faktisk dem selv der
> gjorde opmærksom på muligheden.

Hvis det drejer sig om et kontor, skal du være glad, hvis de står ved
den beslutning, når selvangivelsen bliver behandlet. Det er normalt
nærmest umuligt at få fradrag for et værelse til erhverv, med mindre det
drejer sig om et laboratorium eller andet som ikke kan bruges privat.

> [...]
> nogle, her i gruppen, der har fået godkendt fradrag af kontor til erhverv.
> og i så tilfælde hvordan er det medtaget i selangivelsen og med hvilke

Nu skriver du ikke meget om, hvilket erhverv det drejer sig om (om det
for eksempel er en hjemmearbejdsplads). Fradraget for værelset er én
ting, fradrag for omkostninger er en anden ting. Jeg kan for eksempel
ikke få fradrag for det værelse jeg bruger som kontor, men jeg kan
sagtens fradrage computer mm. som bruges i mit erhverv.

Fradraget for værelset vil vist altid være baseret på ejendomsværdien,
mens fradraget af andre udgifter er baseret på de reelle udgifter og
skal foretages i virksomhedens regnskab. Men som sagt, der skal helt
specielle omstændigheder til for at du får godkendt et fradrag for et
værelse til erhverv. Og med hensyn til de andre omkostninger er det
væsentligt, om der er tale om en selvstændig virksomhed eller en
hjemmearbejdsplads.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : BSL

Dato : 21-04-03 10:09

Hej

Jeg har fået fradraget, fordi det er mit erhverv jeg driver hjemmefra, og
ikke har anden indkomst.så det er ikke kun en "hjemmearbejdsplads". og dette
skulle eftersigende være forskellen, iflg. told og skat, jeg havde heller
ikke medtaget noget i første omgang da jeg ikke vil i karambolage med Told
og Skat, så de har selv godkendt værelset til fradrag. men da det kun er en
regulering på ca. 2000 kr. pr. år i forhold til den reelle omkostninge på ca
9000 kr. er det spørgsmålet om, jeg hellere vil være fri, for at have dem
rendende til kontrol af om jeg har en evt. hundekurv stående!!!!!

Hilsen Birgitte