rådden træværk
Fra : Henrik Knudsen

Dato : 20-04-03 19:12

jeg skulle i påsken have tætnet listen rundt på campingvognen da det regnede
ind jeg opdagede til min forskrækkelse at store dele af træværket er helt
væk!! er der nogen der kender nogen sider hvor jeg kan se andre der har
adskildt deres campingvogen og udskiftet træværket, jeg har pillet siderne
af og ville gerne have lidt gode råd med træ og hvordan jeg piller de "2*2
bjælker" af da skruehovederne er rustet væk.
på forhånd tak

Fra : ds23

Dato : 21-04-03 19:17

"Henrik Knudsen" skrev d. 20-04-03 19:12 dette indlæg :
> [...]
"2*2
> bjælker" af da skruehovederne er rustet væk.

Hej, Henrik.
Ja,-- det er meget kedeligt.
Fortæl lidt om hvad fabrikat cv.én er
Er det i forteltsiden?
Er det en sandvichplade?
Er det en yder/inderplade med flamingo imellem?
Flere data ønskes,(årgang).
Jeg har prøvet denne operation før.(det er ikke morsomt)
mvh.
steen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 22-04-03 05:34

> [...]
> Er det en yder/inderplade med flamingo imellem?
> Flere data ønskes,(årgang).
> Jeg har prøvet denne operation før.(det er ikke morsomt)

campingvognen er en wilk på 5.10 meter fra 1979

det er den nederste plade der går fra ende til anden i bunden
samt de bjælker der går fra ende til ende.

Træværket der er råddent er i begge ender der hvor man skulle kunne bruge
håndtagende til og flytte rundt på campingvognen
altså i hver ende og i begge sider jeg er gået i gang med den side hvor man
ikke sætter forteltet på, ca. midt på campingvognen er pladerne delt
så man kan tage siderne af hele vejen rundt for neden og starte med at
skifte det træværk og så gøre det samme med toppen til sidst, så det ikke
bliver uoverskueligt
hvad for noget træ skal man bruge, og hvordan får jeg de bjælker af (jeg
skriver bjælker da jeg ikke ved hvad man ellers skal kalde en pind der er ca
2*2cm) jeg kan ikke skrue dem af fordi skuehovederne er rustet væk og jeg
kan ikke save dem af med en stiksav da jeg så ødeligger flamingoen...

hvis min forklaring ikke rækker har jeg mulighed for at tage billeder af
træværket og smide dem på en hjemmeside hvis det har interesse...

Fra : Pcman

Dato : 22-04-03 11:11

> [...]
>
> hvis min forklaring ikke rækker har jeg mulighed for at tage billeder af
> træværket og smide dem på en hjemmeside hvis det har interesse...

Hej Henrik.
Jeg følger lidt med på sidekanten her :) Har selv lavet forskellige
reparationer på CV, både store og små. Hvis det ikke er for meget besvær, må
du gerne tage nogle billeder og lægge på din hjemmeside. Måske kan jeg være
dig behjælpelig.

Men måske kan jeg allerede give dig nogle råd her. De stolper 2*2 der skal
udskiftes, ville jeg udskifte med egetræ. Det holder. Og så ville jeg
imprægnere dem med træbeskyttelse, så de ikke rådner. Du er desværre nødt
til at fjerne alt det dårlige træ og bygge op med nyt. Det er lidt
besværligt, men nødvendigt hvis der ikke skal gå råd i vognen igen. Inden du
fjerner det dårlige træ, skal du lave en tegning og måle op, så du kan
rekonstruere. Den forrige vogn jeg lavede måtte isoleres om, da jeg ved
adskillelsen måtte ødelægge den eksisterende isolering.

Alt i alt kan man meget nemt komme ud i et uoverskuelig projekt, og jeg
ville overveje meget nøje om det overhovedet kan betale sig. Tid er jo penge
og der går nemt rigtig meget tid med at renovere en CV. Den sidste vogn jeg
lavede var simpelthen for rådden. Jeg skiftede halvdelen af de inderste
plader, noget af rammen osv. Jo mere jeg lavede, jo mere dukkede der op.
Skulle den have været 100% havde det krævet en totalt adskillelse og
istandsættelse af vognen. Jeg solgte vognen til nedsat pris og køber kendte
alle fejlene på den. Derefter købte jeg en vogn der er iorden.

Men tag nogle billeder og lad os se på det.

Med venlig hilsen
Jarl
--
Honda CB 550 F 1979
Adria Mistral 400` 86

Fra : Pcman

Dato : 07-05-03 12:07

Hej.
Synes lige at denne her skulle have en kommentar med på vejen :)

(klip fra www.pcman.dk)
---
Hej - Jeg har fulgt med i CV renovering - Så fik jeg lyst til at trykke din
hjemmeside. Der fik jeg en utilsigtet jysk griner Bor i gammel
købmandsforretning / tæt på indkøbssted HA HA - har de ikke tømt
købmandsforretningen for varer. ELLER EN OK SIDE - Venlig og fornøjelig
hilsen Carsten" "Hjemmeside" "" "" "" "30 Apr 2003 20:53:31 -0000"
---
Hej Carsten.
Må da indrømme at jeg selv fik en griner. Men den gamle købmand som vi købte
huset af, er lige død. Den gamle iskælder findes stadigvæk og bruges til
lager opbevaring. Du har jo kun set huset forfra. Vi har iøvrigt sommerhus i
baghaven. Vi har 1 kilometer til den nuværende købmand, station, apotek,
bibliotek, skole, grill osv.

Iøvrigt er der masser af varer hos os: 2 biler, 2 campingvogne - hvoraf den
ene er fra 1966. 2 motorcykler, 2 knallerter, 5 cykler, hund og kat osv.
Samt et komplet kræmmermarked. Alt kan jo handles for penge
Mvh
Jarl
--
LMC - 1966 gruppens ældste campingvogn