"..hvad vi i branchen kalder [kachiing] pe~
Fra : -V-

Dato : 17-04-03 01:18

Sad lige og så et par videoer med Queen og Van Halen.

Udover at d'herrer May og Eddie er gudsbenådede guitarister, som til
stadighed får mit blod til at rulle raskere i årerne, så har de to bands
også en anden ting til fælles:
de havde begge to helt uforligneligt karismatiske forgrundsfigurer i Freddie
Mercury og Diamond Dave.

Hvor er den type henne i dag?!
Jeg kan næsten kun komme i tanke om Bono, Robbie Williams og Bruce
Dickenson, som har samme scenepersonlighed.
Det kommer hverken Søren Huss, Andrea Corr; George Michael eller Karen
Carpenter i nærheden af af have.

-V-

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-04-03 08:16

In dk.kultur.musik, -V- wrote:

> Det kommer hverken Søren Huss, Andrea Corr; George Michael eller
> Karen Carpenter i nærheden af af have.

Hmm, er det en AJC-fælde?

--
Lars Stokholm

"I think quotes are very dangerous things" - Kate Bush

Fra : Peter G

Dato : 17-04-03 09:31

-V- <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> de havde begge to helt uforligneligt karismatiske forgrundsfigurer i
> Freddie Mercury og Diamond Dave.
>
> Hvor er den type henne i dag?!

Yngvie "Fooking Fjøry" Malmsteen er mit nye idol

Prince (Når der ikke går religion i ham)
Greg Dulli (Afghan Whigs)
Johnny Cash
Axl W. Rose (Enhver forsanger der kan holde en fem minutter lang takketale
om sin husholderske uden at publikum splitter scenen, har karisma)
Hawksley Workman
Steffen Brandt
Allan Olsen

> Det kommer hverken Søren Huss, Andrea Corr; George Michael eller Karen
> Carpenter i nærheden af af have.

Det er bare ondt, det der.
Hvordan ville du have det med "Ozzy er en syrehugget bovlam krikke uden en
tone i livet"? Hvilket skabsbøsseband vælger et navn der lyder som et
kvindesmykke (Opeth)? Hvorledes kan en forsanger der render rundt i spandex
karakeriseres som karismatisk fremfor smagløs (Bruce D.).

--
Regards, Peter. Email address (as is) works.
"And your point is?"

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 17-04-03 13:02

Peter G wrote:

>Hawksley Workman

Hørt!

--
Jacob

I think the mistake a lot of us make is thinking the state-appointed
shrink is our friend.

Fra : Peter G

Dato : 01-05-03 18:19

Jacob Skaaning skrev:

> Hørt!

Hvor det skal nævnes at en halvsnalret, men ellers pålidelig, fugl lige har
snøvlet i mit øre at omtalte herre skulle dukke på på Roskilde Festivalen.
Så nu har jeg endnu et incitament til at overveje at tage derned.

Nogen der ved hvordan det står til med billetsalget?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 02-05-03 10:38

Peter G wrote:

> [...]
> overveje at tage derned.
>
> Nogen der ved hvordan det står til med billetsalget?

Og jeg som havde overvejet at droppe det! Nu MÅ der jo derhen.

Fra hans egen side:
Saturday, June 28, 2003 Roskilde , Denmark Roskilde Festival, specific
dates and times TBA

Og fra Roskilde Festival's hjemmeside:

Hawksley Workman & the Wolves (CAN) (& the Wolves?)

Inderlig og manisk, afdæmpet og bombastisk
Skal man tro ham selv - og det skal man ikke - voksede Hawksley Workman op
på landet et sted i Canada. Her svævede han i luften med skjorteknappen
fæstnet til en drage og skar is til familiens fryser fra en nærliggende sø.
Et eller andet sted undervejs lærte han at spille på et væld af instrumenter
og at skrive fantastiske popsange. På det nyeste album The Delicious Wolves
er han skiftevis inderlig og manisk, afdæmpet og bombastisk, men altid med
en fængslende tilstedeværelse. Ifølge rapporterne udenlands fra gælder dette
i dén grad også i koncertsammenhæng.

EBP/Universal

--
Jacob

Ambition is like a frog sitting on a Venus Flytrap. The flytrap can
bite and bite, but it won't bother the frog because it only has little
tiny plant teeth. But some other stuff could happen and it could be
like ambition.

Fra : Peter G

Dato : 02-05-03 12:19

Jacob Skaaning skrev:

> Og jeg som havde overvejet at droppe det! Nu MÅ der jo derhen.

Jeg overvejer det kraftigt, men skal lige have et par ting på plads før jeg
kan bestemme mig. Hvis positivt, må vi drikke dus i mangefarvede drinks med
ham efter koncerten

> Og fra Roskilde Festival's hjemmeside:
>
> Hawksley Workman & the Wolves (CAN) (& the Wolves?)

Ulv, Lupus Lupus SVJH. Slå dem op i en biologibog eller ring til Zoo ;oP

Mon ikke det er Mr. Lonely og nogle andre taskenspillere. Han har tidligere
haft et backing band. Spørg evt på Hawksleyssoupkitchen.

Fra : -V-

Dato : 18-04-03 15:49

"Peter G" <PeterNOSPAMPedal@gmx.net> skrev

> Yngvie "Fooking Fjøry" Malmsteen er mit nye idol

Klart! Uforligneligt morsomt klip. Kors, mand....

> [...]
> Axl W. Rose (Enhver forsanger der kan holde en fem minutter lang takketale
> om sin husholderske uden at publikum splitter scenen, har karisma)

Ja, jo. Prince, The Man in Black og Axl kan jeg forstå at du nævner, men
Greg Dulli og Hawksleys opførsel er jeg ikke bekendt med. Især sidstnævnte
er lidt opmærksomhed værd, hører jeg?

> Steffen Brandt
> Allan Olsen

OK, nu er vi ovre i 'Niels Hausgaard'-typen af entertainere. Du vil ikke
seriøst sammenligne Freddie M og Niels H.?

> Det er bare ondt, det der.

Hook, bait and sinker...
Trolling, trolling...

> [...]
spandex
> karakeriseres som karismatisk fremfor smagløs (Bruce D.).

Young man, stop it right there!!!
Ozzy har skam en tone i livet (men også kun én...), Bruce Dickenson er da en
af de eneste som med stolthed kan bære sort spandex og nitteambånd og dit
sidste postulat vil jeg først svare på, når mit blodtryk er normalt......
grrrrrrrrrrr.

-V-

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 18-04-03 16:25

-V- wrote:

> Især sidstnævnte er lidt opmærksomhed værd, hører jeg?

Det kan du bande på! Han er intet mindre end genial.

--
Jacob

Just because swans mate for life, I don't think its that big a deal.
First of all, if you're a swan, you're probably not going to find a
swan that looks much better than the one you've got, so why not mate
for life?

Fra : Peter G

Dato : 20-04-03 18:11

Jacob Skaaning skrev:

> Det kan du bande på! Han er intet mindre end genial.

Mind mig om engang at drikke dig hønefuld i Banana Daiquiris og slæbe dig
med på Sam's Bar, så du kan give en a capella version af "Sad House Daddy".
Jeg skal nok medbringe to kosteskafter .

Fra : Peter G

Dato : 20-04-03 18:11

-V- skrev:

> Ja, jo. Prince, The Man in Black og Axl kan jeg forstå at du nævner,
> men Greg Dulli og Hawksleys opførsel er jeg ikke bekendt med. Især
> sidstnævnte er lidt opmærksomhed værd, hører jeg?

Greg Dulli har en utrolig stor scenepersonlighed, som Robbie Williams har
en snert af. Den der skævt-smil-bad-boy attitude, bare lidt mere rå,
intelligent, subtil og moden! Jeg tør vædde på at den mand har scoret flere
(og bedre) groupies end Axl, Robbie, Tommy Lee og Diamond Dave tilsammen.
Og man kan, som hankøn, ikke engang gøre andet end at misunde ham fordi han
er så gennemført. Den mand kan charmere Dronningen ud af kjolen og
Elefantordenen midt på Kultorvet hvis det skulle være.

Du har Opeth, jeg har Afghan Whigs.

Hawksley Workman; jeg tror man skulle have været til hans koncert på Rust i
november for at fatte omfanget af mandes scenepersonlighed. Det var en
meget intim koncert og han havde alle i sin hule hånd. Desuden er han
fantastisk musikalsk og en god selviscenesætter.
Hans musik er meget smagfuldt musical/glam/vaudeville/cabaret-inspireret.
Men på en meget oprigtig måde. Jeg vil egentlig bedst kunne sammenligne ham
med Rufus Wainwright og Jeff Buckley tilsat en dosis Tom Waits.

Jacob Skaaning kan sikkert uddybe bedre og ellers kan du evt. google hans
referat af koncerten frem.
Dog kan jeg, fra hans seneste indlæg, se at han har fået religion hvad
angår HW så du skal nok tage hans meninger med et gran salt.

> OK, nu er vi ovre i 'Niels Hausgaard'-typen af entertainere. Du vil
> ikke seriøst sammenligne Freddie M og Niels H.?

Ikke direkte. De er mere i "lun, tør og intim humor som jeg kan lide"-
scenepersonlighed typen. Men de har det i store mængder.

Prøv evt. at lån Allan Olsens "Solo 1" og hør hans fortællinger om "hende
på TV-Nord med de store stirrende øjne", "Ægina/Vagina" m.m. Den mand har
humor og personlighed så det når helt hed i enden af salen.

> Young man, stop it right there!!!

Pah, det er bare dig der har for mange hellige køer

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 20:07

Peter G wrote:
> Greg Dulli har en utrolig stor scenepersonlighed

OK, Peter, du har solgt ham godt. Jeg stifter hurtigst muligt bekendtskab
med Afghan Whigs.

> Du har Opeth, jeg har Afghan Whigs.

Jep, men ha! Nu har jeg smidt alle de gamle affærer (Maiden, Van Halen,
Dream Theater, Megadeth, Sepultura etc) på porten. Udover min nuværende
faste kæreste (Opeth) har jeg takket være Steinbjørn, Kent og Jackie fået
mig en ny lille slavetøs (Cradle of Filth), og det er bare wældi'!!

> Hawksley Workman;

Ham sælger du endnu bedre. Er du sikker på at du har valgt den rigtige
branche?

> Jacob Skaaning kan sikkert uddybe bedre og ellers kan du evt. google
> hans referat af koncerten frem.

Jeg kan godt huske Jacobs betingelsesløse kærlighedserklæring til Hawksley.
Lader I os vide, hvornår han kommer næste gang? Jeg kan se af hans hp, at
det ikke sker foreløbigt, men I tjekker det sikkert mere regelmæssigt end
mig selv.

> Pah, det er bare dig der har for mange hellige køer

Hehe, de er sgu snart udryddet pga din og andres totale mangel på respekt.

-V-

Fra : AJC

Dato : 20-04-03 20:15

Nice try -V-

Fra : Peter G

Dato : 20-04-03 21:26

> OK, Peter, du har solgt ham godt. Jeg stifter hurtigst muligt
> bekendtskab med Afghan Whigs.

Eh, jeg er lidt tvivlsom. Dig, mig og fælles musiksmag, du ved
Men du skal da være hjertelig velkommen til at undersøge dem nærmere og så
vil jeg da anbefale albummet "1965" og/eller "Gentlemen".
Allmusicguide dem evt. lidt først, så du ved nogenlunde hvad du går ind
til.

> [...]
> nuværende faste kæreste (Opeth) har jeg takket være Steinbjørn, Kent
> og Jackie fået mig en ny lille slavetøs (Cradle of Filth), og det er

HAHAHA. Jeg tror du er den første jeg nogensinde har hørt omtale et band
som sin slavetøs.
Hmmm, hvornår kommer Rockbitch mon til DK?
"Så er der DKM koncerttur, drenge"

> Ham sælger du endnu bedre. Er du sikker på at du har valgt den rigtige
> branche?

Gigolo? Ja da!

> [...]
> Hawksley. Lader I os vide, hvornår han kommer næste gang? Jeg kan se
> af hans hp, at det ikke sker foreløbigt, men I tjekker det sikkert

Han er canadier og ikke så kendt endda, så jeg tror du skal regne med et
godt stykke tid før han kommer forbi igen. Mon ikke enten Jakob og/eller
jeg nok skal sige til hvis det sker?

> Hehe, de er sgu snart udryddet pga din og andres totale mangel på
> respekt.

Du skulle have hørt visse beboere på mit tidligere kollegiekøkken, når jeg
gik i selvsving over AW. Respektløse bæster.

Det kan jo være at jeg bliver konverteret. Du har gjort mig nysgerrig nok
til at jeg nu bliver nød til at reservere et par af deres albums.
Hviket/hvilke albums bør jeg starte med og hvorfor?

Fra : -V-

Dato : 20-04-03 22:06

Peter G wrote:

> Eh, jeg er lidt tvivlsom. Dig, mig og fælles musiksmag, du ved

Det er vel ikke løgn at sige at der er en begrænset fællesmængde, og en
uhyggeligt stor foreningsmængde?

Geek-O-Meter
|----------------------------><----------------|
Playboy CERN, here I
come!

> HAHAHA. Jeg tror du er den første jeg nogensinde har hørt omtale et
> band som sin slavetøs.
> Hmmm, hvornår kommer Rockbitch mon til DK?
> "Så er der DKM koncerttur, drenge"

Øhh, tak - men nej tak. Er det ikke nogle lidt forsuttede bolcher?
Mit livs lys, Hende-Dersens (tm), giver mig nok heller ikke lov...

> Det kan jo være at jeg bliver konverteret. Du har gjort mig nysgerrig
> nok til at jeg nu bliver nød til at reservere et par af deres albums.
> Hviket/hvilke albums bør jeg starte med og hvorfor?

OK, dér tabte du mig så?
Snakker vi stadig om Opeth eller Cradle of Filth?
Opeth er jeg stærk i, men CoF må du hellere bede en anden om at delagtiggøre
dig i. Vi er først ved at lære hinanden at kende, men det indbyrdes begær er
stort.

Hvilket minder mig om, at jeg hellere må lave en anmeldelse af Opeths
'Damnation' her i gruppen. Hm, mañana.

-V-

Fra : Peter G

Dato : 21-04-03 15:26

-V- skrev:

> Det er vel ikke løgn at sige at der er en begrænset fællesmængde, og
> en uhyggeligt stor foreningsmængde?

Hvor poetisk korrekt.

> Øhh, tak - men nej tak. Er det ikke nogle lidt forsuttede bolcher?

Sig mig, er du kræsen...

> Mit livs lys, Hende-Dersens (tm), giver mig nok heller ikke lov...

...og under tøflen? Heldige asen.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-04-03 15:11

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev:

> [...]
> bands også en anden ting til fælles:
> de havde begge to helt uforligneligt karismatiske forgrundsfigurer i

Eller Gene og Paul fra Kiss.

Jeg tror, det handler om den politiske korrekheds forskrækkelse, der hersker
alt for meget.

Du skal ha' stået på en scene i ti år før du kan råbe "pik" og blive taget
alvorligt. Når du har ti plus år på bagen er du tilstrækkelig ligeglad med,
hvad folk tænker til at folk rent faktisk lytter.

--
Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 19-04-03 10:07

"-V-"

> Hvor er den type henne i dag?!