Bombed lokum
Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 00:12

Bombed lokum

I min spejdertid kaldte vi millionbøf ved dette navn. Nu bruges udtrykket om
diarre-udbrud der netop havde fået en Slagelse-kasserne til at sende 600
rekrutter hjem (Ekstrabladet 22 februar 2002) og husarerne gik i "fast
rutefart til og fra toiletterne og forvandler dem til bombede lokummer. "

Sygdommen kaldtes "Roskilde-syge" og var engang knyttet til mad-fordærvelse
i august - men lægerne har ikke styr på noget, og folk gejler hinanden op
til pjækkesyge, og sikrer sig let den nødvendige dokumentation. Godt at USA
har vundet Irak-krigen for os, og dansk forsvar kun skal rydde op

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : kautaq

Dato : 18-04-03 02:53

Bo Warming wrote:

> [...]

> til pjækkesyge, og sikrer sig let den nødvendige dokumentation. Godt at USA
> har vundet Irak-krigen for os, og dansk forsvar kun skal rydde op

Bo for helvede. Du ved jo godt at det er en provokation.
Hvorfor skal du x-poste det der? På det seneste er du
begyndt at deltage mere og mere i debatten, og det synes
jeg er rart, men de der højreorienterede slogans fra
70'erne hører ikke hjemme i dk.kultur.mad+drikke.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 01:24

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

USA

> Bo for helvede. Du ved jo godt at det er en provokation.
> Hvorfor skal du x-poste det der? På det seneste er du
> begyndt at deltage mere og mere i debatten, og det synes

Dengang man censurerede mig ud ved at lyve "spam og OT og racisme" til
udbydere, måte jeg hacke mig ind og så var det svært at pingponge hurtigt
ind i debatterne

Det er tilladt at bruge sit eget hoved og blæse på netbetjentenes
uintelligente x-post aversion som er vag vejledning og ingen guddommelig
lov.
Trådstarter der næppe vil afføde lange tråde kan man trygt xposte til
grupper, hvori det er lige relevant.

Hvis der er tungtvejende grunde imod, så er det på tide at nogen formulerer
disse grunde.

Hvis en lang tråd fylder op og har drejet sig væk fra trådstart og
efterhånden kun er relevant i een gruppe, så er det let at afbryde x-post.

Der står ikke med flammeskrift på min skærm "ADLYD VANETÆNKNING -
traditioner er hellige"

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 18-04-03 01:59

Bombet lokum.

Ikke bombed lokum.

Klap nu bare i, med alt det vrøvl du lukker ud, der kan umuligt være nogen
der er interesserede i at vide hvad du kalder millionbøf og at der i
relation til dét er noget om en kasserne, hvor folk har skullet skide i
flæng.. *lol*...

hc

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 18-04-03 02:06

Kaserne, ikke kasserne (=(

hc

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-03 02:34

"Hans Chr. Vang" <arno@duksedrengen.dk> skrev i en meddelelse

> Kaserne, ikke kasserne (=(
> hc

Og "har skullet"

Claus

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 12:42

"Hans Chr. Vang" <arno@duksedrengen.dk> wrote in message
> Bombet lokum.
>
> Ikke bombed lokum.

Og slåfejl der ikke er meningsforstyrrende, vælger du at sende til
dk.admin.netmisbrug - du nedgør altså netmisbrug til at handle om de mest
latterlige bagateller.
Prøv om du kan overbevise de selvfhøjtidelige netbetjente om din - ret
fornuftige - sarkastiske pointe , der er rettet mod alt hvad de står for.

> [...]
> der er interesserede i at vide hvad du kalder millionbøf og at der i
> relation til dét er noget om en kasserne, hvor folk har skullet skide i

Millionbøf er alm betegnelse for biksemad, millionbøf og andre retter der
udseendemæssigt kan karikeres som væltet eller bombet lokum. Syns du jeg
yderligere skulle have postet til dk.kultur.sprog?

Indlæggets substans om diarre (der ofte påstås af afhænge af madhygiejne) må
du give mig ret i , er superrelevant i de ng, hvortil det er sendt.
Havde jeg sendt til dk.sport, havde det været OT - men Danmark er et frit
land og da du ikke påpeger hvor det snarere burde have været sendt, så
støtter du tolerancen om at spam er kun mailbombning og massereklamer.

Men du er måske en af dem der har problemer med "borgerlig pli" og synes at
dine kvababelser skal gå ud over andre?

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 18-04-03 20:48

"Hans Chr. Vang" skrev i en meddelelse
> [...]
> der er interesserede i at vide hvad du kalder millionbøf og at der i
> relation til dét er noget om en kasserne, hvor folk har skullet skide i

... i kasserne ? ? ?

Fra : kautaq

Dato : 18-04-03 04:33

Bo Warming wrote:

> Dengang man censurerede mig ud ved at lyve "spam og OT og racisme" til
> udbydere, måte jeg hacke mig ind og så var det svært at pingponge hurtigt
> ind i debatterne

Det må du selv rode med, det har intet med mad at gøre.
Og nu x-poster du igen, kan du da ikke forstå at det er en
provokation og at mange frabeder sig disse indlæg i d.k.m+d?

Har du fået noget godt at spise til aften?

> Det er tilladt at bruge sit eget hoved og blæse på netbetjentenes
> uintelligente x-post aversion som er vag vejledning og ingen guddommelig
> lov.

Det guddommelige står du selv inde for, her udveksler man ideer
og opskrifter på mad og drikke.

> Trådstarter der næppe vil afføde lange tråde kan man trygt xposte til
> grupper, hvori det er lige relevant.

Langt de fleste x-posts er unødvendige og ovenstående indlæg fra
dig er ikke relevant for en madgruppe. Jeg ved at du ikke er dum,
og derfor betragter jeg dit indlæg som en provokation.

> Hvis der er tungtvejende grunde imod, så er det på tide at nogen formulerer
> disse grunde.

Det er der, og det ved du godt! Endnu en provokation fra din side.

> Hvis en lang tråd fylder op og har drejet sig væk fra trådstart og
> efterhånden kun er relevant i een gruppe, så er det let at afbryde x-post.

Det kommer ikke sagen ved. Du provokere med din sammenblanding af
politik/Irak og opkastning.

> Der står ikke med flammeskrift på min skærm "ADLYD VANETÆNKNING -
> traditioner er hellige"

Hvis du får besøg af en god ven og han vader ind med mudder på
støvlerne, synes du så at det er helt vildt fedt?

Har du fået noget godt at spise til aften? Hvilken rødvin vil
du anbefale til spagetti med kødsovs? Hvordan laver du forloren
hare? Hvor finder man de bedste og billigste hvidløg? Bruger du
tørret basilikum på dine spejlæg? Hvordan laver man humus?

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 13:05

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

Ø Har du fået noget godt at spise til aften?

Ø Tak for din interesse. Du mener altså at jeg kan give dig gode ideer.

Ø Jeg køber helt tynde kæmpestore pitabrød fra et indvandrerbageri i
omegnen der forsyner etniske butikker her på Nørrebrogade, og jeg smurte
hakket ox i tyndt lag og lidt agurkesalat og tyttebærmarmelade

Ø Og rullede sammen til kosteskaftstyk , hård pandekagestang og 5 min i
mikrobølgeovnen - fremragende saftigt .

Ø Igår brugte jeg strudsekød og jalapenos i pitapandekagerullen

Ø - David Letterman havde lige nævnt "fisk i jalapenos sovs". Det var
også godt, men struds er ikke så godt som kalkun, der ikke er så godt som
kylling, syns jeg - bedste fugle er due, and og gås.

Ø > og derfor betragter jeg dit indlæg som en provokation.

Ø Tak for komplimenten. Livet er for kort til kedsomhed.

> Det er der, og det ved du godt! Endnu en provokation fra din side.

Ø Jeg kender ikke gode grunde. Din smiger er for tyk, men tak.

> [...]
> støvlerne, synes du så at det er helt vildt fedt?
>
> Har du fået noget godt at spise til aften?

Ø Jeg har svaret på dit forhåbentlig ærligt mente spørgsmål

Ø Hvilken rødvin vil
> du anbefale til spagetti med kødsovs?

Ø Er alt ikke OK - snobberi burde være af livet pr Kejserens Ny Klær
fablen.

Ø Hvordan laver du forloren
> hare?

Ø Aldrig Gammeldags slagterbutikker med røget spæk findes ikke. Og
enebær-krydderi kan man bruge til let moderne hurtig madlavning, fx svøbt i
pitabrød så man ikke behøver kniv og gaffel.

Ø Hvor finder man de bedste og billigste hvidløg?

Problemet er at de tørrer - alle er lige gode.

Ø Bruger du
> tørret basilikum på dine spejlæg?

Ø Basilikumsmag er mest intens fra Pesta på små glas som Fakta har

Men de skal stå i køleskab når åbnet - mugner let.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 18-04-03 17:03

Bo, du har alt for meget fritid

Vh
Padmé Amidala

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 17:29

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in message
> Bo, du har alt for meget fritid

Da jeg var 15 lærte min far mig blindskrift, så jeg skriver så hurtigt som
jeg snakker

Måske jeg bruger mindre tid på usenet end dig.

Hvis jeg brugte mere - ville det være et problem at vi ikke alle er ens og
skriver lige meget?

Du mener at "man skal ikke tro man er noget" og at "beskedenhed er en dyd".
Jeg og Nietzsche mener at holden sig tilbage er der intet fint ved -
tværtimod. Måske det får andre frem, og de kommer til at skrive
interessantere end mig - jo mere læseværdigt at vælge imellem, jo bedre.

The more you let yourself go, the less others let you go.Friedrich Nietzsche

Few things are harder to put up with than the annoyance of a good example.
Mark Twain

Beskedenhed er kunsten at se ydmyg ud, når man fortæller folk, hvor dygtig
man er. Lee Jackson

Høflighed er ofte kendetegnet på en kejtet beskedenhed. Nietzsche

Good breeding consists in concealing how much we think of ourselves and how
little we think of other persons. Mark Twain

He who does not think too much of himself, is much more esteemed than he
imagines.Goethe

Hver gang man udretter noget, skaffer man sig en fjende. Man skal forblive
middelmådig for at være populær. -Oscar Wilde

Høflighed er ofte kendetegnet på en kejtet beskedenhed. Nietzsche

Modesty died when clothes were born.Mark Twain

Ved beskedenhed udslettes nogle af de bedste intellekter. Nietzsche

What does one repent most? One's modesty. Nietzsche

Womens modesty generally increases with their beauty. Nietzsche

sb Beskedenhed og ærgerrighed finder man aldrig sammen. Beskedenhed er
sjælens ligegyldighed og bekvemmelighed, ærgerrigheden derimod er virksomhed
og glødende iver. La Rochefoucauld

Fra : Padmé Amidala

Dato : 18-04-03 17:34

"> Du mener at "man skal ikke tro man er noget" og at "beskedenhed er en
dyd".

Overhovedet ikke.
Jeg nyder dine interessante indlæg... De gør gruppen lidt skæggere...

Vh
Padmé Amidala

Fra : Invader Zim

Dato : 19-04-03 10:34

> [...]
> interessantere end mig - jo mere læseværdigt at vælge imellem, jo bedre.
>
> The more you let yourself go, the less others let you go.Friedrich

selv om jeg nu er invandrer osv. og mine forældre er.. du ved.. muslimer, er
du stadig min mad-helt :)
hehe
og Nietzsches Thus Spake Zarathustra og Beyond Good and Evil er nogle af de
fedeste bøger jeg nogensinde har læst.

men nu kan det vist heller ikke blive mere OT. :P

jeg vil bare også lige bekræfte at den der med at mørne kød med citronsyre
holder 100%, jeg prøvede det efter at have læst dit indlæg om det, og det
holder fint indtil videre... og det smager sgu godt!

-Invader Zim

Fra : Bo Warming

Dato : 19-04-03 21:20

"Invader Zim" <hahanoyoudont@death.poo> wrote in message

> jeg vil bare også lige bekræfte at den der med at mørne kød med citronsyre
> holder 100%, jeg prøvede det efter at have læst dit indlæg om det, og det
> holder fint indtil videre... og det smager sgu godt!

Egentlig kødmørning kræver enzym - pepsin udskiller vi alle i tarmen og fra
planter kan fås noget tilsvarende, der bl.a. opløser bindevæv(dog ikke
egentlige sener) så kort stegetid er nok.

Citronsyre handler mest om at undgå "vækst" altså bakterier og svampe, som
mange har fobi imod og som kan se lidt grimme ud og i sjældne tilfælde smage
grimt eller gøre syg.Dosering ca som salt - eller det dobbelte.

I Afghanistan lærte min tjener mig at få lammekød til ikke at smage af uld
ved at lægge kødet i youghurt (og chili+lkoriander) tre dage - der dannes
mælkesyre som virker som citronsyre, men smager mindre frisk. Shish-Kebab
hed det, når det på gaderestauranterne grilledes på pind over trækul-ild.
Kebab er vist noget helt andet her, ikke?

"Mad-helt" - smigrende - jeg bor tredie sidevej til Jagtvej/Asskirkegaard
fra Nørrebro Runddel, Bjelkes alle 46, hvis du eller anere skulle lægge
vejen omkring , med eller uden råstoffer til måltid.
Bo Warming 35861000

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-04-03 21:34

"Bo Warming" skrev i en meddelelse
> "Padmé Amidala" wrote in message

> Høflighed er ofte kendetegnet på en kejtet beskedenhed.

Nietzsche

Hmm - skal den ikke siges lige omvendt?
"Kejtet beskedenhed er ofte tegn på medfødt høflighed" ?

> Hver gang man udretter noget, skaffer man sig en fjende. >

Av for dén da ! ! !

> Modesty died when clothes were born.Mark Twain

Hvad så med Modesty Blaze?

Fnis

Fra : Bo Warming

Dato : 21-04-03 22:39

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> wrote in message

> Nietzsche
>

> Hmm - skal den ikke siges lige omvendt?
> "Kejtet beskedenhed er ofte tegn på medfødt høflighed" ?

Den tyske digterfilosof valgte altså det jeg citerer ham for. Men dit
forslag giver da også mening.

> Av for dén da ! ! !

Det tænkes vel mest på noget produktivt, som gør folk misundelige. At
onanere hemmeligt får man ikke fjender af.

> Hvad så med Modesty Blaze?

Hun berejste vist the Wild West omkring år 1900 ligesom Mark Twain, men jeg
husker ikke hvad hun står for.

HERE LIDT UDDYBNING OM MINE TO YNDLINGS-AFORISMEMAGERE
en alvorlig tysker og en vittig brite, der begge døde år 1900, og som var
soulmates/paraleltænkere mht moral-relativisme
og udvikling af eksistentialismen

Begge gjorde oprør mod statens moraliseren.

Her er nogle citater sammenstillet parvis - de to nytænkere tænkte meget
parallelt:

AKTIVITET I have always been of opinion that hard work is simply the refuge
of people who have nothing whatever to do Oscar Wilde "Work- that is,
severe toil from morning to night - serves as the best police. It
effectively hinders the development of reason, greed and the desire for
independence.Nietzsche

KONVERSATION Ultimately the bond of all companionship whether in marrage
or in friendship, is conversation. Oscar Wilde "When marrying, one should
ask oneself this question: Do you belive that you will be able to converse
well with this woman into your old age?Nietzsche

SELVGLÆDE Den, der ikke elsker sig selv, elsker ikke godt, og den, der ikke
hader sig selv, hader ikke godt. Oscar Wilde "Man bør frygte et menneske,
der hader sig selv. For vi bliver let offer for hans vrede og hævn. Lad os
friste ham til at elske sig selv. Nietzsche

PLIGT Duty: most barren of all bonds between man and man.Oscar Wilde
"Intet ødelægger et menneske så meget som at skulle tænke og føle uden indre
nødvendighed - uden glæde - som en automatisering af pligt. Nietzsche

ENSOMHED Andre mennesker er ganske forfærdelige. Det eneste udholdelige
selskab er en selv.Oscar Wilde "I ensomhed æder man sig selv op, i samvær
ædes man op af andre. Nietzsche

FJENDEBILLEDER En mand kan ikke være forsigtig nok i valget af sine
uvenner. Oscar Wilde "Der er også jalousi i had: vi ønsker at have vor
fjende for os selv.Friedrich Nietzsche

HEMMELIGHED Is insincerity such a terrible thing? I think not. It is merely
a method by which we can multiply our personalities.Oscar Wilde "It is only
shallow people who do not judge by appearances. The true mystery of the
world is the visible, not the invisible. Oscar Wilde "Alt dybt elsker
masken. Det er kun som et æstetisk fænomen, at verden er evigt
retfærdiggjort. Nietzsche

KVINDER "I am afraid that women appreciate cruelty, downright cruelty, more
than anything else.
They have wonderfully primitive instincts.
We have emancipated them, but they remain slaves looking for their masters
all the same.
They love being dominated. Oscar Wilde "Går du til kvinden - glem da ej
pisken. Nietzsche

MEDLIDENHED "It is a strange simple economy of this world- people only
gets what they give -and those who have not enough imagination to perceive
the mere outward of things,and feel pity what pity can they give except
scorn. Oscar Wilde "To show pity is felt as a sign of contempt, because
one has clearly ceased to be an object of fear, as soon as one is
pitied.Nietzsche

" It is so easy for people to have sympathy with suffering, It is so
difficult for them to have sympathy with thought. Oscar Wilde

MEDGLÆDE "Anybody can sympathize with the suffering of a friend, but it
requires a very fine nature to sympathize with a friends succes". Oscar
Wilde "Du vil også ønske at hjælpe, men kun dem hvis nød du forstår, fordi
de har en lidelse og et håb sammen med dig . jeg vil lære dem det, som få
nu forstår, og allermindst disse medlidenhedens prædikanter:medglæden
Nietzsce

NATURGLÆDE " Naturens tid er forbi. Den har opbrugt alle
fintfølende ånders tålmodighed med sine landskabers og sin himmels
kvalmende ensformighed. Oscar Wilde. "Vi er så glade for at være ude i
naturen, fordi den ikke har nogen mening om os. Nietzsche

" Vi ser alle for meget på naturen og lever for lidt med den. Oscar Wilde

"Når vi påpeger egne fejl, er det for at andre ikke skal have ret til at
kritisere os. Det er bekendelsen og ikke præsten der giver syndsforladelse.
Wilde

POLITIK "The form of government that is most suitable to the artist,
is no government at all. Oscar Wilde Jo bedre staten er organiseret, jo
sløvere er menneskeheden. Nietzsche

REGLER OG FORBUD "Disobedience, in the eyes of any one who has read
history, is mans original virtue.
It is through disobedience that progress has been made, thorough
disobedience and through rebellion. Oscar Wilde" Aldrig krøb jeg for de
mægtige og løj jeg, så løj jeg af kærlighed. Derfor er jeg glad selv på
vinterlejet. Nietzsche "Med dig søgte jeg mod alt det forbudte, værste,
fjerneste
Og hvis noget ved mig er dyd,
så er det at jeg ikke nærede frygt for noget forbud.. Nietzsche

LÆGER "Doctors found out he would not live, so he died ----He seems
to have had great confidence in the physicians. Oscar Wilde "En syg mand
er mindre omhyggelig, når han er under LÆGELIGT ANSVAR, end når han selv
tager sig af sit helbred Nietzsche

STIL OG ÆSTETIK I alle uvigtige Sager er Stil, ikke Oprigtighed, det
væsentlige. I alle vigtige Sager er Stil, ikke Oprigtighed, det væsentlige
Oscar Wilde
"Improving your style means improving your ideas, and nothing else.
Nietzsche Den fundne stil er en fornærmelse for den, der elsker den søgte
stil Nietzsche
The supreme vice is shallowness Oscar Wilde "Et er fornødent. At give sin
karakter "stil" - en stor og sjælden kunstNietzsche

UDDANNELSE "Nothing that is worth knowing can be taught. Oscar
Wilde "Hvad er den højere uddannelses opgave? At gøre en mand til en
maskine. Hvilke er de anvendte midler? Han lærer at finde sig i at kede
sig.Nietzsche

UDFORDRINGER In this world there are only two tragedies. One is not
getting what one wants, and the other is getting it."
Oscar Wilde"Hvis man nogen sinde kom ud for en gud, som altid helbredte os
for en forkølelse lige i det rette øjeblik og fik os ind i vognen lige i det
minut, tung regn begyndte at falde, ville han forekomme os så absurd en gud,
at det ville være nødvendigt at afskaffe ham, selv om han
eksisterede.Friedrich Nietzsche

SANDHED " Every thing to be true must become a religion. Oscar WildeOut of
passions grow opinions , mental sloth let them rigidify into convictions.
Nietzsche " Convictions are more dangerous enemies of truth than
lies.Nietzsche

VENSKAB But what is the good of friendship if one cannot say exactly
what one means?
Anybody can say charming things and try to please and to flatter, but a true
friend always says unpleasant things, and does not mind giving pain
Indeed if he is a really true friend he prefers it, for he knows that then
he is doing good. Oscar Wilde "Du skal være din ven et hårdt leje.
Nietzsche

MORAL "I tænkningen findes der ikke noget, der hedder moral eller umoral.
Oscar Wilde

" "Næstekærlighed skaber en mangfoldighed af synder.Oscar Wilde
Næstekærlighed er trang efter ny ejendom.Nietzsche

" Selfishness is not living as one wishes to live, it is asking
others to live as one wishes to live. Oscar Wilde"You ought to be a doctor,
as you always want people to do, what they don't want to do". Oscar Wilde

"Now it seems to me that love of some kind is the only possible explanation
of the extraordinary amount of suffering that there is in the world. Oscar
Wilde Whatever harm the evil may do, the harm done by the good is the most
harmful harm. Nietzsche

" It's absurd to divide people into good and bad.People are either
charming or tedious.Oscar Wilde

" Moral is always the last solution for people, who does not appreciate
beauty.Oscar Wilde

" Morality is simply the attitude we adopt towards people whom we
personally dislike. Oscar Wilde

" De bøger, som folk kalder umoralske, er blot bøger, som viser dem
deres egen slethed - ikke andet. Oscar Wilde: Dorian Greys
billede.

" Den moralske Forargelse er den perfideste Slags Hævn.Oscar Wilde

" Der er ingen anden synd end dumhed. Oscar Wilde

" Der findes hverken moralske eller umoralske bøger. Bøger er ganske
enkelt enten godt eller dårligt skrevet. Oscar Wilde

" Det er meningsløst at dele mennesker i gode og onde.Mennesker er enten
indtagende eller kedsommelige.Oscar Wilde

" I never approve or disapprove of anything new.
It is an absurd attitude to take towards life
We are not sent inth the world to air our moral prejudices.
I have never taken any notice of what common people say, and I never
interfere with what charming people do"Oscar Wilde

" Moral er ikke andet end den Holding, vi indtager over for Folk, som
vi personlig ikke kan lide. Oscar Wilde

" There is no secret in life. Life's aim, if it has one, is simply
to be always looking for temptation. Oscar Wilde

" There is no sin except stupidity.Oscar Wilde

"Good people do a great deal of harm in this world Oscar Wilde

LØGN OM GODHED "Hvad der er godt og ondt, det ved endnu ingen - undtagen
vel den skabende. Nietzsche Det giver velvære at forstå naturens
ligegladhed med godt og ondt. Nietzsche

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-04-03 15:47

> [...]
USA
> har vundet Irak-krigen for os, og dansk forsvar kun skal rydde op

Så kender vi dig igen!
Umiddelbart troede jeg naivt at du rent faktsik interesserede dig for dennne
gruppe og dens indhold. Men nej, du VIL provokationen for provokationens
egen skyld.
Besøg dog en psykolog og se at få dig et rigtigt liv!

FUT til mudderet - der ender tråden alligevel på et eller andet tidspunkt.

vh
Jan