rabat boller
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 19-04-03 07:36

Hejsa

Nuved jeg ikke om i så rabatten for nogle uger siden hvor der blev bagt
boller. Dem skulle i prøve. de smager utrolig godt og er nemme at lave. Ok,
man får lidt beskidte fngre, men det går nok med lidt mel. Det klarer det
værste.

Prøv opskriften.

mvh Cindie

Fra : Maria F

Dato : 19-04-03 09:22

Jammen så kom da med opskriften så vi kan prøve dem

Med venlig hilsen

Maria

Fra : Kitti Egevang

Dato : 19-04-03 09:33

Hejsa.

Ja jeg vil også meget gerne have opskriften....
På forhånd tak.

Hilsen Kitti.

Fra : Kim

Dato : 19-04-03 16:53

Rabatten Morgenboller
Ca. 10 stk

12,5 g gær
2 tsk sukker
2 tsk salt
5 dl koldt vand

Bland ingredienserne i en stor skål til gæren opløses

Tilsæt 10 dl hvedemel lidt efter lidt og ælt dejen med en grydeske (dejen er
meget klistret)

Dækkes med vitawrap (tæt) + et viskestykke og sættes i køleskabet natten
over

Spred lidt mel ud på bordet og hæld dejen ud. Rul en kraftig "pølse" - skær
ti stykker af og form bollerne. Bages 15 - 20 minutter ved 220 på bagepapir

Sakset ind af Kim

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 19-04-03 18:08

Hejsa Kim

Så kom du mig i forkøbet, men tak fordi du lagde den ind for mig.

mvh Cindie

P.S. Bollerne smager ikke nær så godt når man erstatter noget af vandet med
jougurt.