B-one har kapret mit domæne!!!
Fra : Frans Meyer

Dato : 20-04-03 18:29

Hej!

Lige hjemkommet fra påske ferie og ser at vores domæne er blevet flytte til en anden NS !
Dvs. at alt post fra d. 16/4 - og indtil videre er blevet sendt til:

"
meyer.dk MX (Mail Exchanger) Priority: 200 mail2.b-one.nu
meyer.dk MX (Mail Exchanger) Priority: 100 mail1.b-one.nu
"
Jeg har straks sendt en email til vores NS (TDC) og DK hostmaster - og til B-one.

Hvordan kan det lade sig gøre uden vores godkendelse, at en fremmede kapre vores post m.m. !?!

B-one, der nogen som kender dem!? - man kan jo ikke ringe til dem, kan jeg se:

""
B-one ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N
CVR-nummer: 26063337
Fax: 7020 5872
""

Slår man dem op i KOB står der på det pågældende CVR:

""
TJNF ApS
Esromgade 15
2200 København N
""

vh
Frans

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-04-03 18:43

On Sun, 20 Apr 2003 19:28:57 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
wrote:

>Jeg har straks sendt en email til vores NS (TDC) og DK hostmaster - og til B-one.

Hvis ikke du har bestilt en redelegering til B-Ones DNS´er, bør du
straks mulig kontakte DK-Hostmaster - gerne telefonisk som det første
når de åbner tirsdag.

http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=67&action=cmsview&language=da&

Det er muligt at der er tale om en simpel fejltagelse, men
selvfølgelig også at nogen har udfyldt en redelegeringsformular i dit
navn.

TDC har sandsynligvis ikke noget med NS skiftet at gøre.

--
Morten!

Fra : Frans Meyer

Dato : 20-04-03 20:03

> Hvis ikke du har bestilt en redelegering til B-Ones DNS´er, bør du

Kunne aldrig falde mig ind!

> straks mulig kontakte DK-Hostmaster - gerne telefonisk som det første
> når de åbner tirsdag.

Ja!

> Det er muligt at der er tale om en simpel fejltagelse, men
> selvfølgelig også at nogen har udfyldt en redelegeringsformular i dit
> navn.

Det er jo helt vildt, at det er muligt !!!

> TDC har sandsynligvis ikke noget med NS skiftet at gøre.

Nej..... det er jeg med på...

vh
Frans

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 20-04-03 20:12

>Det er jo helt vildt, at det er muligt !!!
[...]

Hvis de har et stykke papir med en underskrift fra nogen, som
foregiver at være dig...

Men vent nu hellere og se hvad DK-Hostmaster har at sige. :)

Henrik

Fra : Frans Meyer

Dato : 21-04-03 15:30

> Men vent nu hellere og se hvad DK-Hostmaster har at sige. :)

Jeg har nu været i email kontakt med hostmaster på B-one som bl.a. svare:

> [...]
> domænet til vores kunde er jeg meget uforstående overfor.
>
> Vi beklager naturligvis at sådan en ting kan ske, men alle vores systemer er
> automatiserede og kørt direkte op imod DK-hostmaster som er den myndighed
> som registrerer og flytter .dk domæner. Derfor ligger en eventuel fejl ikke
> hos os, men hos DK-hostmaster.
>
> Jeg vil foreslå at du tager kontakt til DK-hostmaster og beder dem om at
> forklare hvorledes det er gået til. Vi har som sagt blot dit domæne stående
> som ledigt d. 27/3-2003 hvor en kunde valgte at bestille dette domæne.

Der er noget som ikke stemmer i det her!

Hvordan det end er gået til - så er det en fejl, og jeg hælder til at B-one har fejlen - og jeg har gjort dem opmærksom på. at det må anses for en skærpende omstændighed at de ikke retter deres DNS til, NU, således at vi igen kan modtage post.

Jeg står stadig opført korrekt som Registrant, Fuldmægtig og Betaler af domænet - det er selve DNS'en som er ændret - altså en redelegering.

Jeg har ligeledes gjort dem opmærksom på, at vi er ude af stand til, at foretage forretninger, drift overvågning og support af kunde installationer - pga. deres kapring af vore domæne - og de vil åbenbart ikke afhjælpe fejlen.

Vi har kunde installationer kørende, der døgnet rundt levere status rapporter m.m. pr. emails til vores domæne - bl.a ifm. virus angreb og anden sikkerheds overvågning - dette er vi i øjeblikket afskåret fra at modtaget.

Jeg har brugt, ikke ubetydelige, resurser i det sidste døgn - på at til-rette vores kunders email servere installationer til, således, at de ikke bliver fyldt op af fejl-leverings beskeder fra B-one's server om at - der ikke kan leveres emails - bl.a. til mig.

Det har medført at mindst 1 større kundes emails server er gået ned - og har været offline i flere døgn.

vh
Frans

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-04-03 16:07

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> writes:

> Hvordan det end er g=E5et til - s=E5 er det en fejl, og jeg h=E6lder til =
> at B-one har fejlen - og jeg har gjort dem opm=E6rksom p=E5. at det m=E5 =
> anses for en sk=E6rpende omst=E6ndighed at de ikke retter deres DNS til, =
> NU, s=E5ledes at vi igen kan modtage post.

Jeg kan ikke se hvordan B-one har begået en fejl. Det er jo DK-hostmaster
der har ladet en eller andet ændre NS hos dem.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Frans Meyer

Dato : 21-04-03 16:45

> Jeg kan ikke se hvordan B-one har begået en fejl. Det er jo DK-hostmaster
> der har ladet en eller andet ændre NS hos dem.

B-one har da solgt registreringen, det siger de selv:

> [...]
> har haft dit domæne stående som ledigt, samt at de derefter har oprettet
> domænet til vores kunde er jeg meget uforstående overfor.

- og de vælger ovenikøbet, ikke at afhjælpe den uretmæssige brug af domænet - når de gøres opmærksom på dét.

De kunne jo her-og-nu ændre i deres egen DNS således, at vi igen kunne bruge domænet - og minimere skaderne.

"At DK-hostmaster har haft dit domæne stående som ledigt" - er en påstand, som jeg ikke kan eftertjekke idag
- men hvordan kan det stå som ledig - når vi aktivt har brugt det siden 13/11 1995 !?
Og sidste gang har betalt årsgebyr på det, pr. 14/1-03 - for 2003!?

vh
Frans

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 21-04-03 17:47

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev:

> [...]
> stå som ledig - når vi aktivt har brugt det siden 13/11 1995 !?
> Og sidste gang har betalt årsgebyr på det, pr. 14/1-03 - for

Måske fordi DKHostmaster har begået en fejl.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-04-03 22:34

On Mon, 21 Apr 2003 17:45:18 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
wrote:

>De kunne jo her-og-nu ændre i deres egen DNS således, at vi igen kunne bruge domænet - og minimere skaderne.

Kender de de korrekte oplysninger du har brug for skal indsættes i
navneserveren, kender du dem selv?

Som sagen er beskrevet indtil nu er det en ren DK-Hostmaster fejl, men
vent nu og se hvad de siger imorgen, før vi dømmer dem helt.

--
Morten!

Fra : Frans Meyer

Dato : 22-04-03 01:15

> Kender de de korrekte oplysninger du har brug for skal indsættes i
> navneserveren, kender du dem selv?

Yes - de blev oplyst i min første email til dem - og gentaget i alle senere.

> Som sagen er beskrevet indtil nu er det en ren DK-Hostmaster fejl, men
> vent nu og se hvad de siger imorgen, før vi dømmer dem helt.

B-one ApS har nu forstået at den er gal - og har i en email her kl 01.07 - givet mig adgang til at rette domænets email setup - dog ikke nogen MX record mulighed - så vores funktionalitet er stadig stærkt begrænset.

Hvordan kan det være en DK-Hostmaster fejl - at B-one ApS sælger et domæne som ikke er ledigt?
Alternativ, redelegere et domæne uden at have ejerens godkendelse?

Hvis det er muligt - åbner det jo for nogen ubehagelige misbrugs muligheder - da enhver kan nedsætte sig som Zonekontakt og dermed omdirigere email, web m.m......!

vh
Frans

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-04-03 08:22

> DK-hostmaster
>
> B-one har da solgt registreringen, det siger de selv:=20

Ja men det har de kun kunne fordi DK-hostmaster har ladet dem gøre
det. Hvis DK-hostmasters system fx. fortæller B-one at domænet er
ledigt kan man da ikke klandre dem for at lade en kunde registrere
det.

At de så ikke gøre noget for at rette fejlen er noget helt andet.

MArtin

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-04-03 22:01

Frans Meyer wrote:
> Der er noget som ikke stemmer i det her!

Jeg er helt enig, der er noget fishy her..

> [...]
for
> en skærpende omstændighed at de ikke retter deres DNS til, NU, således

B-one kunne VÆLGE at afhjælpe problemmet, ved eg at smide nogle korrekte
dns oplysninger på domænet, det er korrekt, og det er skammeligt de
ikke prøver at verificere historien, og rette op på det.

> Jeg står stadig opført korrekt som Registrant, Fuldmægtig og Betaler
af
> domænet - det er selve DNS'en som er ændret - altså en redelegering.

Helt enig, derfor stemmer det dårligt med historien med salget af
domænet... og i øvrigt, havde de solgt domænet til en anden kunde, så
får man en "domænet er optaget" besked tilbage..

> [...]
> foretage forretninger, drift overvågning og support af kunde
> installationer - pga. deres kapring af vore domæne - og de vil

Det burde være let at verificere du er den korrekte ejer, bla.
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=meyer.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da

som er smækfyldt med telefon/faxnumre. jeg kan kun undre mig over b-one
ikke prøver at verificere det.

> [...]
> rapporter m.m. pr. emails til vores domæne - bl.a ifm. virus angreb og
> anden sikkerheds overvågning - dette er vi i øjeblikket afskåret fra

Meget uheldigt..

> Det har medført at mindst 1 større kundes emails server er gået ned -
og
> har været offline i flere døgn.

yderst uheldigt.

Jeg kan fortælle dig, at jeg som registrator for danske domæner, kun
eeeen gang har været ramt af en fejl fra dk-hostmasters side af. Det
var et domæne som havde været på slettelisten, som IKKE var blevet
noteret betalt (men som var betalt), og derefter blev frigivet til
handel.

Dk-hostmaster trak domænet ud af hænderne på min kunde ved den
lejlighed, efter min mening, fuldt berettiget, fordi det var en fejl.
En kompensation til den uheldige kunde burde dog nok havde fulgt med
(man kan jo hurtigt få lavet visitkort eller lign..).

Dit tilfælde ligner dog ikke slet ikke mit, for her var min kunde ejer,
betaler og fuldmægtig.

Jeg vil ikke udelukke det er en fejl hos dk-hostmaster, men det kan de
kun selv fortælle dig.

Under alle omstændigheder, så skal fejlen rettes af dk-hostmaster.

Mht. det du skriver med advokater osv, så put sablen ned, og træd lidt
tilbage med det. Få udleveret de papir som nu passer af dk-hostmaster,
og eller forklaringer. VENT med at bruge penge på advokater, det er
sagt før, og kan kun gentages.

Smid ikke (flere) gode penge efter dårlige penge.

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 22-04-03 07:12

In <3ea46b65$0$687$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> Peter Larsen <mail@czar.dk> writes:

> [...]
>sagt før, og kan kun gentages.

>Smid ikke (flere) gode penge efter dårlige penge.

Jeg vil nu anbefale at indblande en advokat og evt. fogedretten for at sagen
skal blive loest hurtigt. En advokat kan maaske ogsaa skaffe en erstatning af
de ansvarlige.

/Martin

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-03 10:17

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Jeg vil nu anbefale at indblande en advokat og evt. fogedretten for at sagen
> skal blive loest hurtigt.

Sagen bliver ikke løst hurtigt af at inddrage ovennævnte
instanser. Sagen bliver løst hurtigt ved at gribe knoglen og ringe og
tale pænt og fornuftigt med DK-Hostmaster. Deres ansatte er også
mennesker.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Frans Meyer

Dato : 22-04-03 14:53

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message news:m3wuhmdh7y.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> [...]

> instanser. Sagen bliver løst hurtigt ved at gribe knoglen og ringe og
> tale pænt og fornuftigt med DK-Hostmaster. Deres ansatte er også

Yes - enig, så derfor lå der både email og fax besked klar til dem - da de mødte i morges.

Men udover min oplevelse - rejser det jo nogle bredere spørgsmål, - som fx:

Hvorfor skete det?
Kan det ske igen?
Er det rimeligt, at der ikke findes anden måde at kontakte dem på - end mellem 10 og 14 på hverdage!?
- DK-Hostmaster funktionen er jo ikke en tilfældig IS kiosk......

Tilsyneladende lover de intet specifikt drift kvalitets niveau - er det rimeligt for en sådan funktion som DK-Hostmaster varetager?

vh
Frans

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-03 15:09

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> writes:

> Hvorfor skete det?

Fordi en eller anden lavede en fejl.

Man kan f.eks. forestille sig at vedkommende midt i forløbet med at
godkende dagens 200 oprettelser (eller hvor mange der nu er) ved en
fejl får godkendt oprettelsen (og dermed flytningen) af meyer.dk.

Det kan også være mere eksotisk - måske har domænet eksisteret så
længe, at det har været med i en dataoverførsel fra et system til et
andet, hvor et eller andet flag ikke er blevet sat korrekt.

Det er ikke til at vide for os almindelige dødelige. Det er ikke
engang sikkert, at DK-Hostmaster selv ved hvorfor det skete, og man
kan forestille sig, at en fejl, der måske forekommer en gang hvert
halve år og hurtigt kan rettes ikke prioriteres særlig højt i bunken
af problemer, der bør løses (og som tager tid).

> Kan det ske igen?

Ja da. Mennesker begår fejl hele tiden.

> Er det rimeligt, at der ikke findes anden måde at kontakte dem på - end mellem 10 og 14 på hverdage!?

Ja, til den pris er det rimeligt nok.

> Tilsyneladende lover de intet specifikt drift kvalitets niveau

Det ved du ikke en skid om.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-04-03 18:22

On 22 Apr 2003 16:09:05 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Det ved du ikke en skid om.

Hvad lover de da?

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-03 19:19

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> writes:

> Hvad lover de da?

Meeeeeeeep, jeg læste lige forkert - jeg tænkte "de har ingen
driftssikkerhed" da jeg læste det, og det er jo ikke det samme.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I cannot allow in front of
The RockBear. ((^)) the king with so many arms."

Fra : Frans Meyer

Dato : 22-04-03 19:03

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message news:m3k7dmd3pa.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Det ved du ikke en skid om.

Rolig, rolig nu....

Man kunne da forstille sig at de havde nedskrevet nogle målsætninger el. lign. - men det fremgår intet sted på deres web!

En SLA af en bestemt størrelse kunne også være en mulighed.

Men emnet berøres overhovedet ikke - det er da mærkeligt....!

> Ja, til den pris er det rimeligt nok.

Kan jeg få mere for en anden pris? - Nej, ikke som de har skruet produktet sammen idag - men er det rimeligt?

Jeg ville da med glæde betale mere, for at få mere.... - Og kender jeg ingen, med et drift kritisk miljø som ikke også ville det....
Jeg tror blot ikke, det er alm. kendt hvilken sårbarhed folk faktisk er udsat for - som det er skruet sammen idag.
At man fx basalt kun kan komme i kontakt med dem - mellem 10 og 14 på hverdage...

> [...]
> godkende dagens 200 oprettelser (eller hvor mange der nu er) ved en
> fejl får godkendt oprettelsen (og dermed flytningen) af meyer.dk.

Ja - flot!

Det jeg er ude efter, er mere i retning af om der findes en nedskrevet forretningsgang / procedure for hvordan fejl opfanges og minimeres.
Nogle steder kalder man det Kvalitetssikring..... (!)

> Ja da. Mennesker begår fejl hele tiden.

Ja - men det er jo ikke problem stillingen!

Det er, om de fejl der altid vil opstå! - håndteres de optimalt, i relation til et givent niveau?

vh
Frans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-03 19:53

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev :

>Man kunne da forstille sig at de havde nedskrevet nogle m=E5ls=E6tninger =
>el. lign. - men det fremg=E5r intet sted p=E5 deres web!

Du har sat din OE til at sende med Quoted Printable, hvilket
desværre ikke er så smart, da en del newsreadere ikke forstår det
og ser dine indlæg som ovenstående.

Endvidere kan OE-brugere ikke citerere dine indlæg korrekt med >
når de svarer på dem.

De bedste indstillinger kan du se på
<http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>.

Tak.

Fra : Frans Meyer

Dato : 22-04-03 22:11

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> De bedste indstillinger kan du se på
> <http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>.

Tak - det er hermed gjort.

vh
Frans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-03 22:31

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev :

>Tak - det er hermed gjort.

Det er mig, der takker, det er lidt irriterende at se mærkelige
tegn i stedet for de danske.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-04-03 07:08

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle steder kalder man det Kvalitetssikring..... (!)

Kommer de egentlig ikke ind under den gruppe firmaer der _skal_ være
ISO-certificerede for at måtte fakturere deres kunder?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 25-04-03 08:13

On Fri, 25 Apr 2003 08:07:55 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Kommer de egentlig ikke ind under den gruppe firmaer der _skal_ være
>ISO-certificerede for at måtte fakturere deres kunder?

[DK-Hostmaster]

Under hvilken instans og certificering vil du mene de høre under?`

--
Morten!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-04-03 16:29

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:ntnhavoosducsf0kbu0rnpjbunnnfr9l0m@4ax.com...
> Under hvilken instans og certificering vil du mene de høre under?`

Telekommunikationsudbydere, og det var ikke en konstatering, det var et
spørgsmål
Jeg husker ikke hvor bredt loven er defineret

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 26-04-03 00:38

On Fri, 25 Apr 2003 17:29:06 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Telekommunikationsudbydere, og det var ikke en konstatering, det var et
>spørgsmål

Lige som mit også var et spørgsmål, fordi jeg har svært ved at se hvor
den skulle falde under.

>Jeg husker ikke hvor bredt loven er defineret

Jeg tvivler på teleområdet, jeg mener det er langt fra en teleydelse,
DK-hostmaster/DIFO har jo fået deres "ret" af forskningsministeriet.

Hvis det er en teleydelse, så må følge virksomhederne,
domæne-løsnings-hosting også være teleudbydere og skal dermed
certificeres.

--
Morten!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-04-03 09:26

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:bihjavcb4qv5pbehckh2q46395p97l10uu@4ax.com...
> Jeg tvivler på teleområdet, jeg mener det er langt fra en teleydelse,
> DK-hostmaster/DIFO har jo fået deres "ret" af forskningsministeriet.

Bekendtgørelsen til loven ligger her:
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=110805036

Det er de første par paragraffer der er interessante, men der er ikke
noget konklusivt

> Hvis det er en teleydelse, så må følge virksomhederne,
> domæne-løsnings-hosting også være teleudbydere og skal dermed
> certificeres.

Ja

Fra : Frans Meyer

Dato : 22-04-03 13:46

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> wrote in message news:3ea46b65$0$687$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> tilbage med det. Få udleveret de papir som nu passer af dk-hostmaster,
> og eller forklaringer. VENT med at bruge penge på advokater, det er

Hvor skriver jeg noget om advokater?

> Smid ikke (flere) gode penge efter dårlige penge.

Enig!

vh
Frans

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-04-03 14:08

Her Message-ID: <3ea4057a$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>

--
Morten!

Fra : Frans Meyer

Dato : 22-04-03 14:15

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> wrote in message news:gkfaavkmqtsse29m24efs61gjhpvlgp445@4ax.com...

> Her Message-ID: <3ea4057a$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>

Det er jo helt rigtigt !

vh
Frans

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-04-03 14:23

On Tue, 22 Apr 2003 15:15:23 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
wrote:

>Det er jo helt rigtigt !

Ja

Hvad sagde DK-Hostmaster?

--
Morten!

Fra : Frans Meyer

Dato : 22-04-03 14:41

"Morten Kjaer Nielsen" <nospam.13juni2002@gummiand.dk> wrote in message news:0hgaavctjb2vr4v2b0c6dga1c3aedkgg2q@4ax.com...
> On Tue, 22 Apr 2003 15:15:23 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
> wrote:

> Hvad sagde DK-Hostmaster?

Dette:

""""
Fra : Rene Joergensen

Dato : 22-04-03 14:45

Frans Meyer <frans@_pc.dk> wrote:

> Jeg har anmodet om en uddybende og fuld kortlægning af deres rolle i
> håndteringen af meyer.dk - skriftligt.

Det er meget normalt svar fra DK-Hostmaster, de mener åbenbart ikke at
man kan bruge et domæne til noget seriøst. De plejer ihvertfald at være
ret ligeglade.

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-03 15:03

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> writes:

> Det er meget normalt svar fra DK-Hostmaster, de mener åbenbart ikke at
> man kan bruge et domæne til noget seriøst. De plejer ihvertfald at være
> ret ligeglade.

Det var da imponerende så meget du kan læse ud af en simpel
undskyldning og meddelelse om fejlretning.
--
Peter B. Juul, o.-.o "At least he's out of your nose."
The RockBear. ((^)) "HAIR!"

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-04-03 15:12

In article <m3of2yd3zx.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, Peter B. Juul wrote:

> Det var da imponerende så meget du kan læse ud af en simpel
> undskyldning og meddelelse om fejlretning.

Jeg tvivler på at Rene baserer sin udtalelse på et enkelt tilfælde, så
ville ordet "plejer" næppe indgå.
Man plejer at sige at man bør måle en virksomheds kundepleje på hvordan
de håndterer ting når det først er gået galt. Hvis det er tilfældet har
dk-hostmaster dumpet i alle de tilfælde jeg har hørt om.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Vote anarchist.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-03 15:18

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

> Man plejer at sige at man bør måle en virksomheds kundepleje på hvordan
> de håndterer ting når det først er gået galt. Hvis det er tilfældet har
> dk-hostmaster dumpet i alle de tilfælde jeg har hørt om.

Jeg mener bestemt, at de har bestået i den aktuelle sag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-03 14:52

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> writes:

> Så let slipper de ikke - der er noget som halter - de oplyser at det er "fejlflyttet" - B-one ApS påstår, at det stod ledigt!

Man finder ud af om et domæne er ledigt ved at spørge DK-Hostmasters
DNS:

unipju: ~ $host -a meyer.dk ns.dk-hostmaster.dk
Trying "meyer.dk"
Using domain server:
Name: ns.dk-hostmaster.dk
Address: 193.163.102.2#53
Aliases:

;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 24947
;; flags: qr rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 2, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;meyer.dk. IN ANY

;; AUTHORITY SECTION:
meyer.dk. 86400 IN NS ns11.inet.tele.dk.
meyer.dk. 86400 IN NS ns10.inet.tele.dk.

Received 74 bytes from 193.163.102.2#53 in 197 ms

Hvis DK-Hostmaster's DNS-server ikke ved noget om domænet, så virker
domænet ikke og det er at betragte som ledigt.

Så B-One kan kalde det hvad de vil: Hvis meyer.dk virkede før de
"nuppede" det, så stod det ikke ledigt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Frans Meyer

Dato : 22-04-03 15:07

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message news:m3smsad4hz.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> [...]

> domænet ikke og det er at betragte som ledigt.
>
> Så B-One kan kalde det hvad de vil: Hvis meyer.dk virkede før de

Jeps - og det kan dokumenteres ved logs - idet vi bl.a. logger driften af egen og kunders server - udefra en server vi har stående hos "serverhosting hos UNI.C" ude ved dix'en.... - som du nok kender...

Og den laver bl.a. SMTP test via MX opslag for at tjekke tilgængelighed.....

vh
Frans

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-04-03 07:23

On 22 Apr 2003 15:51:52 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Man finder ud af om et domæne er ledigt ved at spørge DK-Hostmasters
>DNS:

Jeg ville så nok også vælge at krydstjekke med et whois opslag.

--
Morten!

Fra : Joachim

Dato : 26-04-03 00:16

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> wrote in

> Jeg står stadig opført korrekt som Registrant, Fuldmægtig og Betaler
> af domænet - det er selve DNS'en som er ændret - altså en
> redelegering.

Det burde være kriminelt og skulle straffes. Redelegeringsformularen må
være dokumentfalsk - prøv at anmeld det til politiet.
Prøv også at spørge folkeregisteret hvad proceduren for ændring af
postadresser er - måske kan man ligestille falsk omadressering af DNS med
en falsk flytteanmeldelse.
DK-Hostmaster har under alle omstændigheder IP-en på hvor redelegeringen
kommer fra.

> [...]
> at foretage forretninger, drift overvågning og support af kunde
> installationer - pga. deres kapring af vore domæne - og de vil

Jeg føler virkeligt med dig. Jeg ville blive sindsygt voldelig hvis DK-
hostmaster ikke omgående satte korrekt NS og kom med en skriftlig
redegørelse.

#

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-04-03 11:08

Joachim <joachim@mail-online.dk.stopspam> writes:

> Det burde være kriminelt og skulle straffes.

Ja, kom, alting bliver meget bedre, hvis vi indfører amerikanske
tilstande.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Karin

Dato : 26-04-03 00:02

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> wrote in news:3ea2eef4$0$129
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det er jo helt vildt, at det er muligt !!!

Ja og det er fjolserne hos DK-Hostmaster der ikke vil sikre mod dette. Jeg
har klager til dem over dette for mere end 2 år siden, og de er bedøvende
ligeglade. Per skulle spides på en Kølle

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-04-03 12:40

On Mon, 21 Apr 2003 08:14:08 +0200, "fm" <fm@1h.dk> wrote:

>Måske skulle du sende en e-mail til it-kriminalitet@politi.dk

Hvorfor?

Det er forløbige ingen indikationer på at det er foretaget noget
kriminelt.

Er du rar at læse http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Morten!

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-04-03 10:53

Frans Meyer wrote:

> Hej!
>
> Lige hjemkommet fra påske ferie og ser at vores domæne er blevet flytte
> til en anden NS ! Dvs. at alt post fra d. 16/4 - og indtil videre er
> blevet sendt til:

Ring til DK-HOSTMASTER tirsdag morgen. forklar dem det, og bed om at fax'e
den underskift de har fået. bed dem om at ophæve redelegeringen, da de ikke
har din underskift på det..

EVT. snak med din korrekte NS mand, han/hun er zonekontakt hos
dk-hostmaster, og kan MÅSKE hjælpe eller ringe for dig.

jeg vil GÆTTE på at enten driver en gæk med dig, eller også er der en
clueless person som synes det var et godt navn og har så "købt" det hos
b-one (uden at ane hvad en redelegering er). ELLER at der er tale om en
slåfejl eg mejer.dk eller lign..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Frans Meyer

Dato : 21-04-03 15:50

> Ring til DK-HOSTMASTER tirsdag morgen. forklar dem det, og bed om at fax'e
> den underskift de har fået. bed dem om at ophæve redelegeringen, da de ikke
> har din underskift på det..

Ja - det vil jeg, også, gøre.

> EVT. snak med din korrekte NS mand, han/hun er zonekontakt hos
> dk-hostmaster, og kan MÅSKE hjælpe eller ringe for dig.

Har emailet til hostmaster hos TDC, endnu intet hørt.

> [...]
> clueless person som synes det var et godt navn og har så "købt" det hos
> b-one (uden at ane hvad en redelegering er). ELLER at der er tale om en

I alle tilfælde vil jeg kontakte vores Advokat med henblik på, at rejse krav om erstatning.

vh
Frans

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 22-04-03 19:29

>I alle tilfælde vil jeg kontakte vores Advokat med henblik på, at rejse
krav om erstatning.

For at kunne få erstatning, skal du kunne dokumentere et tab. Det er ganske
grundlæggende i alle erstatningssager.
Det er sjældent let at opgøre et konkret tab i den slags sager

Fra : Frans Meyer

Dato : 22-04-03 23:10

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message

> For at kunne få erstatning, skal du kunne dokumentere et tab. Det er
ganske
> grundlæggende i alle erstatningssager.

Enig.

> Det er sjældent let at opgøre et konkret tab i den slags sager

Men ikke umuligt....

vh
Frans

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 27-04-03 22:32

On Sun, 20 Apr 2003 19:28:57 +0200, "Frans Meyer" <frans@_pc.dk>
wrote:

Hejsa.

Nu er det godt nok noget sent jeg læser din tråd, men vil alligevel
lige sparke en kommentar ind.

>Hvordan kan det lade sig gøre uden vores godkendelse, at en fremmede kapre vores post m.m. !?!

Mit gæt er, at det simpelthen er gået galt ved at en B-One kunde har
bestilt en flytning af dit domæne i forventning om at det var en
nyoprettelse.

Proceduren for redelegering (flytning) af dk-domæner er, at man sender
en e-mail med anmodning om flytning til en given nameserver - derefter
skal der faxes en underskrevet redelegeringsformular til
DK-Hostmaster.

Når DK-Hostmaster modtager underskriften, krydstjekker de med whois,
at det er den korrekte ejer, før redelegeringen bliver godkendt. Dette
punkt er de normalt /meget/ pernitne med - formularen skal være 100%
korrekt udfyldt i forhold til det registrerede ejerskab.

Her vil jeg formode at en DK-Hostmaster medarbejder enten har "set
forkert", eller simpelthen ved en fejl er kommet til at godkende
redelegeringen, selvom den skulle være afvist.

I din situation ville jeg bede om en kopi af den indsendte underskrift
- her vil du kunne se, om der har været tale om en
ibrugtagningsformular (nyoprettelse) eller en redelegeringsformular.
Hvis det sidste er tilfældet, har jeg som sagt givet mit bud på en
forklaring; hvis det første er tilfældet, har du været udsat for en
meget uheldig fejl jeg heldigvis aldrig har set andre opleve.

Lad endelig høre, om der var tale om det ene eller det andet.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen